ساعدنیوز
ساعدنیوز

عفونت کلیه؛علل و چگونگی درمان آن

  چهارشنبه، 27 بهمن 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
عفونت کلیه؛علل و چگونگی درمان آن
ساعدنیوز:یکی از شایع‌ترین و در عین‌ حال خطرناک‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای کلیه پیش بیاید این است که درگیر عفونت شود. عفونت کلیه در صورتی که زود درمان نشود می‌تواند کلیه را دچار مشکل کرده و یا برای همیشه آن را از کار بیندازد.ما در این مطلب قرار است بیشتر در مورد این بیماری مربوط به کلیه صحبت کنیم.

یکی از شایع ترین و در عین حال خطرناک ترین مشکلاتی که ممکن است برای کلیه پیش بیاید این است که درگیر عفونت شود. عفونت کلیه در صورتی که زود درمان نشود می تواند کلیه را دچار مشکل کرده و یا برای همیشه آن را از کار بیندازد. عفونت کلیه در خانم ها بیشتر از آقایان رخ می دهد. علت آن نیز آناتومی بدن خانم ها است که با آقایان متفاوت است. اما از همه این ها گذشته، اغلب عفونت کلیه از یک عفونت مجاری اداری ساده مثل مثانه شروع می شود. ما در این مطلب قرار است بیشتر در مورد این بیماری مربوط به کلیه صحبت کنیم.

تصویر

انواع عفونت کلیه

اگر بخواهیم به طور علمی در مورد عفونت کلیه صحبت کنیم، عفونت کلیه یا پیلونفریت جزو بیماری های عفونی مربوط به مجاری ادراری است. این بیماری ممکن است از مثانه شروع شده و سپس به کلیه ها راه پیدا کند. اما به طور کلی 2 نوع عفونت کلیه وجود دارد.

  1. عفونت کلیه حاد: این نوع عفونت ناگهانی بوده و بسیار شدید نیز خواهد بود. عفونت کلیه حاد ممکن است به دلیل وجود مشکل در دیگر بخش های سیستم ادراری انسان به وجود بیاید. این نوع عفونت نیاز به درمان فوری دارد. در غیر این صورت، آسیب های جبران ناپذیری به کلیه ها وارد می کند.
  2. عفونت کلیه مزمن: عفونت کلیه مزمن یعنی بارها و بارها فرد دچار عفونت کلیه شده و باید برای مدت های طولانی و جلوگیری از ابتلای مجدد به بیماری، دارو مصرف کند. کسانی که در سیستم مجاری ادراری خود دچار مشکل هستند، بیشتر به این نوع عفونت مبتلا می شوند. عفونت مزمن کلیه یا پیلونفریت مزمن بیشتر در کودکان دیده می شود.

دلایل عفونت کلیه

پیش از هرچیز بد نیست بدانید چرا عفونت کلیه ایجاد می شود. به طور کلی از طریق مجاری ادراری یک سری باکتری وارد این بخش می شوند. باکتری ها به سرعت رشد کرده و سپس خود را به بخش های بالایی سیستم مجاری اداری یعنی کلیه ها می رسانند.

این گونه است که فرد دچار عفونت کلیه می شود. البته عفونت در بخش های دیگر بدن مانند عفونت در خون یا عفونت در واژن یا رحم نیز خود می تواند باعث ایجاد عفونت در کلیه شود. اما به طور کلی متخصص کلیه می تواند دلیل ابتلا و همچنین درمان مناسبی ارائه کند.

در ادامه بیشتر به دلایل عفونت کلیه اشاره می کنیم.

  1. بارداری یکی از دلایلی است که به موجب آن خانم ها دچار عفونت کلیه می شوند. البته به طور کلی چون مجاری ادراری و واژن و معقد خانم ها نسبت به آقایان بسیار به هم نزدیک اند، خطر ابتلا در خانم ها بسیار بیشتر است. بارداری نیز خود می تواند خطر ابتلا به انواع عفونت های کلیه ها را افزایش دهد.
  2. مسدود شدن مجراهای ادراری نیز جزو عواملی که می تواند باعث ایجاد این بیماری شود. این انسداد از تخلیه درست جلوگیری کرده عفونت ایجاد می کند. بزرگ شدن پروستات و وجود سنگ در این بخش می تواند دلیل انسداد و در نهایت عفونت باشد.
  3. وجود سنگ در کلیه آن را مستعد ابتلا به عفونت می کند. بیشتر کسانی که دارای سنگ کلیه هستند، به دلایل زیادی دچار عفونت کلیه می شوند.
  4. استفاده از سوند عامل دیگری است که فرد را می تواند دچار بیماری هایی مانند عفونت ادراری کند.
  5. در صورتی که اعصاب اطراف مثانه دچار آسیب شوند، فرد دردی احساس نکرده و عفونت به صورت پیشرونده به سمت کلیه پیش می رود.
  6. سیستم ایمنی ضعیف ممکن است دلیل دیگری برای ابتلا به بیماری عفونت کلیه باشد. یک سیستم ایمنی ضعیف توانایی مقابله با باکتری های ساده را ندارد. به همین دلیل بدن به سرعت درگیر عفونت می شود. معمولا این عفونت در کلیه ها زود مشخص می شود.
  7. مورد آخری که به شما معرفی می کنیم، پیوند است. بیمارانی که دچار بیماری های شدید کلیه شده و به موجب آن کلیه خود را از دست می دهند، نیاز به پیوند کلیه دارند. در 6 ماه اول پیوند کلیه، بیشتر اوقات نشانه هایی از عفونت کلیه دیده می شود. بنابراین پیوند کلیه نیز از جمله دلایل عفونت آن است.

علائم عفونت کلیه

معمولا حدود دو روز پس از ابتلا به عفونت علائم و نشانه های عفونت کلیه بروز می کند. این علائم ممکن است بسته به سن شخص متفاوت باشد. رایج ترین علائم عفونت کلیه عبارت اند از:

  • تب و لرز
  • درد در کمر، پهلو یا کشاله ران
  • درد شکم
  • تکرر ادرار
  • میل شدید و مداوم برای ادرار کردن
  • احساس سوزش یا درد هنگام ادرار
  • تهوع و استفراغ
  • چرک یا خون در ادرار
  • ادرار با بوی بد
  • ازدست دادن اشتها
  • ضعف یا خستگی

اگر این عفونت به موقع درمان نشود، ممکن است علائم شدیدتر شوند. درد کلیه مهمترین علامت در مشکلات کلیه به ویژه عفونت است. در صورت بروز علائمی مانند درد شدید، تب و لرز، تنفس سریع، بالارفتن ضربان قلب، ایجاد راش و گیجی باید سریعا به متخصص اورولوژی مراجعه کرد. این علائم بسیار خطرناک هستند و تهدیدکننده زندگی هستند.

تصویر

چگونه عفونت کلیه را تشخیص دهیم؟

اولین کسی که متوجه عفونت کلیه می شود، خود شما هستید. عفونت کلیه با درد در کنر و کشاله ران و پهلوها شروع می شود. سپس این درد به شکم رسیده و در بخش های دیگر نیز احساس می شود.

این درد شاید با کمی نوشیدن آب ساکت شود، اما شما دچار تکرر ادرار می شوید. مجبورید هر چند دقیقه یکبار به دستشویی بروید. در صورتی که حجم ادراری شما نیز کاهش پیدا کرده است.

احساس بوی بد در ادرار شما را آزار می دهد. همچنین ممکن است در موارد حاد خون مشاهده کنید.

سوزش و درد در هنگام ادرار کردن را نیز به آن اضافه کنید. در صورت مراجعه به متخصص کلیه نیز به کمک آزمایش خون و کشت ادرار برای شما تجویز می شود. در این صورت تشخیص بسیار علمی تر و دقیق تر بوده و باتوجه به نوه باکتری بیماری زا دارو تجویز برای شما تجویز می شود.

برای درمان کلیه چه روش هایی وجود دارد؟

درد کلیه بدون شک جزو دردهای طاقت فرسا و غیر قابل تحمل است که حتی فرد را تا مرز بی هوشی پیش می برد. اما قطعا روشی برای درمان آن وجود دارد. روش های درمانی کلیه و عفونت و درد آن به دو بخش تقسیم می شوند.

1.درمان های خانگی

در زمان ابتلا به پیلونفریت می توانید برای بهبود سریع تر علاوه بر مصرف داروها، اقداماتی هم انجام دهید تا عفونت کاهش پیدا کند.

  • برای تسکین درد می تواند از پد حرارتی روی شکم یا پهلوها استفاده کنید.
  • برای دفع میکروب ها آب زیادی بنوشید.
  • می توانید برای کاهش درد از مسکن هایی مانند استامینوفن استفاده کنید. داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن خطر ابتلا به مشکلات کلیه را افزایش می دهند.

2.درمان های دارویی

برای درمان درد و عفونت کلیه باید به متخصص کلیه مراجعه کنید. در این بخش او با توجه به نوع عفونت درمان نیز تجویز می کند. ابتدا با آزمایش خون و کشت ادرار متوجه نوع عفونت می شود.

سپس داروی مناسب تجویز می کند. برخی اوقات عفونت بیش از حد خواهد بود. بنابراین متخصص دستور بستری خواهد داد تا جلوی عفونت گسترده را به کمک داروهای وریدی بگیرد.

در نهایت برای عفونت های مکرر نیز داروهایی تجویز می شود که از ابتلا جلوگیری کند. حتی ممکن است نیازمند جراحی هم باشید.

عوارض عفونت کلیه

این عفونت یک بیماری جدی است و باید به موقع درمان شود. اگر به درمان این نوع عفونت توجهی نشود، عوارض شدیدی مانند موارد زیر به وجود می آید:

  • اسکار کلیه: این عارضه باعث بروز بیماری مزمن کلیه، فشارخون بالا و نارسایی کلیه می شود.
  • مسمومیت خون: وظیفه کلیه ها پاک سازی خون و فیلترکردن مواد زائد است. زمانی که کلیه ها دچار عفونت باشند، ممکن است باکتری ها از طریق جریان خون در بدن پخش شوند.
  • عوارض بارداری: عفونت کلیه در خانم های باردار ممکن است، باعث بروز مشکلاتی مانند تولد نوزاد کم وزن شود.

پیشگیری از عفوت کلیه

با انجام اقداماتی که بتواند عفونت ادراری را کاهش دهد، می توان از بیماری پیلونفریت هم پیشگیری کرد. به خصوص خانم ها با انجام کارهای زیر تأثیر بسیار مثبتی ایجاد می کنند.

  • مصرف مایعات را افزایش دهید. مایعات به ویژه آب باعث حذف باکتری ها هنگام ادرار می شوند.
  • در زمان نیاز ادرار کنید. هیچگاه ادرار خود را نگه ندارید و در سریع ترین زمان ممکن مثانه را خالی کنید.
  • پس از رابطه جنسی ادرار کنید. ادرار کردن پس از مقاربت باعث می شود که باکتری ها در نزدیکی مجرای ادرار از بین بروند و خطر عفونت کاهش پیدا کند.
  • خود را صحیح تمیز کنید. باید هنگام استفاده از دستمال خود را از جلو به پشت تمیز کنید تا میکروب ها وارد مجرای ادرار نشوند.
  • از محصولات زنانه در ناحیه تناسلی استفاده نکنید. محصولاتی مانند اسپری دئودورانت در ناحیه تناسلی باعث تحریک مجرای ادرار می شوند.
تصویر

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اگر دچار علائم عفونت کلیه هستید، باید سریعا برای مراجعه به پزشک اقدام کنید. نشانه هایی مانند سوزش هنگام ادرار، تب و لرز، درد شکم و تکرر ادرار از علائم اصلی پیلونفریت هستند. در این شرایط باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید تا عفونت تشخیص داده شود.

پزشک برای درمان عفونت به احتمال زیاد از داروهای آنتی بیوتیک استفاده می کند. زیرا در بیشتر مواقع عفونت از نوع باکتریایی است.

چگونه از دکتر کلیه، مجاری ادراری و تناسلی خوب آنلاین نوبت بگیرید؟

ساده ترین راه برای نوبت گیری از بهترین دکتر اورولوژی، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان دکترتو (doctoreto.com) می باشد.

تخصص اورولوژی (کلیه و مجاری ادراری) در دکترتو متشکل از بهترین پزشکان کلیه و مجاری ادراری در شهرهای مختلف مثل تهران، شیراز، اصفهان و مشهد است. شما می توانید با مراجعه به لیست پزشکان کلیه و مجاری ادراری و تناسلی یک دکتر اورولوژی خوب بیابید و علاوه بر نوبت گیری اینترنتی آدرس و تلفن مطب دکتر کلیه و مجاری ادراری خود را مشاهده کنید.

بهترین پزشکان کلیه و مجاری ادراری و تناسلی برای درمان بیماران چه اقداماتی انجام میدهند؟

تجویز تصویربرداری، تجویز و انجام سیستوسکوپی، آنالیز آزمایش و کشت ادرار ، اندازه گیری حجم ادرار باقیمانده، فشار ادراری ، نمونه برداری از کلیه ها، پروستات و مثانه، برداشتن مثانه و پروستات، شکستن سنگ کلیه، پیوند کلیه، ترمیم و رفع انسدادهای سیستم ادراری-تناسلی، یورتروسکوپی، وازکتومی.

چه زمانی به دکتر اورولوژی مراجعه کنیم؟

زمانی که هر کدام از علائم زیر را داشته باشید باید به دکتر کلیه و مجاری ادراری و تناسلی خوب مراجعه کنیم:

خون در ادرار، تکرر ادرار و احساس دفع ادرار فوری، درد پهلو، درد لگن و یا درد نشیمنگاه، حس درد یا سوزش هنگام دفع ادرار، نشتی ادرار، سختی در دفع ادرار، جریان ادرار ضعیف، کاهش میل جنسی، وجود توده در بیضه ها، اختلال نعوظ.

برای یافتن بهترین پزشک متخصص اورولوژی (جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی ) در سایت دکترتو از فیلترهای جست و جوی پیشرفته استفاده کنید.

تصویر

سخن آخر

ما در این مطلب به طور کامل در مورد عفونت کلیه و این که چه دلایلی باعث به وجود آمدن آن می شوند، صحبت کردیم. عفونت کلیه در مراحل اولیه بسیار ساده درمان می شود. اما در صورت سهل انگاری ممکن است ماه ها درگیر آن باشید.

بهترین فردی که می تواند وجود عفونت کلیه، نوع آن و به طور کلی تشخیص عفونت کلیه و موارد مربوط به آن را انجام دهد، متخصص کلیه است. با مراجعه به موقع می توانید سلامتی خود را هرچه زودتر به دست آورید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (66 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (30 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (21 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (22 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی...
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...