آشنایی با ارز دیجیتال پلی گان و توکن ماتیک

  دوشنبه، 23 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال پلی گان و توکن ماتیک
پروژه ارز دیجیتال پلی گان یکی از تلاش‌های اخیر در زمینه افزایش قابلیت همکاری و مقیاس پذیری در بلاکچین است و برای رفع برخی از محدودیت‌های پروژه‌های قابلیت همکاری مانند Polkadot و Cosmos طراحی شده است.

در این مطلب قصد داریم به شما ارز دیجیتال پلی گان یا همان ماتیک (Matic) معرفی کنیم و به بررسی آینده ارز دیجیتال پلی گان یا همان ماتیک (Matic) بپردازیم. در چند سال اخیر، انتخاب یک روش مناسب برای سرمایه گذاری و کسب درآمد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. دنیای ارزهای دیجیتال در این چند سال گذشته با عملکرد مطلوب و کاربردی خود توانسته سود و درآمد بسیار خوبی را به کاربران و سرمایه گذاران خود داده است.

البته داشتن اطلاعات نسبی درباره روش های مناسب برای سرمایه گذاری در بازار موجود کریپتوکارنسی از عواملی است که می تواند به شما در افزایش سرمایه کمک کند. برای این که بتوانید در دنیای کریپتوکارنسی سرمایه گذاری کرده و به درآمد مورد نیاز خود دست پیدا کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که اطلاعات نسبی درباره رمز ارزهای متعدد که جای پیشرفت دارند، باعث می شود تا بتوانید با شناخت بهتری سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را تجربه کنید.

ارز دیجیتال متیک یکی از آن دسته از رمز ارزهایی است که در آینده ای نه چندان دور به رشد چشم گیری دست پیدا می کند. متیک در نماد اختصاری MATICکه همان ارز دیجیتال متیک است، یکی از ارزهای دیجیتال به حساب می آید که اکثر سرمایه گذاران تازه وارد در دنیای ارزهای دیجیتال از آن اطلاعاتی ندارند. با ما همراه باشید.

تصویر
ارز دیجیتال پلی گان

معرفی ارز دیجیتال پلی گان یا همان ماتیک (Matic)

شبکه ماتیک یک پلتفرم غیرمتمرکز است که بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارد. توکن ماتیک (Matic)، توکن اختصاصی همین شبکه است. ارز دیجیتال ماتیک کار خود را باعرضه اولیه صرافی (IEO) در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد و موفق شد سرمایه ای نزدیک به 1.9 میلیارد دلار را کسب کند. تاکنون برای ارز دیجیتال ماتیک حدود 10 میلیارد توکن ساخته شده است و هنوز هیچ محدودیتی برای عرضه این توکن ها قرار نگرفته است.

توکن ماتیک به عنوان پاداش پرداخت ها در شبکه مورداستفاده قرار می گیرد. صرافی بایننس فعال ترین صرافی ای است که در حال حاضر مبادلات ارز دیجیتال پلی گان در آن انجام می شود. هدف از ایجاد شبکه ماتیک و توکن مربوط به آن، کاهش هزینه های تراکنش ها و ایجاد معاملات آنی با سرعت بالا به منظور استفاده در پرداخت های روزمره است. همچنین می توان از این شبکه در ابزارهای احراز هویت، توسعه DApp ها، رأی گیری و … استفاده کرد.

پالی گان چه ویژگی های خاصی دارد؟

  • پروژه پالی گان یکی از جدیدترین پروژه های ارز دیجیتال برای تعامل پذیری و مقیاس پذیری بلاک چین ها است. برای حل برخی از محدودیت های پروژه های تعامل پذیری نظیر پولکادات و کازموس طراحی شده است.
  • یکی از ویژگی های منحصر به فرد پالی گان، سازگاری با ماشین مجازی اتریوم است. در نتیجه خود را برای کسانی که به ساخت برنامه در اتریوم و برنامه نویسی در سالیدیتی (Solidity) عادت دارند، قابل دسترسی می کند. رقیب پالی گان یعنی کازموس، از یک ماشین مجازی مبتنی بر WASM استفاده می کند.
  • مدل امنیتی پالی گان کاملاً اختیاری است. یعنی نیازی نیست پلتفرم های حاکمیتی استقلال و انعطاف پذیری خود را برای داشتن امنیت بیشتر به خطر بیاندازند.
  • پالی گان ادعا می کند که به اندازه کافی انعطاف پذیر است و می تواند به جز زنجیره های پلاسما، رول آپ های ZK و رول آپ های خوش بینانه، از سایر راه حل های مقیاس پذیری استفاده کند.

ارز دیجیتال پالی گان چگونه کار می کند؟

معماری Polygon در بهترین حالت خود می تواند به عنوان یک سیستم چهار لایه متشکل از لایه اتریوم، لایه امنیتی، لایه شبکه های Polygon و لایه اجرا تعریف شود.

لایه اتریوم اساساً مجموعه ای از قراردادهای هوشمند است که در اتریوم اجرا می شود. این قراردادهای هوشمند مواردی مانند نهایی کردن تراکنش ها، استیکینگ و ارتباط بین اتریوم و زنجیره های مختلف پلی گان را کنترل می کنند. لایه امنیتی در کنار اتریوم اجرا می شود و نقش «اعتبارسنجی ها به عنوان یک سرویس» را فراهم می کند که به زنجیره ها امکان می دهد از یک لایه امنیتی اضافی بهره مند شوند. هر دو لایه اتریوم و امنیت اختیاری هستند.

بالای این دو لایه، دو لایه اجباری وجود دارد. اولین لایه، شبکه های پلی گان است که اکوسیستم شبکه های بلاکچین ساخته شده روی ارز دیجیتال پالی گان است. هر کدام از این شبکه ها جامعه مخصوص به خود را دارند و مسئولیت رسیدگی به اجماع و تولید بلاک در شبکه را دارند. لایه دوم، لایه اجرا یا پیاده سازی ماشین مجازی اتریومِ پلی گان (Polygon’s Ethereum Virtual Machine (EVM)) است که برای اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می شود.

زنجیره هایی که روی ارز دیجیتال پالی گان راه اندازی شده اند، به لطف قابلیت های اختیاری ارسال پیام Polygon قادر به برقراری ارتباط هم با یکدیگر و هم با زنجیره اصلی اتریوم هستند.

پلی گان (Polygon) برای تسهیل آینده ای ساخته شده است که دیگر بلاکچین های مختلف مثل سوله های بسته و فضای اختصاصی کار نمی کنند، بلکه به عنوان شبکه هایی هستند که در یک فضای گسترده تر به هم پیوسته قرار می گیرند و می توانند با هم تعامل داشته باشند.

هدف بلندمدت ارز دیجیتال پالی گان فراهم آوردن جهانی باز و بدون مرز است که در آن کاربران می توانند بدون نیاز به گشتن در واسطه ها، با محصولات و خدمات غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنند. هدف Polygon ایجاد یک هاب است که بلاکچین های مختلف می توانند به راحتی به آن متصل شوند، در حالی که به طور همزمان بر برخی از محدودیت های خود _مانند هزینه های بالا، مقیاس پذیری ضعیف و امنیت محدود_ غلبه می کنند.

تصویر
توکن ماتیک

ارز دیجیتال پالی گان از فناوری های مختلفی برای دستیابی به این چشم انداز استفاده می کند. این موارد عبارت اند از:

  • زنجیره POS: زنجیره اصلی Polygon یک زنجیره جانبی اتریوم است که با نام Matic POS Chain شناخته می شود و یک لایه امنیتی اثبات سهام (PoS) را به زنجیره بلوکی راه اندازی شده در Polygon اضافه می کند.
  • زنجیره های پلاسما: ارز دیجیتال پالی گان از یک فناوری مقیاس پذیر معروف به پلاسما برای جابه جایی دارایی ها بین زنجیره ریشه و زنجیرهای فرزند از طریق پل های پلاسما استفاده می کند.
  • ZK-rollups: یک راه حل مقیاس پذیری دیگر است که تعداد زیادی انتقالات خارج از زنجیره (off-chain) را در یک تراکنش واحد قرار می دهد و از «اثبات دانش صفر» برای ثبت عمومی نهایی در زنجیره اصلی اتریوم استفاده می کند.
  • Optimistic rollups: راه حلی که در بلاکچین اتریوم برای تسهیل تراکنش های فوری با استفاده از «اثبات تقلب» اجرا می شود.

همان طور که ممکن است متوجه شده باشید، ارز دیجیتال پالی گان قصد دارد بیش از یک راه حل مقیاس پذیری را استفاده کند و هدفش به حداقل رساندن موانع ورود و تلاش برای کاهش هزینه های تراکنش به حداقل ممکن است.

توکن ماتیک (Matic) چیست؟

ارز دیجیتال پلی گان از توکن ماتیک (MATIC) استفاده می کند. توکن MATIC برای اهداف مختلفی در اکوسیستم Polygon مورد استفاده قرار می گیرد: از جمله شرکت در مدیریت شبکه با رأی دادن به پیشنهادهای بهبود Polygon (PIPs)، کمک به امنیت از طریق استیکینگ و همچنین پرداخت کارمزد های شبکه اتریوم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (227 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (64 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (59 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (33 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (28 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (22 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (22 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم