آشنایی با ارز دیجیتال راریبل Rarible

  دوشنبه، 09 فروردین 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال راریبل Rarible
ارز دیجیتال Rarible قابلیت‌های زیادی برای مدیریت جامعه ارائه می‌دهد. توکن مدیریتی RARI اولین توکن مدیریتی در بخش NFT است. باید دید آیا این مدل که قبلاً در بخش دیفای به خوبی عمل کرده است، برای صنعت NFT نیز مناسب است یا نه. البته سرمایه‌گذاری شرکت CoinFund باعث تقویت این پروژه شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پلتفرم Rarible در اوایل سال 2020 به عنوان یک پروژه منبع باز برای ضرب ، خرید و فروش کالاهای قابل جمع آوری رمزهای غیرقابل استفاده راه اندازی شد. بازار محدودیتی ندارد و هرکسی که مایل به استفاده از آن باشد می تواند به آن دسترسی داشته باشد. قطعات هنری به راحتی و بدون دانش کد نویسی ایجاد می شوند و کاربران همچنین می توانند قطعات هنری دیجیتالی را که دوست دارند خریداری کنند.

Rarible یک بازار غیر حضوری است که در آن شما کنترل کامل بر علائم خود را حفظ می کنید. هیچ وقت سیستم عامل رمزهای شما را نگه نمی دارد. سازندگان همچنین می توانند از طریق اثبات اعطا شده توسط این پلتفرم ، حقوق مالکیت معنوی (IP) را در مورد آثار هنری خود دریافت کنند. معاملات مربوط به NFT های کلکسیونی را می توان به سرعت و به آسانی با هزینه کمتری غیر از قیمت NFT انجام داد.

ارز دیجیتال Rarible چیست؟

ارز دیجیتال Rarible یک پلتفرم توکن غیر قابل تعویض (NFT) برای مجموعه های دیجیتال است که با فناوری بلاکچین طراحی شده است. برای اینکه طرز کار این ارز را خوب متوجه شوید، ابتدا باید مفهوم NFT را بدانید. در بخش بعدی مفهوم NFT را توضیح می دهیم.

ارز دیجیتال رریبل قصد دارد که به یک پلتفرم امن برای کالاهای هنری و دیجیتال تبدیل شود. به همین دلیل سرمایه گذاران زیادی به توکن RARI (راری) که یک توکن ERC-20 است، علاقه مند شده اند.

دفتر مرکزی ارز دیجیتال Rarible در مسکو قرار دارد و در اوایل سال 2020 به دست الکس سالنیکوف (Alex Salnikov) و الکسی فالین (Alexei Falin) تأسیس شده است. در واقع Rarible یک پلتفرم NFT با تمرکز ویژه روی آثار هنری است. Rarible یک بازار دارد که به کاربران امکان می دهد آثار هنری دیجیتالی یا NFT را تجارت کنند.

کاربران همچنین می توانند از پلتفرم Rarible برای ساخت NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویض استفاده کنند. یکی از مشکلات سازندگان محتوای دیجیتال، کپی شدن آثارشان است. در این پلتفرم، هنرمندان می توانند آثار خود مثل کتاب، آلبوم موسیقی، فیلم یا هر اثر هنری را به صورت یک توکن NFT بفروشند و نگران کپی شدن اثر خود نباشند.

هنرمند می تواند بخشی از اثر هنری خود مثلاً پیش نمایش فیلم را به کاربر نمایش دهد و نسخه کامل اثر خود را هنگامی به طور کامل در اختیار کاربر قرار دهد که شخص توکن NFT را خریداری کرده باشد.

یک نکته مهم دیگر این است که راریبل تأکید قابل توجهی بر ایجاد بستر کاملاً خودمختار دارد. پلتفرم Rarible به سرعت به سمت تبدیل شدن به یک سازمان خودمختار غیر متمرکز (DAO) پیش می رود. هدف یک سازمان DAO (Decentralized Autonomous Organization) این است که کاربران پلتفرم، متولی کلیه تصمیمات مربوط به این پلتفرم باشند. به همین منظور توکن RARI بسیار حایز اهمیت است.

توکن غیر قابل تعویض (NFT) چیست؟

اگر در حوزه ارز های دیجیتال فعال باشید می دانید که پروژه های NFT و دیفای (DeFi) جزء داغ ترین اخبار این روزها هستند. منظور از NFT (Non-Fungible-Token) توکن هایی هستند که هر یک به تنهایی یکتا هستند و قابل جایگزینی و تعویض با یکدیگر نیستند. رایج ترین کاربرد توکن های NFT استفاده در مالکیت دیجیتال است.

یکی از مشهورترین مثال های NFT بازی کریپتوکیتی CryptoKitties است. این بازی یک بازی بلاکچینی بر بستر اتریوم است که کاربران در آن می توانند گربه های دیجیتال تولید، خرید و فروش کنند. در این بازی هر یک از گربه ها منحصربه فرد هستند و مالکیت آنها به وضوح توسط شبکه بلاکچینی تأیید می شود.

این یک کاربرد توکن NFT در بازی بود. فرای گربه های مجازی، این تکنولوژی می تواند در هنر دیجیتال یا ارز های دیجیتال استفاده شود. این توکن ها می توانند نقطه پایانی برای کپی کردن دارایی های دیجیتال باشند. این مسئله می تواند کمک زیادی به مالکیت فیزیکی و معنوی دارایی های دیجیتال باشد.

به نظر می رسد صنعت NFT در سال های آینده رشد زیادی داشته باشد. به همین دلیل وجود یک بازار NFT با کارآیی بالا مثل Rarible یک نیاز اساسی در حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می رود.

توکن RARI چیست؟

در 15 جولای 2020، ارز دیجیتال راریبل یک مقاله منتشر کرد و جزئیات توکن RARI را در آن توضیح داد. RARI اولین توکن مدیریتی در حوزه NFT ها است. کل عرضه توکن RARI، در حدود 25 میلیون توکن اعلام شده است. از این تعداد، 10 درصد آن برای ایردراپ (هدیه های تبلیغاتی) در نظر گرفته می شود، 30 درصد از توکن ها به سرمایه گذاران و تیم ارز دیجیتال Rarible اختصاص می یابد و 60 درصد هم از طریق استخراج در دسترس خواهد بود.

البته چون پلتفرم Rarible یک پلتفرم فروشگاهی است، مفهوم استخراج در آن کاملاً با مفهوم استخراج در شبکه بیت کوین متفاوت است.

استخراج پلتفرم های بازاری، تشویق کاربران به مشارکت بیشتر در پلتفرم است. بدین ترتیب، کاربران می توانند از طریق خرید یا فروش در بستر بازار Rarible، توکن RARI به دست آورند.

هر هفته، ارز دیجیتال راریبل 75000 توکن RARI را بین کاربران خود توزیع می کند که برنامه آنها این است که در چهار سال اول تبادل توزیع شود. این 75000 RARI هر یکشنبه بین کاربران توزیع می شود. علاوه بر این، فروشندگان و خریداران توکن ها را بین خود تقسیم می کنند؛ به این صورت که 50 درصد از این 75000 توکن به فروشنده تعلق می گیرد و نیم دیگر به خریدار. در واقع استخراج نقدینگی در بازار Rarible به این صورت است که کاربران به سادگی با خرید و فروش در شبکه می توانند توکن RARI استخراج کنند.

توکن های RARI (راری) حقوق مختلفی برای دارندگانش ایجاد می کند. این یک قسمت اساسی در برنامه Rarible برای ایجاد یک سازمان خودمختار کاملاً غیرمتمرکز (DAO) است. دارندگان توکن RARI می توانند در مورد ارتقای سیستم به پلتفرم رأی دهند، پیشنهادات مربوط به توسعه پلتفرم را ارائه دهند و آثار هنری برجسته یا مجموعه های هنری مناسب ایجاد کنند.

مدیریت جامعه ارز دیجیتال Rarible

با توجه به اینکه ارز دیجیتال Rarible می خواهد به یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز واقعی (DAO) تبدیل شود و این مسئله را توسط توکن حکمرانی RARI انجام می دهد، زمان خوبی است که ابتدا بررسی کنیم که منظور از مدیریت جامعه چیست.

مدیریت جامعه به مفهوم این است که یک گروه، سازمان یا جامعه، به طور مشترک در مورد سیاست ها، تصمیمات و استراتژی ها تصمیم می گیرند. به طور خلاصه، این بدان معنا است که جامعه بدون اعتماد به مداخله خارجی یا نهاد دیگری، خود را رهبری خواهد کرد، تصمیمات خود را اتخاذ می کند و خود را مدیریت می کند.

در حوزه رمزارزها یا بلاکچین، مدیریت جامعه به این معنا است که پروژه، خود در مورد آینده خود تصمیم بگیرد.

در ارز دیجیتال Rarible مدیریت جامعه به این معنی است که کاربر یا به طور دقیق تر دارندگان توکن RARI کسانی هستند که آینده پروژه را شکل می دهند. راریبل زیرساخت ها را برای تبدیل شدن به یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز با مدیریت جامعه در نظر گرفته است. اگرچه هنوز کارهای زیادی برای تحقق کامل این امر باقی مانده است، اما تیم ارز دیجیتال رریبل برای محقق کردن این امر سخت در تلاش هستند.

چرا بحث درباره ارز دیجیتال راریبل داغ شده است؟

در چند هفته گذشته پیرامون ارز دیجیتال راریبل (Rarible) صحبت های زیادی در فضای ارزهای دیجیتال شده است. می خواهیم بدانیم دلیل این توجه چه بوده است؟

یکی از این دلایل این است که در تاریخ ده سپتامبر، ارز دیجیتال Rarible موفق به جذب سرمایه از شرکت سرمایه گذاری بلاکچین CoinFund شد. این سرمایه گذاری به منظور توسعه Rarible برای پلتفرم بازاری NFT خود است.

علاوه بر این، اخیراً ارز دیجیتال Rarible توسط شرکت yEarn Finance پشتیبانی شد. همچنین تیم Rarible بیان کرده است که در حال معرفی یک توکن هستند که کاربران می توانند باارزش ترین مجموعه های هنری را دنبال کنند یا روی آن سرمایه گذاری نمایند. بر طبق گفته الکساندر سالنیکف، بنیانگذار Rarible، این راهی برای مشارکت کاربران یا سرمایه گذاران در کل بازار NFT خواهد بود.

علاوه بر این، Rarible روی مجموعه جدیدی از قابلیت ها کار می کند. به عنوان نمونه در حال اضافه کردن یک شبکه اجتماعی و پشتیبانی از یک برنامه تلفن همراه هستند. همچنین، سازوکار توزیع توکن RARI مردم را تشویق می کند تا NFT های خود را در پلتفرم Rarible لیست کنند.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال راریبل (RARI)

ارز دیجیتال راریبل (RARI) روی شبکه اتریوم فعال است؛ بنابراین از جمله توکن های ERC-20 به حساب می آید. این ارز را می توان در هر کیف پولی که با شبکه اتریوم سازگار باشد ذخیره کرد.

شما می توانید ارز خود را در صرافی نگهداری کنید اما برای نگهداری طولانی مدت، بهتر است آن را به کیف پول خود انتقال دهید. در ادامه، چند نمونه از بهترین کیف پول های Rarible را به شما معرفی می کنیم.

اکسودوس (Exodus)

ارز دیجیتال Rarible خود را در کیف پول اکسودوس نگهداری کنید. اکسودوس یک کیف پول نرم افزاری است که هم نسخه دسکتاپ دارد و هم نسخه اندروید و iOS. این کیف پول از 8 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می کند.

کوینومی (Coinomi)

کوینومی اولین کیف پول چندارزی است که جزو پرسابقه ترین کیف پول ها در دنیای ارزهای دیجیتال نیز به شمار می رود. کوینومی از 123 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند و یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری ارز دیجیتال Rarible است.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول های لجر از کیف پول های سخت افزاری بسیار محبوب و معتبر هستند. لجر نانو ایکس نوع جدیدی از این کیف پول های سخت افزاری است. امنیت کیف پول های سخت افزاری بسیار بالاتر از کیف پول های نرم افزاری و تحت وب است. اگر مقدار زیادی ارز دیجیتال Rarible خریداری کرده اید و می خواهید برای مدت طولانی آنها را نگه دارید، کیف پول لجر نانو ایکس را به شما پیشنهاد می دهیم. این کیف پول از 227 ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می کند.

ترزور (Trezor)

ترزور هم یک کیف پول سخت افزاری دیگر است که از 204 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. قیمت این کیف پول نسبت به کیف پول لجر نانو ایکس مناسب تر است. در حال حاضر قیمت این کیف پول حدود 55 دلار است در حالی که کیف پول لجر نانو ایکس حدود 120 دلار قیمت دارد. می توانید برای نگهداری ارز های دیجیتال خود و همچنین ارز دیجیتال Rarible از این کیف پول استفاده کنید.

متامسک (Metamask)

کیف پول متامسک به صورت یک افزونه مرورگر و نرم افزار تلفن همراه است. به همین دلیل دسترسی شما به کیف پولتان بسیار آسان است. این کیف پول فقط توکن های شبکه اتریوم را پشتیبانی می کند و جزء کیف پول های محبوب و پرطرفدار در شبکه اتریوم است. ارز دیجیتال Rarible نیز که یکی از توکن های ERC-20 است، در این کیف پول پشتیبانی می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سفر مخفیانه طارمی؛ مچ ستاره ایرانی را اینجا گرفتند! +عکس اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای! تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران صف اول پشت سر آیت الله خامنه ای در اقامه نماز شهدای خدمت این افراد بودند اقدام تحسین برانگیز این زوج در تغییر تاریخ عروسی به‌خاطر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه+عکس استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای فرزندان شهیدان خدمت+ویدیو نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع) قاب دونفره و قدیمی از دو شهید در کنار هم؛ حاج قاسم و امیرعبداللهیان+عکس/ شهادتت مبارک دیپلمات انقلابی (عکس) تابوت همه شهدا در یک قاب/ سلام ای غم لحظه های جدایی/ خداحافظ ای همنشین همیشه آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی لحظه باشکوه اقامه نماز رهبری بر پیکر رئیس جمهور و همراهان شهید+ویدیو عمامه سیدابراهیم رئیسی و آیت الله آل هاشم بر روی تابوتشان هنگام اقامه نماز رهبری بر پیکر شهیدان خدمت+عکس اولین ویدئو دلخراش از لحظه یافتن لاشه بالگرد رئیس جمهور و صحنه هایی که دل هر انسانی را به درد می آورد حضور متفاوت رضا رویگری در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان با ویلچر+ویدیو گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم جمله ماندگار و خاص رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی با دستخط ایشان+عکس این حرکت حسین امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/ کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+فیلم گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403 حضور خاخام های یهودی در مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهان+فیلم پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد! 2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی! تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟ ماجرای از زیر سرُم آمدن ابراهیم رئیسی به یک جلسه و کنسل نکردنشان بخاطر جوانان+ویدیو شهید رئیسی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محل تدفین شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع) مشخص شد اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت تا ساعاتی دیگر مردی که رگ خواب تبریزی‌ها را بلد بود مهمترین حوادث هوایی برای مقامات کشوری و لشگری+عکس آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
تیتر امروز   
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!
2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد
محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟
شهید رئیسی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
محل تدفین شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع) مشخص شد
اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت تا ساعاتی دیگر