دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

اعتراض «پاره آجری» در دانشگاه شریف و شعار «مرگ بر کل نظام» که دانشجویان سر دادند 

چهارشنبه، 02 آذر 1401
کد خبر: 231447
ساعد نیوز: «دانشگاهی که همیشه علم و آموزش در آن زبانزد بوده و اساتید و دانشجویانش به فرهیختگی شهره بوده‌ و هستند، این‌گونه محل توهین، شعار و درگیری جمعی حدوداً ۱۰۰ نفره با یکدیگر شده است‌.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، روز گذشته در حالی که با دومین نشست گفت وگوی اساتید و دانشجویان دانشگاه شریف، به دعوت دکتر کریمی پور دبیر کمیته صنفی اساتید، به آرام تر شدن فضا امید بود، جمعی چند ده نفره از دانشجویانی که خود را «معترض» می نامند، مقابل دانشکده کامپیوتر تجمع کردند و اقدام به سردادن شعارهای رادیکال نمودند. به گزارش فرهیختگان، معاون دانشجویی دانشگاه و تعدادی دیگر از اساتید تلاش کردند تا شعارهای تند جمعیت را کاهش دهند و با آنها صحبت کنند اما شعارها ادامه یافت.

پس از شعارهای رکیک بود که دانشجویانی که در مسجد دانشگاه بودند، مقابل سردر آمده و شعارهایی مثل «شدید حامی اوباش؛ دانشجوهای فحاش» سردادند، جمعیت مقابل نیز شعارهای تندی سردادند که مؤدبانه ترینش «مرگ بر کل نظام» بود.

به گزارش کانال دانشجویی «روزنامه شریف»، التهاب و شعارهای تند لحظاتی باعث درگیری دو طرف شده که با تلاش های انتظامات از هم جدا می شوند. در این درگیری ها، «معترضان» با پرتاب «پاره آجر» و اشیای دیگر اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.

این کانال دانشجویی با انتقاد از فضای به وجود آمده در دانشگاه شریف همچنین نوشت: «دانشگاهی که همیشه علم و آموزش در آن زبانزد بوده و اساتید و دانشجویانش به فرهیختگی شهره بوده و هستند، این گونه محل توهین، شعار و درگیری جمعی حدوداً ۱۰۰ نفره با یکدیگر شده است .» گفتنی است عصر دیروز درگیری و تجمع پایان یافته و دانشجویان نیز دانشگاه را ترک کردند.

این اتفاقات در حالی است که روز گذشته خبرگزاری ایسنا خبر داد احکام صادر شده برای دانشجویان متخلف دانشگاه صنعتی شریف در حوادث روزهای اخیر منتشر شده است. شورای انضباطی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد با توجه به وقایع هفته های اخیر در این دانشگاه و لزوم ایفای وظایف قانونی شورای انضباطی دانشجویی، در چند هفته اخیر، این شورا در حمایت از حقوق عموم دانشجویان و کمک به حفظ انضباط دانشگاه، جلسات متعددی برگزار کرده است.

پس از ۲۵ ساعت جلسات رسیدگی با حضور اعضای شورا، ۱۰ نفر از این دانشگاه حکم تعلیق گرفتند. بر اساس آمار کلی از احکامی که ابلاغ شده؛ ۲ مورد تعلیق از تحصیل به مدت دو نیم سال؛ ۴ مورد تعلیق به مدت یک نیم سال با احتساب سنوات؛ ۴ مورد تعلیق از تحصیل به مدت یک نیم سال بدون احتساب سنوات؛ و بقیه موارد توبیخ کتبی با درج در پرونده؛ و یک مورد تذکر شفاهی انجام شده است.گفتنی است اخیراً شایعاتی در خصوص طرحی برای ممنوع الخروج کردن دانشجویان در مجلس منتشر شد که رئیس کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به آن گفت: چنین طرحی در دستور کار صحن یا کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس قرار ندارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی