دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

اُفت ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس 

دوشنبه، 08 آذر 1400
کد خبر: 180567
ساعد نیوز: شاخص کل بورس با اُفت ۴ هزار و ۱۸۳ واحد، نسبت به آخرین روز کاری در تراز یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۸۲۱ واحدی متوقف شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز دوشنبه (هشتم آذرماه) در ابتدای معاملات با رشد ۱۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۸ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات شاخص کل بورس با اُفت ۴ هزار و ۱۸۳ واحد، نسبت به آخرین روزکاری در تراز یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۸۲۱ واحدی متوقف شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم یک هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان رسید. «کچاد»، «پارس» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «انرژی ۳» و «فولاد» سه نماد پر تراکنش بودند.

اُفت ۸۲۱ واحدی شاخص هم وزن

شاخص هم وزن نیز با اُفت ۸۲۱ واحدی بر روی پله ۳۷۴ هزار و ۱۶۷ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد سهم به ارزش یک هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۹ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۷۷۱ هزار و ۵۷ میلیون سهم به ارزش ۶۸۲ میلیارد تومان رسید.

نماد های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد های شفن، شتران و پارسان به ترتیب با ۲۴۰.۰۴، ۱۵۷.۳۶ و ۱۲۱.۵۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. کچاد، فارس و فولاد به ترتیب با ۱۱۶۶.۳۵، ۷۱۸.۰۲ و ۵۸۶.۴۳ بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد های تاثیر گذار در فرا بورس

نماد های بپاس، کزغال و دماوند به ترتیب با ۱۰۲.۲۹، ۴.۵۳ و ۴.۴۶ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد های مارون، غصینو و فرابورس به ترتیب با ۳۲.۶۵، ۱۳.۸۶ و ۱۱.۸۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۳۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. شیمیایی، فلزات اساسی و اداره بازار های مالی در رتبه های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت های غبهنوش، شلعاب و خمهر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت های دروز، خپویش و فجام بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت های حسیر، غگلپا و بپاس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت کشرق، ودی و بنو بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت های، افران، پارند و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد های دپارسح، وسخوز و انرژی ۱ در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت های اراد ۸۷۴، آسامید و آسامید و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد های سورین، اراد ۸۷۴ و افاد ۷۴۴ در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد های فباهنرح، پالایش و صشستا ۳۱۱۲ بیشترین ارزش معامله و نماد های خبهمن، خگستر و وسکرشا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین اراد ۸۷۴، اراد ۸۶۴ و اراد ۵۵۴ بیشترین ارزش معامله و نماد های سمگا، کرمان و اراد ۸۷۴ بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کردند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)