دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

رهبر انقلاب به 29 اعدامی زندگی بخشیدند + جزئیات 

یکشنبه، 27 خرداد 1403
کد خبر: 393080
ساعدنیوز: رحیمی معاون قضایی قوه قضائیه: 29 نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم ، رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضائیه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات 2 هزار و 654 نفر از محکومان محاکم موافقت کردند. در همین رابطه معاون قضایی قوه قضائیه جزئیات عفو رهبری به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت سعید قربان و غدیر انجام شد، اظهار کرد: در این مرحله اسامی 2 هزار و 654 نفر که شرایط استحقاق عفو و تخفیف مجازات را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع 2 هزار و 654 نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله 2 هزار و 547 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، 55 نفر از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و 52 نفر مربوط به محکومان سازمان تعزیرات حکومتی است.

معاون قضایی قوه قضائیه بیان کرد: از 2 هزار و 547 نفر محکومان محاکم عمومی و انقلاب که مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‎اند، هزار و 38 نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و 616 نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: 29 نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: 17 نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده 20 هستند. محکومان ماده 20 افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضاییه با لحاظ احراز جهات تخفیف و ارفاق، راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است.

معاون قضایی قوه قضائیه بیان کرد: در این مرحله 182 نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، 30 نفر اتباع بیگانه، 53 نفر محکومان امنیتی و 6 نفر زیر 18 سال هستند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 09 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) چرا قاضی زاده هاشمی سه سال پیش سفره را روی فرش تکاند؟ / به من حتی پیشنهاد بازیگری داده شد!
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
ویراستاری تخصصی مقاله
سنگ تمام مجری خوش تیپ برای سالگرد ازدواجشان+عکس/ از کادوی آنچنانی تا لوکیشن منحصربفرد مراسمشان😍
(عکس) تغییر چهره باور نکردنی «ابرا» سریال یاغی / الیکا ناصری واقعا چقدر فرق کرده
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
(ویدئو) مچاله شدن پراید در سیل ویرانگر سواد کوه
(ویدئو) تا بحال خیاطی یک پرنده خیاط رو از نزدیک دیده بودید؟! / فقط ببینید چجوری تو طبیعت برگ هارو بهم میدوزه😍
(ویدئو) اشاره یکی از مدال‌آوران المپیادهای علمی به تصویری که اخیرا از مطالعۀ رهبر معظم انقلاب در کتابخانه شخصی‌شان منتشر شده بود
(فیلم) ویدئوی دیده نشده از آلمانی حرف زدن علی دایی بعد از درخشش در یک بازی با لباس هرتا برلین / چقد آدم حسابی هستی تو مرد ...