دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

افتتاح فرودگاه سقز پس از 20 سال با حضور رئیس‌جمهور 

جمعه، 12 آبان 1402
کد خبر: 361252
ساعدنیوز: فرودگاه سقز پس از 20 سال با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فارس، در دومین روز از دومین سفر آیت‌الله رئیسی به استان کردستان، فرودگاه سقز به عنوان یک مگاپروژه مهم و مطالبات بیش از دو دهه مردم کردستان امروز با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

مطالعات این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه استان کردستان در سال 1375 آغاز شد و تا سال 1384 مطالعات جانبی آن ادامه پیدا کرد براساس گزارشات موجود از سال 84 تا 93 حدود 70 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد.

استاندار کردستان در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار کرد: پروژه احداث فرودگاه شهدای سقز در دهه 70 مصوب و سال 1382 مطالعات و عملیات اجرایی آن آغاز شد اما بیشتر از منابع داخلی برای اجرای آن استفاده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت فرودگاه سقز 500 میلیارد تومان هزینه شده است و ارزش فعلی این کلان پروژه 2 هزار میلیارد تومان است.

استاندار کردستان با اشاره به نقش مهم این فرودگاه در تسهیل و امدادرسانی در مواقع بحران و پرکردن خلا پروازی شمال‌غرب کشور مابین کرمانشاه و ارومیه، افزود: سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاه‌ها به این پروژه تزریق شد و مجددا شروع به کار کرد.

به گفته وی، در طول هفت ماه اخیر برج مراقبت با تمام تجهیزات ایمنی و پروازی، محصور کردن فرودگاه، جداسازی باند پرواز محوطه، تجهیزات سالن ترمینال، بخشی ار محوطه‌سازی، تکمیل ساختمان پلیس، تکمیل نگهبانی، انتقال سوله اصلی به منطقه، تامین ماشین آتش نشانی انجام و تمام تجهیزات مستقر شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
کتک کاری و کشتی گرفتن بامزه و خنده دار جوجه خروس سمج با یک توله سگ!+ ویدئو
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(عکس) تولد 41 سالگی امید حاجیلی در کنار پدر، مادر و برادرزاده‌ی باکلاسش با یک کیک کاملا موسیقیایی/ به به چه خانواده‌ی خوش استایلی👌
جوکر2 تمام شد و برنده لو رفت/ فینال سخت و نفسگیر سوسن پرور و ناهید مسلمی عالی بود😂+ویدیو
تبدیل پایان نامه به مقاله
رونمایی شاهرخ استخری از دفتر کارش در بلژیک برای اولین بار+عکس/ من عاشق محیطش شدم😍
سعید معروف: خانمی که با بنر اومده بود سالن خواستگارم نبود این خانوم 70 سالشه ، خدا رو شکر هرکسی منو از 100 متری میبینه در میره
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
مراحل سابمیت مقاله