آشنایی با ارز دیجیتال وویاگر Voyager

  دوشنبه، 11 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال وویاگر  Voyager
ویجر توکن‌ (Voyager Token) به عنوان یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود. بنابراین، توکن VGX را نمی‌توان مانند ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استخراج کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، VGX که تازه تغییر نام و لوگو داده قرار است به عنوان توکن کاربردی در کارگزاری های ارز دیجیتال و دیگر محصولات آینده مورد استفاده قرار بگیرد و مزایای مختلفی برای کاربران خواهد داشت. یکی از این مزایا، پرداخت ۵ درصد سود سالانه به دارندگان VGX است که از طریق نرم افزار Voyager و به صورت ماهیانه پرداخت خواهد شد.

استفاده روزافزون از نرم افزار تریدینگِ بدون کارمزدِ Voyager و این واقعیت که VGX اولین توکن ادغام شده با کارگزاری های ارز دیجیتال (و نه صرافی ها) است، باعث می شود توکنِ مناسبی برای رفتن به زیر ذره بین سرمایه گذاران در سال ۲۰۲۰ باشد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل ارز دیجیتال Voyager یا توکن ویجر (VGX)، توکن اختصاصی کارگزاری وویاگر بپردازیم.

ارز دیجیتال Voyager یا توکن ویجر (VGX)

وویاگر یا وویاجر (Voyager Token)، یک کارگزاری ارزهای دیجیتال است که نقطه دسترسی مطمئن و امنی را برای مبادله دارایی های رمزارزی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. در واقع، وویاگر با یک راه حل آنی برای مبادله ارزهای دیجیتال، برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران خرد و سازمانی راه اندازی شده است.

کارگزاری ویجر که در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی راه اندازی شد، در حال حاضر از بیش از ۵۵ دارایی رمزارزی پشتیبانی می کند. وویاگر همچنین یک فناوری منحصربه فرد برای مسیریابی هوشمند سفارش ها (Smart Order Routing) دارد که برای پیدا کردن پایین ترین قیمت برای یک دارایی، این کارگزاری را به بیش از ده صرافی ارز دیجیتال متصل می کند. برنامه موبایل وویاگر نیز با هدف تسهیل مبادله ارزهای دیجیتال، در ژانویه سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد.

ارز دیجیتال Voyager یا توکن وویجر (Voyager Token)، ارز دیجیتال اختصاصی کارگزاری ویجر است که از آن برای پاداش دادن به کاربران این اکوسیستم استفاده می شود. ارز دیجیتال Voyager، یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 است که روی شبکه بلاکچین اتریوم اجرا می شود. در صورتی که توکن VGX در برنامه ویجر نگهداری شود، علاوه بر کسب سود و پاداش های نقدی، می توان از آن برای سایر خدمات اختصاصی نیز استفاده کرد.

در کارگزاری Voyager تراکنش های خرید یا فروش کاملاً بدون کارمزد هستند. به این معنا که هنگام ثبت سفارش در این پلتفرم، معامله گران تنها قیمت اعلامی برای آن تراکنش را پرداخت می کنند.

علت تغییر نام اتوس به ویجر چیست؟

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ و به دنبال همکاری دو تیم اتوس و Voyager برای ساخت یک درگاه ارز فیات در کیف پول جهانی اتوس، نام تجاری توکن اتوس (ETHOS) به توکن VGX (Voyager Token) تغییر یافت.

در اطلاعیه منتشرشده در وب سایت رسمی ارز دیجیتال اتوس آمده است:

زمانی که تیم های اتوس و Voyager برای اولین بار با هم دیدار کردند، هر دو طرف متوجه شدند که یک چشم انداز و مأموریت کاملاً مشترک دارند. Ethos بر اساس ایده ساخت یک اکوسیستم مالی راه اندازی شد که برای همه افراد باز، ایمن و منصفانه باشد. ویجر بازار ارزهای دیجیتال را برای مصرف کنندگان در دسترس تر و ایمن تر می کند و محصول آنها کاملاً مطابق با دیدگاه اصلی اتوس بود. هر دو طرف از فناوری و تخصصی برخوردار بودند که مکمل یکدیگر بود و ما می دانستیم که با همکاری یکدیگر، منابع لازم را برای به چالش کشیدن این صنعت در اختیار خواهیم داشت.

به دنبال ادغام این دو تیم با یکدیگر، Ethos توانست رشد و توسعه کارگزاری Voyager را سرعت ببخشد؛ هم با افزایش تعداد مشتریان و هم با ارائه ویژگی های جدید مانند واریز و برداشت ارزهای دیجیتال.

اتوس در ادامه می گوید:

جامعه اتوس برای ما بسیار مهم است و ما می خواستیم با افزودن قابلیت های بیشتر از آنچه که در کیف پول جهانی اتوس وجود دارد، به دارندگان توکن ETHOS که مدت ها است از آنها حمایت می کنند، پاداش دهیم. برای این منظور، بسیار منطقی بود که ETHOS به توکن اختصاصی Voyager تبدیل شود و به توکن ویجر (VGX) تغییر نام پیدا کند.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Voyager و توکن ویجر (VGX) چه کسانی هستند؟

شرکت Crypto Trading Technologies، شرکت مادر توکن ویجر یا وویاجر (VGX)، به دست گروهی باتجربه در حوزه خدمات کارگزاری آنلاین مدیریت می شود. این پروژه به طور مشترک به دست استفان ارلیچ (Stephen Ehrlich)، فیلیپ ایتان (Philip Eytan)، گاسپارد ده دروزی (Gaspard de Dreuzy) و اسکار سالازار (Oscar Salazar) تأسیس شد.

استفان ارلیچ، مدیر ارشد اجرایی بنیاد ویجر، یک فرد باتجربه در امور کارگزاری و بازارهای مالی است که در زمینه توسعه پلتفرم های معاملاتی برای معامله گران سهام و قراردادهای اختیار معامله فعالیت می کند. وی بنیانگذار Lightspeed Financial و مدیر عامل سابق E*TRADE Professional Trading LLC است.

فیلیپ ایتان، رئیس بنیاد ویجر، در ابتدا به عنوان تحلیل گر ادغام و ترکیب (M&A) امور مخابراتی در مورگان استنلی (Morgan Stanley) و مدیر پرتفوی در گروه مدیریت سرمایه Cerberus Capital آغاز به کار کرد. او یکی از بنیانگذاران Pager، یک استارتاپ در حوزه مراقبت های بهداشتی دیجیتال نیز است. ایتان همچنین یکی از سرمایه گذاران مؤسس Uber، Source و Livestream، است.

گاسپارد ده دروزی به عنوان عضو هیئت مدیره بنیاد Voyager فعالیت می کند. وی که سابقه کار در کارگزاری و بازارهای مالی را دارد، کار خود را به عنوان مشاور در Warner Music آغاز کرد. او همچنین یکی از بنیانگذاران Kapitall ، Trade.it و Pager است.

در نهایت، اسکار سالازار یک سرمایه گذار و توسعه دهنده باتجربه در زمینه برنامه های موبایل مشتری مدار است. وی بیشتر به عنوان بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری Uber شناخته می شود. او همچنین یکی از بنیانگذاران یک استارتاپ در حوزه مراقبت های بهداشتی دیجیتال است.

چه چیزی توکن ویجر (VGX) را منحصربه فرد می کند؟

ارز دیجیتال Voyager با هدف ایجاد شبکه ای برای مبادله ارزهای دیجیتال و سنتی راه اندازی شد. این کارگزاری، برنامه موبایل خود را نیز در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد تا یک سرویس کارگزاری رمزارزی آسان و در عین حال کارآمد را به کاربران تلفن های هوشمند ارائه دهد.

توکن Voyager از فناوری مسیریابی هوشمند سفارش استفاده می کند. این فناوری به ویجر کمک می کند که برای انتخاب بهترین نرخ تبدیل ارز موجود برای تراکنش ها، بلافاصله با بیش از ده صرافی رمزارزی ارتباط برقرار کند.

این ویژگی همچنین به این معنی است که سرمایه گذاران می توانند اختلاف بین قیمت های خرید و فروش و بالاترین سطح نقدینگی در صرافی های مختلف را ارزیابی کنند. به این ترتیب، ورود و خروج از موقعیت های معاملاتی برای سرمایه گذاران بسیار آسان تر می شود.

اگرچه این پلتفرم خدمات معاملاتی حرفه ای را ارائه می دهد، استفاده از آن بسیار آسان است. ارسال سفارش، توسط فناوری مسیریابی هوشمند سفارش ارز دیجیتال Voyager انجام می شود. پس از انتخاب یک کوین یا توکن، نوع سفارش و مقدار دارایی که باید به دلار خریداری شود، مسیریابی هوشمند سفارش ویجرر سفارش را به طور خودکار تکمیل می کند.

تعداد توکن های در گردش وویاگر (VGX) چقدر است؟

مانند توکن های اختصاصی سایر کارگزاری های رمزارزی، تمام توکن های Voyager در حال حاضر صادر شده اند و در گردش هستند. بایننس کوین (BNB) و تروی (TROY)، از دیگر کارگزاری هایی هستند که چنین رویکردی را در پیش گرفته اند.

حداکثر میزان عرضه در گردش توکن های وویاگر، ۲۲۲،۲۹۵،۲۰۸ واحد VGX تعیین شده است و هیچ برنامه فوری برای صدور توکن های بیشتر وجود ندارد.

امنیت شبکه وویاگر چگونه تأمین می شود؟

ویجر توکن (Voyager Token) به عنوان یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 روی شبکه اتریوم اجرا می شود. بنابراین، توکن VGX را نمی توان مانند ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استخراج کرد.

شبکه ارز دیجیتال Voyager برای ارائه سطح بالایی از امنیت، از استانداردها و روش های رمزنگاری کاملاً آزمایش شده اتریوم استفاده می کند. علاوه بر این، ویجر برای ارائه امنیت پیشرفته تر، رمزنگاری کلید عمومی و همچنین، رمزنگاری کلید بیضوی (Elliptic key cryptography) را در شبکه خود ادغام کرده است.

شرکت Voyager یک کارگزاری رمزارزی سهامی عام و دارای مجوز است که تأییدیه سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) ایالات متحده را نیز دریافت کرده است. علاوه بر این، حساب هر دارایی Voyager به دلایل امنیتی و نظارتی، به صورت عمومی حسابرسی می شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (228 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (93 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (64 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (63 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (61 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (25 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (23 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر)
تیتر امروز   
سعید راد ممنوع‌الکار شد یا ممنوع‌التصویر؟/ماجرای دیدار نکردن خاتمی با سعید راد
جمعیت اتباع در این استان به اندازه یک‌ شهرستان‌ شده است!
نامۀ اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی و دعوت از رئیس جمهور منتخب ایران برای حضور در جمع دانشجویان
تعابیر خاص رهبر معظم انقلاب درباره هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد چه بود ؟/ رئیس‌جمهوری که با عنوان «جناب ایشان» از او یاد شد
برگزیدگان مرحلۀ نهایی المپیاد از تسهیلات و مزایای ویژۀ استعداد درخشان بهره‌مند می‌شوند
سپهر حیدری بالاخواه اسطوره پرسپولیس درآمد +عکس
سریال‌های دودی؛ صدا، دوربین، سیگار، حرکت!
چالش دقت/ حتی افرادی با قدرت بینایی 10 از 10 نتوانستند در 6 ثانیه "کودکی" را که خوابیده است در این "مهدکودک" شلوغ ببینند
ویدیو/ سوال مهران مدیری از جوانان ایرانی: چقدر کتاب می‌خونین؟/ ای کاش به جای دور‌دور توی بلوار و نشستن تو آرایشگاه کتاب خوندن مُد بود...
ویدیو/ سریع‌ترین حیوان روی زمین از لاک‌پشت و دایناسور بگیر تا شترمرغ و چیتا...
ویدیو/ روایتی از خوش‌شانس‌ترین عکاس جهان که گران‌ترین عکس تاریخ را برای ویندوز Xp به طور اتفاقی ثبت کرد
ویدیو/ تدریس خنده‌‌دار "ببعی" برای "جیگر" در کلاس فوق برنامۀ قبل از خواب/ اطلاعات پزشکی "ایرج طهماسب" به خاطر خمیازۀ جیگر زیاد شد
ویدئو / سیمان و چتر، ترکیب جادویی برای خلق یک اثر هنری/ یک ایده عالی برای دکوراسیون باغچه و حیاط شما!
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن «دیو و دلبر»/ مکالمات پرکاربرد
حضور 70 هیئت و مقام خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌