آشنایی با ارز دیجیتال دنت

  سه شنبه، 24 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال دنت
دنت با ایجاد یک بازار جهانی، به هر کسی، با صرف‌نظر از اینکه مشتری کدام شرکت مخابراتی است، امکان خرید و فروش داده‌های تلفن همراه را می‌دهد. توسعه‌دهندگان این پروژه توکن DENT را برای تسهیل این امر ایجاد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که بیش از ۱۳ میلیون کاربر در سراسر جهان دارند.

دنت یک ارز دیجیتال رمز پایه یا شکلی از دارایی دیجیتالی که در عمل یک توکن غیر قابل استخراج است می باشد. همچنین می توان گفت دنت یک زنجیره بلوکی که هدف آن ایجاد یک بازار جهانی است محسوب می شود که در آن همه امکان خرید و فروش واحد داده های تلفن همراه را پیدا می کنند و قصد دارد از طریق همکاری با اپراتورهای تلفن همراه شبکه های موبایل بین شرکت های گوناگون را به هم وصل کند و پرداخت هزینه رومینگ کاربران را به حداقل برساند. ارزش این ارز دیجیتال حدود ۱۸.۶۶ میلیون دلار، در رتبه ۴۱۷ بازار قرار گرفته و سهم ۰.۰۰۲ درصدی از کل بازار را در اختیار خود قرار داده است، پروژه دنت توسط دنت ویرلس لیمیتد ساخته شده است و ترو کاتاجینن این شرکت را در سال 2014 به وجود آورد. تروکاتاجینن مدیر عامل شرکت و مغز متفکر کلیه فناوری های دنت است.

ارز دیجیتال دنت چیست؟

ارز دیجیتال دنت(dent) یک شرکت مخابراتی مجازی (telco) ، بازار جهانی و ارز مبادله داده تلفن همراه (ساخته شده بر روی Ethereum ) است. ارز دیجیتال (dent) بستری جهانی را برای مشتریانی که در یک اپراتور منطقه ای قفل شده اند فراهم می کند و در نهایت توانایی خرید و استفاده از آنها را محدود می کند. حتی نگران کننده تر ، مشتریان هر ماه بالغ بر 4 میلیارد دلار ارزش داده تلفن همراه را هدر می دهند. برای اپراتورهای ارتباط تلفنی ، ارز دیجیتال (dent) یک بازار داده واحد برای تعامل با پایگاه جهانی کاربران فراهم می کند.

تصویر
عنوان

هدف دنت

تیم دنت تلاش می کند تا یک فرصت جدید برای تلفن های همراه ایجاد کند. زنجیره بلوک این ارز دیجیتال از رمز دنت در شبکه خود استفاده می کند. هدف این کوین تبدیل شدن به ارز اصلی در سراسر جهان برای داده های تلفن همراه در میان کاربران وتلکس که از قدیمی ترین وسایل الکترونیکی ارتباط نوشتاری از راه دور است که در دهه ۱۹۳۰ میلادی ساخته وعرضه شده است. قیمت دنت بسیار مناسب تر از ارز های دیجیتال دیگر می باشد و برای معامله آن کافی است به سایت تتر ایران مراجعه کرده و تنها در چند دقیقه آن را خرید و فروش کنید.

تبادل داده تلفن همراه به عنوان یک کالا

دنت تخمین می زند که ماهانه نزدیک به ۵ میلیارد دلار داده بلااستفاده باقی می ماند. در بیشتر مواقع نیز، نمی توان داده های باقی مانده را به دوره بعد انتقال داد. در نتیجه، می توان گفت که این داده ها از دست می روند، در حالی که هزینه آنها توسط کاربران پرداخت شده است.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط سیسکو (Cisco)، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷٫۲ میلیارد گیگابایت داده تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان تاکنون، این رقم همواره در حال افزایش است.

بنابراین، دنت با شفاف تر کردن و ایجاد ارتباط در بازار داده تلفن همراه، به مصرف کنندگان اجازه می دهد که داده های تلفن همراه بلااستفاده و اضافی خود را به صورت یک کالا در یک بازار جهانی مبادله کنند. به این ترتیب، ارزش آن دسته از داده ها نیز دیگر از دست نخواهد رفت.

تصویر
ارز دیجیتال دنت

ترندهای متحول کننده صنعت موبایل

سه ترند بزرگ وجود دارد که ظهور آنها، صنعت داده های تلفن همراه سنتی را متحول کرده است:

  • صورتحساب تفکیک شده برای داده ها: این امر در صنعت کابلی بارزتر است؛ جایی که سرویس های پخش زنده اینترنتی مانند نتفلیکس (Netflix) و هولو (Hulu) با ارائه خدمات کابلی تفکیک شده (unbundled)، سهم بازار اپراتورهای کابلی سنتی را به خود اختصاص داده اند. پیش از این، شرکت کریکت (Cricket) نیز اقداماتی را جهت تفکیک کردن داده های تلفن همراه انجام داده بود. حال دنت قصد دارد با ایجاد یک بازار جهانی برای داده های تلفن همراه، آن را به سطح جدیدی برساند.
  • حذف هزینه های رومینگ بین المللی: در گذشته، به دلیل گران بودن معماری مسیریابی سیستم های مخابراتی قدیمی، دریافت داده های تلفن همراه رومینگ در سطح بین المللی بسیار گران بود. دنت با استفاده از انتقال اینترنتی بسیار ارزان تر و فناوری بلاکچین، این مشکل را حل می کند.
  • پرداخت بر اساس مصرف داده تلفن همراه: این ترند توسط ارائه دهندگان خدمات بی سیم پیش پرداخت و اعتباری آغاز شد، اما اکنون دنت در نظر دارد از طریق بازار جهانی خود و کالاسازی داده های تلفن همراه، آن را بهبود دهد. با دنت می توانید داده های تلفن همراه را با بهترین قیمت دریافت کنید و فقط آنچه را که نیاز دارید، خریداری نمایید.

نقش سیم کارت های الکترونیکی و سیم کارت های نرم

یکی از فناوری های نوظهوری که به امکان ساخت پروژه هایی مانند ارز دیجیتال دنت (DENT) کمک می کند، تغییر چشم انداز فناوری ماژول هویتی مشترک (Subscriber Identity Module) یا همان سیم کارت است. فناوری جدید سیم کارت های الکترونیکی (eSIM) و سیم کارت های نرم (Soft SIM) به دلیل استفاده از مدل های الکترونیکی و مبتنی بر ابر، کاربران را از استفاده از سیم کارت های فیزیکی بی نیاز می کند.

سیم کارت الکترونیکی به صورت قطعه ای داخلی در تلفن های همراه هوشمند عرضه می شود، اما سیم کارت نرم نیازی به حضور فیزیکی ندارد و با استفاده از فناوری ابری کار می کند. به همین دلیل است که سیم کارت نرم در مقایسه با سیم کارت الکترونیکی بیشتر ترجیح داده می شود. هر دوی این سیم کارت ها امکان انتخاب آزادانه میان ارائه دهنده داده تلفن همراه را برای کاربران فراهم می کنند.

در این میان، دنت نیز با استفاده از فناوری ابری و بلاکچین به کاربران اجازه می دهد که به صورت آزادانه ارائه دهنده داده تلفن همراه خود را انتخاب کنند.

ارز دیجیتال دنت چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال دنت با استفاده از توکن کاربردی خود با نماد DENT، امکان دسترسی فوری به شبکه های مخابراتی در سراسر جهان را برای کاربران فراهم می کند. DENT یک توکن ERC-20 است که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. به این ترتیب، این توکن قابلیت قراردادهای هوشمند مورد نیاز برای اجرای یک بازار داده تلفن همراه مبتنی بر بلاکچین را ارائه می دهد. به زبان ساده تر، در این بازار بسته های داده تلفن همراه به صورت قراردادهای هوشمند ارائه می شوند.

پروژه ارز دیجیتال دنت سه جزء اصلی دارد:

  • بازار داده تلفن همراه: جایی است که کاربران می توانند از توکن های DENT برای خرید و فروش داده های تلفن همراه استفاده کنند. فروشندگان توکن های DENT را به ازای واگذار کردن بسته داده تلفن همراه خود دریافت می کنند، در حالی که خریداران می توانند این توکن را از صرافی ها خریداری نمایند. دنت همچنین با ایجاد یک Offer Wall، این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که با انجام بازی ها، تکمیل نظرسنجی ها و موارد دیگر، به صورت رایگان توکن DENT دریافت کنند.
  • صرافی داده های تلفن همراه: در صرافی دنت بیش از ۱۳ میلیون کاربر در حال خرید، فروش و مبادله بسته های داده تلفن همراه خود به صورت توکنیزه شده هستند.
  • برنامه های موبایل دنت: برنامه های تلفن همراه دنت رابط اصلی دسترسی به صرافی و تعامل با Offer Wall دنت هستند. علاوه بر این، با اجرای برنامه وفادارسازی مشتریان دنت به نام Afterburner در برنامه موبایل آن، کاربران می توانند توکن های DENT خود را برای دریافت تخفیف کارمزد تراکنش ها و سایر مزایا، استیک کنند.

توکن ارز دیجیتال DENT

توکن دنت (DENT) یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم و ارز دیجیتال اختصاصی بازار Dent است. از این توکن می توان برای پرداخت هزینه بسته های داده تلفن همراه استفاده کرد. همچنین، می توان توکن DENT را در یک صرافی ارز دیجیتال، با ارز فیات مبادله کرد.

از ۱۰۰ میلیارد توکن DENT ایجادشده، در حال حاضر چیزی حدود ۹۴ میلیارد توکن در گردش است و توکن های باقی مانده به صورت فصلی منتشر می شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (227 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (64 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (59 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (33 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (28 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (22 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (22 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم