افشای پشت پرده فیلم نماز خواندن دبیر

  دوشنبه، 28 فروردین 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
افشای پشت پرده فیلم نماز خواندن دبیر
ساعدنیوز: عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی با اشاره به فیلم منتشرشده از نمازخواندن علیرضا دبیر در جلسه وزیر ورزش، روایت دقیقی از اتفاق رخ‌داده ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرآنلاین، عبدالمهدی نصیرزاده با اشاره به بازتاب انتشار فیلم نماز خواندن رئیس فدراسیون کشتی در جلسه رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش اظهار داشت: چیزی را که خودم دیدم می‌گویم چرا که متأسفانه دارد بی‌اخلاقی می‌شود، خودم را مدیون می‌دانستم اگر در این مورد صحبت نمی‌کردم. در جلسه با وزیر بودیم که علیرضا دبیر آمد، دیر هم آمد و انتهای مجلس نشست. کارشناس روابط عمومی فدراسیون بدنسازی که عکاس یک خبرگزاری هم است، این فیلم را از دبیر گرفت و بعد از افطار آن را به من نشان داد، به‌شوخی هم می‌گفت "یاد بگیر!"، برایم جالب بود و پرسیدم که چه‌زمانی نماز را خوانده است که خود دبیر رسید، گفتم "ببین شکارچی چه شکار کرده است؟"، و دبیر هم گفت "تو چطور متوجه شدی؟ سجاد انوشیروانی (رئیس فدراسیون وزنه‌برداری) که کنار من بود، متوجه نشد".

دبیر گفت "مثل اسماعیل احمدی بعد از فُوتَم نمازم را پخش کن"

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی ادامه داد: قسم می‌خورم دبیر به بیات گفت "این فیلم را پخش نکن و بگذار وقتی مُردم پخش کن."، حتی به فیلمی که از اسماعیل احمدی در حال نماز خواندن در خانه کشتی گرفته بود، اشاره کرد و گفت "بگذار مثل اسماعیل احمدی وقتی از دنیا رفتم آن موقع فیلم را پخش کن."، عکاس هم گفت "این‌که فیلم خوبی است و ترویج نماز به‌شمار می‌رود" و گفت "من آن را کار می‌کنم."، دبیر گفت "راضی نیستم این فیلم را پخش کنی"، ولی فیلم پخش و حرف‌های نادرستی در موردش گفته شد.

گفتند "با دبیر کار نکن، او خورده و برده است"!

نصیرزاده با اشاره به اینکه برخی می‌گویند این فیلم پس از هماهنگی با دبیر منتشر شده است، گفت: به‌والله این‌طور نبود، من شاهد بودم، آخرت خودمان را نسوزانیم، خیلی ناراحتم که این حرف‌ها را می‌زنند، من رقیب علی دبیر در انتخابات بودم اما سه سال و 9 ماه از نزدیک با این فرد کار کردم، وقتی می‌خواستم با او کار کنم، همه گفتند "خرابت می‌کند"، گفتند "قبلاً خورده و برده است"، به جان بچه‌ام، من در این ایامی که با دبیر کار کردم، یک بار هم ندیدم دروغ بگوید، ریا کند و شبیه هیچ کدام از چیزهایی که در موردش می‌گفتند باشد. می‌گویند "نمازش ریا است"، ما در این چند سال هر جا رفتیم و صدای اذان آمد، او نماز خواند، ریا یک بار، دو بار، پنج بار، 10 بار، نه سه سال و 9 ماه. ما برای ترغیب یک باشگاه برای حضور در لیگ برتر کشتی پیش مدیرعامل مس رفته بودیم، او منتظر ما بود اما دبیر رفت نماز بخواند، به دبیر گفتم "یک ساعت وقت گرفتم از این آقا و می‌خواهیم پول برای کشتی بگیریم، بعد تو این‌جوری نماز می‌خوانی!"، گفت "خدا را ول کنم بیایم جلسه؟".

من هم قبلاً می‌گفتم دبیر ریا می‌کند تا از نزدیک او را دیدم

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی تأکید کرد: این‌که قبلِ این آدم چه بوده، نمی‌دانم، من حال را می‌گویم. خودم هم قبلاً می‌گفتم ریا می‌کند، اما وقتی با او کار کردم دیدم اعتقاد قلبی‌اش این است. خودم رقیب دبیر بودم، عملکردی که دبیر در این مدت در کشتی داشته، کم‌نظیر است، ساخت‌وسازی که او انجام داد، از ساخت‌وسازی که در کل ورزش کشور انجام می‌شود بیشتر بود، این کار را برای خودش نکرده، برای ورزش اول کشور انجام داده است. وقتی دبیر برای کشتی و بودجه‌اش می‌دود جو رقابتی بین بقیه فدراسیون‌ها هم ایجاد می‌شود و بقیه هم می‌دوند. من رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هستم، وظیفه‌ام این است از حق و حقوق ورزشم دفاع کنم، اما در عین حال که خودم را جزیی از کشتی می‌دانم، معتقدم هرموقع کشتی بالا بوده حال ورزش ما خوب است، این بخل و حسادت را کنار بگذاریم، چرا نتیجه تیم ملی فرنگی در همین قهرمانی آسیا را نمی‌بینند؟ این تیم که مقتدرانه قهرمان آسیا شد هم زیرمجموعه همین فدراسیون بود.

دبیر به هیئت رئیسه گفته بود "قهرمانی آسیا برای‌مان مهم نیست"

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به اینکه دبیر پیش از اعزام تیم به قزاقستان در مورد آن در جلسه هیئت رئیسه صحبت کرده بود، گفت: باید دید تیم ما در چه شرایطی رفت. در جلسه هیئت رئیسه قبل از عید، دبیر به ما گفت که "هدف‌مان قهرمانی آسیا نیست و اولویت و هدف ما جهانی و المپیک است". او تأکید کرد "طبق چرخه به جوان‌هایی که در مسابقات کشوری اول شدند، میدان داده شود و رسیدن به قهرمانی آسیا هم برای‌مان مهم نیست چون می‌خواهیم پشتوانه‌سازی کنیم."، همین کادر فنی در مسابقات قهرمانی جهان 7 مدال گرفت، با همین کادر فنی تیلور شکست داده شد. از جایگاه فردی که سال‌هاست در ورزش حضور دارم، قدردان کشتی‌گیران و کادر فنی هستم که تلاش‌شان را کردند. فدراسیون هم در راستای پشتوانه‌سازی و اعتماد به جوانان چرخه را اجرا کرد. به تیم فرنگی و حسن رنگرز خسته‌نباشید و خداقوت می‌گویم. بعضی از نفرات مثل گلیج و کریمی روزشان نبود، هدف فدراسیون هم قهرمانی نبود، هیئت رئیسه فدراسیون در جریان این موضوع قرار داشت.

از دبیر چنین توقعی نداشتم، گرفتن صندلی به این راحتی‌ها نیست

نصیرزاده درباره اینکه علیرضا دبیر پیش از این گفته بود عبدالمهدی نصیرزاده یکی از گزینه‌هایش برای شرکت در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی است، تصریح کرد: نه به دبیر گفتم من را معرفی کند و نه چنین توقعی از او داشتم. من عضو کوچکی از جامعه بزرگ و پرپهلوان کشتی هستم که اگر قابل بدانند همیشه خودم را یک عضو می‌دانم و هر جا کمکی از من برای ورزش کشورم و کشتی بربیاید، با همه توانم وسط می‌آیم.

وی اضافه کرد: در عین حال من کارشناس مدیریت ورزش هستم و این را هم باید در نظر گرفت که برای معرفی کردن یک فرد در راستای گرفتن صندلی، کار به این راحتی‌ها نیست و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، نیازمند رایزنی بلندمدت و دیپلماسی خاص است و این‌که آن فرد را واقعاً در داخل قبولش دارند داشته باشد یعنی دستگاه ورزش حمایتش کند و مثلاً حمید سجادی به‌عنوان وزیر ورزش، فردی را که قرار است برای عضویت در هیئت رئیسه معرفی می‌شود در سفر به فلان کشور یا دیدار با رؤسای ورزش کشور دیگر معرفی و حمایت کند، دستگاه امور خارجی و سفرای ما هم با مسئولان کشورهای دیگر در این رابطه صحبت کنند و حمایت و رأی بخواهند، رأی به این سادگی‌ها به کسی داده نمی‌شود، باید اینها را به کشور خودمان بیاوریم و قدرت‌مان را به رخ بکشیم، از دستگاه دیپلماسی هم کمک بگیریم، قطعاً این اتفاق می‌افتد؛ حق ما هم هست و دور از دسترس‌مان نیست.

خادم کرسی مؤثری داشت و دردی از کشتی دوا نکرد

رئیس سابق سازمان لیگ کشتی اضافه کرد: نه‌تنها یک عضو که باید چند عضو داشته باشیم، به‌عنوان مثال؛ چرا «دولت تورلیخانوف» باید رئیس شورای کشتی آسیا باشد؟ ما هم می‌توانیم کرسی مؤثر بگیریم. یک بار گفتم و همه بدشان آمد که؛ نصیرزاده کجای کشتی است که در مورد رسول خادم صحبت می‌کند؟ در عین حال که مربی بین‌المللی کشتی هستم، مدرسم و سال‌ها کتابم رفرنس مربیگری بوده است و آن را خوانده‌اند؛ به‌احترام همه بزرگترها در کشتی حرف نمی‌زنم ولی در حوزه مدیریت که می‌توانم حرف بزنم.

نصیرزاده افزود: واقعیت این است که اگر صندلی مؤثر داشتیم مشکل رژیم اشغالگر قدس در کشتی را حل کرده بودیم، یا میان 4 مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه، یکی هم مسابقات ما بود. حقیقت این است که رسول خادم کرسی داشت اما مؤثر نبود که بتواند دردها و مشکلات کشتی ما را حل کند و سودی به حال‌مان داشته باشد. چرا با وجود داشتن کرسی، نتوانستیم موضوع میزبانی از مسابقات جهانی را حل کنیم؟ من رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی هستم و سیاست خودم را به آنها دیکته و از حقوق‌مان دفاع کردم، فدراسیون جهانی هم ما را به همین شکل پذیرفته است، یعنی مسابقات خانم‌ها در یک کشور دیگر برگزار می‌شود و ما همین امسال میزبان جوانان بودیم، برای همین است که می‌گویم باید به‌دنبال کرسی مؤثر باشیم که در جهت توسعه کشتی ما باشد، رسول خادم آن کرسی را داشت اما حقیقتاً دردی از ورزش ما دوا نکرد، واقعیت را می‌گویم و فحش هم بخورم مهم نیست.

باید از دبیر خواهش کنند که برای چهار سال دوم هم بیاید

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی با حمایت مجدد از دبیر و شایسته خواندن او برای دوره بعدی ریاست فدراسیون عنوان کرد: عملکرد دبیر فراتر از تصور خودم بود، من نه رفاقت آن‌چنانی با او دارم و نه رابطه ما مرید ـ مرادی است، همیشه هم به‌چشم رقیب به دبیر نگاه کردم چون خودم هم خیلی دوست داشتم رئیس فدراسیون کشتی شوم ولی وقتی خوب کار می‌کند بگویید خوب کار کرده است. دبیر بهترین فرد برای چهار سال آینده کشتی است، در واقع با کارهایی که کرده است جامعه کشتی باید از او خواهش کند که باز هم بیاید.

نصیرزاده یادآور شد: دوستان فراموش کردند در همین دوره گذشته پول اعزام به مسابقات هم فراهم نبود، الآن چقدر اردو و مسابقه و اعزام داریم. منِ رئیس فدراسیون می‌دانم یک اعزام چقدر هزینه دارد آن هم نه با دلار سه‌هزارتومانی که ارز دولتی هم می‌گیری، با دلار 52هزارتومانی، به‌نظر خوشی زیر دل‌شان زده است، دوستان شرایط قبل را فراموش نکنند، هیچ کسی مثل دبیر منافع رفاهی و معیشتی کشتی‌گیران را فراهم نکرده است، باید قدردان چنین رئیسی بود و من به‌عنوان عضو کوچک و علاقه‌مند کشتی، دست دبیر را می‌بوسم و بابت کارهایی که انجام داده است از او ممنونم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403