نگاهی به آداب ورسوم مردم کشور شیلی

  جمعه، 20 آبان 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
نگاهی به آداب ورسوم مردم کشور شیلی
کشور شیلی یکی از کشورهای آمریکا جنوبی محسوب می‌شود و پایتخت آن شهر زیبای سانتیاگو است. برای آشنایی با فرهنگ شیلی با ساعد نیوز همراه باشید.

فرهنگ شیلی تنوعی از سنتهای مختلف است که با گذشت زمان آمیخته شده است ، مانند سنتهای دوران قبل از کلمبیا و آنچه از زمان اسپانیایی ها به زمان مستعمرات رسیده است. بنابراین ، طیف گسترده ای از وجود دارد آداب و رسوم شیلی که در امتداد ورودی خواهیم دید.

گسترش گسترده آن باعث ایجاد تعداد زیادی از مناطق شده است که هر یک از آنها دارای آداب و رسوم اصلی یا تغییر یافته و سنت های معمولی بسته به سایت هستند. علاوه بر این ، آنها همچنین می توانند فرهنگ منطقه ای خود را داشته باشند ، همانطور که در اکثر کشورها مشاهده می شود.

مردم شیلی

زبان مردم شیلی

درک و فهم گویش شیلیایی زبان اسپانیایی برای بیگانگان دشوار است. علت آن حذف هجاهای آخر و اصوات ‘s’ در واژه ها، تلفظ بسیار نرم برخی از حروف بی صدا و سطوح بالای کاربرد کلمات عامیانه، به ویژه در نواحی سانتیاگو و اطراف آن است.

مردم شیلی همچنین نسبت به اسپانیایی زبانان سایر کشورهای همسایه سریع تر صحبت می کنند. این عوامل همگی دست به دست هم می دهند تا دیدارکنندگان تازه وارد به این کشور، حتی گویش وران حرفه ای زبان اسپانیایی، چندان درک مطلب نکنند.

مذهب مردم شیلی

بسیاری، مردمان شیلی را مذهبی می دانند. ۷۰ درصد از مردمان شیلی پیرو مذهب مسیحی کاتولیک هستند. این در حالی است که ۱ر۱۵ درصد از این مردمان نیز پیرو دین مسیحی پروتستان هستند.

فرهنگ شیلی

گل ملی کوپیهو (لاله کوهی شیلی)، در جنگل های جنوبی شیلی می روید.نشان های ملی این کشور دو نوع جانور ملی را ترسیم می نمایند: کرکس («والچر گریفوس»، یک پرنده بسیار بزرگ که در کوهستان ها زندگی می کند) و هوئمول («هیپوکاملوس بیسولکوس»، یک گوزن دم سفید که نژادش در خطر است). در این مورد همچنین یک جمله اسطوره ای وجود دارد «Por la razón o la fuerza» («با حق یا به زور» یا «با منطق یا با زور»).

اداب ورسوم مردم شیلی

فرهنگ شیلی دارای تنوع و تاریخ عمیقی است. شمال شیلی مرکز مهمی برای فرهنگ دوران قرون وسطا و اوایل دوره جدید امپراتوری اینکا می باشد، در حالی که نواحی مرکزی و جنوبی، مناطق فعالیت های فرهنگی ماپوچه است. در سراسر دوره استعماری در پی فتح این کشور، و طی دوران اولیه جمهوری، فرهنگ کشور تحت سیطره اسپانیایی ها بوده است. تأثیرات اروپاییان دیگر عمدتاً انگلیسی و فرانسوی از آغاز قرن ۱۹ ام شروع شد و تا امروز نیز ادامه داشته است.

غذا در شیلی

در زمینه غذا ، به لطف آمیزه ای از فرهنگ هایی که در این سرزمین وجود داشته اند ، تنوع باورنکردنی است و می توانند غذاهای اسپانیایی ، اینکایی و آلمانی را در میان غذاهای اصلی ، برجسته و محبوب کشور پیدا کنند.در داخل غذا شناسی شیلی می توان طعم خاصی برای غذاهایی مانند گوجه فرنگی ، سیر ، گوشت ، غذاهای دریایی ، برنج و سیب زمینی های مختلف پیدا کرد. در حالی که رایج ترین نوشیدنی ها عبارتند از پیسکو (نوشیدنی الکلی از خانواده براندی که با تقطیر شراب انگور تولید می شود) و چیچا (نوشیدنی های حاصل از تخمیر میوه ها).

رایج ترین غذاها لاس هومیتاس ، امپانادا و گوشت خوک است.

فولکلور

آداب و رسوم شیلی در موسیقی ، رقص ، افسانه ها و لباس های معمولی نیز متنوع است ، بنابراین بسته به منطقه ، تغییر در این جنبه ها نیز امکان پذیر است. با این حال ، اکثر آنها رابطه بسیار خوبی دارند ، یعنی کاملاً شبیه یکدیگر هستند.

  • لباس ها یا لباس های معمولی کاملاً رنگارنگ و دارای بافت هایی هستند که توجه را به خود جلب می کنند ، از جمله آنها می توان به sau-sau یا cueca اشاره کرد. در میان آنها دیدن آلتی پلانو ، پاسکوانس ، هواسو ، آراوکانا و چیلوت معمول است.
  • با توجه به رقص ها ، آنها معمولاً در جشنواره های مهم قلمرو اجرا می شوند ، رقص ملی Cueca است. اما هنوز انواع دیگری نیز وجود دارد (trot ، rear ، و غیره) که نیز جذاب بوده و بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.
  • در شیلی گوش دادن به کامبیای شیلی بسیار رایج است ، که کمی سریعتر از کلمبیا است و همچنین پیانو را در میان سازهای خود دارد. به همین ترتیب ، تصنیف ها و بولاروها نیز به طور گسترده ای شنیده می شوند ، چیزی که توسط رسانه ها پرورش یافته است. راک ، پاپ و جاز آنها همچنین نقش مهمی در فرهنگ موسیقی کشور دارند.
  • سرانجام ، تعداد زیادی از افسانه های شیلی وجود دارد که با توجه به منطقه متفاوت است ، از جمله آنها دزدان دریایی در La Serena ، La Quintrala ، La Llorona، بین دیگران. مانند چندین افسانه نیز وجود دارد ، مانند El Copihue Rojo ، La Cascada del Velo de la Novia و بسیاری دیگر.

جشن در شیلی

شیلیایی ها مانند بیشتر کشورها ، تاریخ های جشن مانند کریسمس یا هالووین را جشن می گیرند. با این حال ، آنها همچنین جشن های متنوعی مانند هفته والدویان ، جشن های برداشت انگور ، سال نو بومی و جشنواره سن پدرو دارند.جشن سن پدرو 28 تا 29 ژوئن در والپارایسو برگزار می شود ، چیزی که هر ساله در مناطق ساحلی توسط ملوانان جشن گرفته می شود. که قایق های خود را برای قدم زدن در خلیج تزئین می کنند.

  • کارناوال زمستانی این جشن در اواخر ماه ژوئن در Punta Arenas (ماگالان) برگزار می شود که در آن ورود یک زمان سرد و تاریک (کمتر از 0 درجه سانتیگراد و چند ساعت آفتاب) در خیابان برای آماده سازی ذهنی جشن گرفته می شود.
  • هفته 18 سپتامبر زمانی است که یکی از مهمترین روزها ، لا برگزار می شود استقلال شیلی. این یکی از محبوب ترین ها در کشور است و به طور گسترده ای با چندین جشن در سراسر قلمرو جشن گرفته می شود ، در آن می توانید کمی کوکاکا (رقص معمولی) بنوشید ، بخورید و برقصید.
  • سال نو بومی این جشن در 24 ژوئن جشن گرفته می شود ، به مناسبت اوج گرفتن محصول برای اجازه دادن به زمین برای استراحت ، این تعطیلات از انقلاب زمستانی استقبال می کند. این جشن در تپه سانتا لوسیا د سانتیاگو ، میدان اصلی Temuco یا در مناطق روستایی جنوب شیلی برگزار می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان