دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

افشاگری از طرح ترامپ برای ترور بشار اسد 

دوشنبه، 27 بهمن 1399
کد خبر: 136253
ساعد نیوز: معاون مشاور پیشین امنیت ملی رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مستند «بی بی سی» تأیید کرد که «دونالد ترامپ» به دنبال ترور «بشار اسد» بوده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، «کی تی مک فارلند» معاون مشاور پیشین امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا طی مصاحبه ای برای مستند جدید بی بی سی تحت عنوان «ترامپ به مصاف دنیا می رود»، تصریح کرد که رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال ترور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بود.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، وی در این خصوص توضیح داد که ترامپ درست چند هفته بعد از آنکه در سال ۲۰۱۷ بعنوان رئیس جمهور جدید آمریکا قدرت را به دست گرفت، پس از مشاهده تصاویری از حمله شیمیایی با گاز سارین در سوریه گفت که باید «او (اسد) را از بین ببرم».

مک فارلند در خصوص تلاش خود برای منصرف کردن ترامپ از تصمیم ترور رئیس جمهور سوریه گفت: «من گفتم: ببینید آقای رئیس جمهور، شما نمی توانید چنین کاری کنید. او گفت: چرا؟ و من گفتم: خب، برای اینکه این یک اقدام جنگی است».

مک فارلند درست چند ماه پس از این رخداد برکنار شد و هم اکنون بعنوان مفسر شبکه «فاکس نیوز» فعالیت می کند.

اواخر فروردین ماه سال ۹۶ در نتیجه حمله شیمیایی به شهر خان شیخون استان ادلب ۸۰ نفر کشته و ۲۰۰ نفر مجروح شدند. در این حمله ارتش دولتی سوریه مقصر اعلام شد، اما مقامات سوری این اتهام را به شدت رد کردند و گفتند این کار شبه نظامیان و حامیان آنها است.

مستند جدید بی بی سی که بنا بر گزارش ها قرار است هفته آینده پخش شود، جزئیاتی درباره چگونگی تصمیم گیری های ترامپ در حوزه سیاست خارجی است.

بنا بر گزارش نشریه «فوربس»، پیش از این نیز در سپتامبر ۲۰۲۰، ترامپ طی یک سخنرانی گفته بود که قصد داشته دستور ترور رئیس جمهور سوریه را در سال ۲۰۱۷ صادر کند اما «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا با این پیشنهاد مخالفت کرده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل سابمیت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم