ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با پلتفرم ارگو (ERGO‌) و ارز دیجیتال ERG

  دوشنبه، 28 فروردین 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه

وقتی صدها گزینه برای انتخاب وجود دارد، تصمیم‌گیری اینکه کدام ارز دیجیتال برای سبد شما مناسب است، می‌تواند چالش برانگیز باشد. یکی از پروژه هایی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید شبکه Ergo است که به طور خاص برای پر کردن شکاف بین اتریوم و بیت کوین طراحی شده است. این مطلب را در خصوص شبکه Ergo از دست ندهید تا درک کاملی از شبکه Ergo و ویژگی های متعدد آن داشته باشید.

شبکه ERGO چیست؟

پلتفرم ارگو یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که بر مبنای گواه اثبات کار (Proof of Work) عمل می‌کند و به عنوان یک بلاکچین قابل برنامه‌ریزی شناخته می‌شود. البته بلاکچین ارگو با هدف ترکیب بهترین ویژگی‌های اتریوم و بیت کوین به وجود آمده است؛ به این ترتیب که از مکانیزم اجماعی مشابه بیت کوین بهره می‌برد و ویژگی‌های عدم تمرکز و قرارداد هوشمند خود را از اتریوم قرض گرفته است. این پلتفرم استقلال مالی و اقتصادی افراد عادی را تضمین و مدل‌های جدیدی از تعامل مالی را امکان‌پذیر می‌کند.

ارگو به دنبال فراهم کردن ابزارهای مالی ایمن، در دسترس و هم‌چنین غیرمتمرکز است تا از این طریق، آینده امور مالی را قدرتمند و این امکان را برای افراد فراهم کند تا در انقلاب دیجیتال DeFi شرکت کنند. این پلتفرم تنها با 4.37 درصد از بودجه اختصاص‌یافته برای توسعه اکوسیستمش، در جولای سال 2019 (تیرماه 1398) به شیوه راه‌اندازی منصفانه (Fair Launch) کار خود را آغاز کرد؛ به این معنا که توکن‌های این پلتفرم میان شرکت‌کنندگان به طور مساوی و عادلانه فروخته شد.

Ergo

Ergo چگونه کار می کند؟

شبکه Ergo با ترکیب ویژگی های برتر بیت کوین و اتریوم کار می کند. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که یک پلتفرم قراردادهای مالی کارآمدتر و مطمئن‌تر باشد که قابلیت‌های جامع DeFi را ارائه می‌دهد. به خاطر داشته باشید که "مالی غیرمتمرکز" به برنامه هایی اطلاق می شود که بانک های متمرکز را از تراکنش های مالی حذف می کنند.

مدل ماینینگ

مدل استخراج این پلتفرم شبیه به بیت کوین است و امکان ایجاد و اعتبارسنجی سکه های جدید را فراهم می کند. با این حال، اندازه کامپیوتر برای عملیات استخراج محدود است، به این معنی که مزارع ماینینگ بزرگی که مقادیر زیادی کربن مصرف می‌کنند، توسعه نمی‌یابند.

بلاک چین قابل برنامه ریزی

پلتفرم Ergo همچنین به عنوان یک بلاک چین قابل برنامه ریزی مشابه با اتریوم وجود دارد. از آنجایی که بلاک چین قابل برنامه ریزی است، می تواند میزبان برنامه های غیرمتمرکز مختلف (DApps) باشد. شبکه Ergo این قابلیت را بدون دریافت هزینه تراکنش فراهم می کند.

توسعه DApp در اتریوم چالش برانگیز است زیرا هزینه تراکنش ها بسته به تراکم فعلی شبکه متفاوت است. این موضوع برآورد هزینه های توسعه را عملا غیرممکن می کند. در مقایسه، توسعه دهندگان مبلغ دقیقی را که باید برای توسعه یک برنامه در Ergo بپردازند، می دانند.

قراردادهای هوشمند

ویژگی‌های قرارداد هوشمند، و همچنین زبان قرارداد هوشمند ErgoScript، امکان ایجاد قراردادهای مالی پیچیده‌تر و مطمئن‌تر را فراهم می‌کند که تیم شبکه Ergo معتقد است برای پیشرفت صنعت DeFi در سال‌های آینده ضروری است.

هر توکنی که در یک قرارداد هوشمند میزبانی می‌شود، دارای یک لایه حفاظتی اضافه است که جزئیات زمان استفاده از توکن، چه کسی می‌تواند از توکن استفاده کند و چه شرایطی قبل از استفاده باید رعایت شود، ارائه می‌شود.

ErgoScript توسعه قراردادهای هوشمند را با پروتکل های سیگما و گره های نوری ساده می کند. گره های سبک نیازی به نگهداری نسخه کامل بلاک چین ندارند یا به صورت 24/7 اجرا می شوند که به پلتفرم اجازه می دهد از قدرت محاسباتی و فضای ذخیره سازی کمتری استفاده کند. به دلیل این ویژگی ها، این پلتفرم سازگار با موبایل است.

توجه داشته باشید که این پلتفرم از زبان های برنامه نویسی همه منظوره مانند پایتون یا جاوا اسکریپت استفاده نمی کند. در عوض، ErgoScript کدی را به طور خاص برای امور مالی غیرمتمرکز می‌سازد که تضمین می‌کند کد، ساده‌ شده و استفاده نسبتاً آسان است.

Ergo

موارد استفاده از Ergo

Ergo موارد استفاده متمایز زیادی دارد که اصلی ترین آنها ایجاد DApps است. همانطور که قبلا ذکر شد، برنامه های کاربردی مانند SigmaUSD، Ergo Auction House و ErgoMixer همگی کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، SigmaUSD یک استیبل کوین غیرمتمرکز است که به دلار آمریکا متصل شده است. از سوی دیگر، خانه حراج ارگو از حراج های NFT پشتیبانی می کند. با اجازه دادن به انواع مختلف DApps برای ایجاد، موارد استفاده Ergo در طول زمان گسترش خواهد یافت.

ویژگی‌های پلتفرم ارگو

برای درک بهتر نحوه عملکرد پلتفرم بلاکچینی ERGO، چند عنصر اصلی بلاکچین آن را با هم در زیر بررسی می‌کنیم؛ عناصری که شاید در بلاکچین‌های دیگر کمتر با آن مواجه شده باشیم.

Autolykos

الگوریتم اجماع پلتفرم ERGO است و با اثبات کار بیت کوین تفاوت دارد. این الگوریتم که در برابر ASIC مقاوم است و استخراج را توسط پردازنده‌های گرافیکی 4 تا 8 گیگابایتی امکان‌پذیر می‌کند. به همین خاطر، جامعه راحت‌تر می‌تواند به تجهیزات موردنیاز برای ماینینگ دسترسی پیدا کند. این الگوریتم بار کمتری را روی کارت‌های گرافیک ایجاد می‌کند و کمتر موجب داغ شدن سخت‌افزار می‌شود.

گواه‌‌های غیرتعاملی اثبات کار (Non-Interactive Proofs of Proof-of-Work)

این گواه که به اختصار NIPoPoW نامیده می‌شود، می‌تواند بدون اتصال به شبکه بلاکچین مبتنی بر اثبات کار و دانلود تمام هدرهای بلاک، وقوع رویدادی را بررسی کند. NIPoPoW از گره‌های سبکی پشتیبانی می‌کند که استفاده از پلتفرم ارگو را برای کاربران نهایی ساده می‌کند. همچنین باعث می‌شود که کاربران بدون واسطه‌های متمرکز، قراردادها را روی دستگاه‌های معمولی مثل تلفن‌های همراه اجرا کنند.

جعبه (Box)

با انجام تراکنش‌ها در این بلاکچین، اشیایی یک‌بار مصرف خرج و ایجاد می‌شوند که آنها را جعبه می‌نامیم. فرض کنید که مبلغی را برای خرید یک NFT در تراکنشی پرداخت کرده‌اید. فروشنده مبلغ حاصل از فروش را در جعبه‌ای جدید دریافت خواهد کرد. در این جعبه جدید، او تمام دارایی‌های قبلی‌اش را نیز خواهد داشت. در ازای این تراکنش، هزینه کارمزد کسر می‌شود و پس از آن شما محتویات جعبه قدیمی خود را به همراه NFT تازه خریداری‌شده، دریافت می‌کنید. حالا جعبه قدیمی خالی است و پس از چهار سال از روی بلاکچین حذف می‌شود.

اجاره فضای ذخیره‌سازی (Storage Rent)

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ERGO توانایی ماینرها برای برداشتن بخش کمی از کوین‌های ERG از جعبه‌هایی است که به مدت چهار سال یا بیشتر خرج نشده‌اند. در بیشتر جعبه‌ها وقتی که از آخرین تراکنش شما چهار سال بگذرد، باید 0.14 واحد ERG را به همراه کارمزد تراکنش بپردازید. این هزینه برای ذخیره‌سازی اطلاعات دیجیتال روی بلاکچین از شما گرفته می‌شود. به این ترتیب می‌توانید جعبه را برای مدتی طولانی‌تر در اختیار داشته باشید. این کار با هدف پاک‌سازی و آزادسازی فضایی است که بدون استفاده مانده است و یک فرایند جمع‌آوری زباله در بلاکچین Ergo‌ است. مکانیزم اجاره فضای ذخیره‌سازی باعث می‌شود که ماینرها برای ایمن‌سازی بلاکچین بیشتر تشویق شوند. هم‌چنین سکه‌ها و توکن‌های از دست رفته بازیابی و مجددا وارد گردش می‌شوند. این مسئله به طور کلی به ماندگاری و دوام بلاکچین ارگو کمک می‌کند.

ارز دیجیتال ERG چیست؟

ERG نام کوین بومی شبکه ارگو است و از طریق استخراج به دست می‌آید. Ergo برنامه‌ای از پیش‌تعریف‌شده برای انتشار کوین‌های ERG دارد. در هنگام راه‌اندازی اولیه این پلتفرم، هیچ عرضه اولیه (ICO) ، پیش استخراج (Pre-Mine) و تخصیص توکنی به بنیان‌گذاران یا سرمایه گذاران خطر پذیر (VC) انجام نشد. میزان دقیق عرضه کوین‌های ارگ، 97,739,924 است.

در دو سال اول پس از راه‌اندازی، قرار بر این بود که ارگو در هر بلوک در مجموع 75 کوین ERG را وارد عرضه در گردش کند که سهم ماینرها و خزانه‌ است. پس از گذشت دو سال، نرخ انتشار به اندازه 3 ارگ در هر بلوک کاهش پیدا کرد که هر سه ماه یکبار، موجب کاهش پاداش بلوک به میزان 3 کوین ERG خواهد شد. این مکانیزم در ابتدا باعث می‌شد که هشت سال پس از راه‌اندازی، انتشار کوین‌ها به پایان برسد. اما اکنون و با استفاده از EIP-27 این زمان تا سال 2045 امتداد پیدا کرده است. اکنون پس از گذشت دو سال ابتدایی و 7 دوره سه‌ماهه (Epoch)، در هر بلوک 54 کوین ERG منتشر می‌شود و پاداش هر بلوک نیز 42 ارگ است و 12 توکن باقیمانده برای صدور مجدد ذخیره می‌شوند.

سخن پایانی

دلایل زیادی وجود دارد که Ergo را می توان یک سرمایه گذاری خوب در نظر گرفت. این پلتفرم قوی ترین ویژگی های خود را از بیت کوین و اتریوم گرفته است که به آن کمک می کند مشکلات احتمالی را به حداقل برساند. اگر هدف اصلی شما از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده از پلتفرمی است که حریم خصوصی معاملات را ارائه می دهد، Ergo می تواند یک سرمایه گذاری عالی باشد. این توسط سرمایه گذاران خطرپذیر، که شفافیت معاملات را ترجیح می دهند، پشتیبانی نمی شود، که نشان می دهد این پلتفرم حریم خصوصی زیادی را ارائه می دهد.

رشد توکن آن تا حد زیادی به مشارکت جامعه و حمایت توسعه دهندگان DApp بستگی دارد. اگر در مورد پتانسیل رشد آینده این توکن مطمئن نیستید، قیمت تا حدودی پایین ERG به این معنی است که می توانید بدون نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه آن را به مجموعه خود اضافه کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (278 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (207 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (94 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (84 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (74 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (54 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (46 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂 (ویدئو) سفری شیرین به گذشته ها، این مدل پیام بازرگانی رو کیا یادشونه؟/حتما با صدا تماشا کنید تا خاطراتتون زنده بشه😍
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده