دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

آدم‌هایی با تکّه‌های جامانده؛ مجسمه‌هایی که «مهاجرت» را به تصویر می‌کشند 

سه شنبه، 29 خرداد 1403
ساعد نیوز: برونو کاتالانو هنرمندی است که مسجمۀ مهاجران چمدان به دستش در سراسر دنیا خودنمایی می‌کنند؛ از ایتالیا تا سنگاپور و نیویورک.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، کاتالانو خودش اهل سفرهای دور و دراز است؛ او در مراکش به دنیا آمده و سپس در 10 سالگی، خانواده او به فرانسه نقل مکان کرده‌اند. تاریخچه خانواده او به مهاجرانی که در قرن پانزدهم از اسپانیا اخراج شده‌اند، بازمی‌گردد. خانواده او پیش از نقل مکان به شمال آفریقا برای نسل‌ها به ایتالیا پناه بردند.

این نسب و عمر پر از مهاجرت، تأثیر عمیقی بر این هنرمند گذاشته است. مردان و زنان بلندقامت او همگی در حالی به تصویر کشیده شده‌اند که به جلو نگاه می‌کنند و به سمت مقاصد ناشناخته خود می‌شتابند. چمدان آن‌ها بدن‌هایی را بهم نگه داشتند که دو نیم شده‌اند. آن تکه‌های گمشده نشان‌دهنده تکه‌های هویتی هستند که با حرکت در سراسر جهان از دست می‌روند و به دست می‌آیند.

این مجسمه‌ها در تضاد کامل با بسیاری از قطعات مرمری و برنزی تاریخی هستند که به‌طور سنتی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. کاتالانو به جای تجلیل از «مردان بزرگ»، مردم عادی را کانون توجه کرده است. بنا به گفته‌ی هنرمند، «مجسمه‌های او البته شکل‌هایی از موم و برنز هستند، اما در عین حال نمایشی از هنر هستند که بیش از هر چیز دموکراتیک است. هنری که چهره‌های عادی را به یادگاری برای انسانیت تبدیل می‌کند. برونو کاتالانو مردان و زنان معمولی را قهرمان می‌بیند.

  برچسب ها: مهاجرت مجسمه

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اولین تصویر لو رفته از همسر مهدی طارمی/ شیک تر و جذاب تر از سحر قریشی +عکس
(ویدئو) این گرگ 44000 ساله انگار از دل زمان بیرون آمده است! / کشفی باورنکردنی که دنیا را شوکه کرد
خلاقیت خنده دار اوستای آشپز برای فرار از گرمای اجاق گاز با نصب پنکه به کمرش حماسه آفرید + ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
(ویدئو) مچاله شدن پراید در سیل ویرانگر سواد کوه
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق
خاصترین سکانس عاشقانه ی سینمای ایران/ عاشقانه جذاب هدیه تهرانی و بهرام رادان در اولین فیلم مشترکشان / میبینین 25 سال پیش چقدر چهره هاشون فرق داشته؟
(ویدیو) شیرین زبانی دختر خوشگل سروش رفیعی با کلاه عروسکی و موهای فرفری، در خارج از کشور/ اومده خارج همش میخوره🤣
نسبت فامیلی قاضی زاده هاشمی با وزیر دولت روحانی چیست؟