دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

افشاگری خبرگزاری آمریکایی از اموال نجومی خاندان پهلوی / مغز آدم سوت می‌کشد! 

سه شنبه، 03 بهمن 1402
کد خبر: 372427
ساعدنیوز: چند روز پس از خروج پهلوی دوم از ایران که 26 دی 1357 رخ داد، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به دارایی‌های خاندان پهلوی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چند روز پس از خروج پهلوی دوم از ایران که 26 دی 1357 رخ داد، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به دارایی‌های خاندان پهلوی پرداخت که روزنامه اطلاعات آن را در شماره اول بهمن 1357 چاپ کرد. البته در میان انبوه برادران و خواهران محمدرضا پهلوی، فقط حمیدرضا یکی از برادرانش به آن واکنش نشان داد و با ارسال جوابیه ای به روزنامه اطلاعات مدعی شد که 17 سال است از مزایای خاندان سلطنتی محروم است.

به گفته آسوشیتدپرس، اشرف در 16 موسسه بزرگ سرمایه‌گذاری کرده است و دارایی او شامل یک مجتمع خانه‌سازی در تهران به ارزش یکصد میلیون دلار، یک مجتمع ساحلی در دریای خزر و یک شرکت عظیم بیمه در خاورمیانه است.

در بخش دیگر این گزارش درباره اموال شهناز دختر پهلوی دوم و فوزیه همسر اول محمدرضا شاه گفته شده که او دارای دو موسسه کشت و صنعت است به‌اضافه کارخانه‌ای که در آن دوچرخه و موتورسیکلت ژاپنی هوندا تولید می‌شود.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت