دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

افزایش واردات توتون و تنباکو و کاهش واردات پوشاک 

شنبه، 03 آذر 1397
کد خبر: 18195
ساعدنیوز: پوشاک با افت ۶۹.۳ درصدی بیشترین کاهش واردات در بین محصولات صنعتی را در شش ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است و در این بین محصولات توتون و تنباکو بیشترین رشد واردات را داشته‌اند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز و به نقل از ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار، میزان ارزشی واردات در بخش صنعت تا پایان شهریورماه سال جاری رقمی معادل ۱۷ هزار و ۵۵۰.۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ارزش ۲۱ هزار و ۲۲۰.۶ میلیون دلاری واردات در این بخش در شش ماهه نخست سال گذشته، با کاهشی ۱۷.۳ درصدی مواجه شده است. همچنین میزان واردات وزنی در حوزه صنعت در مدت مذکور ۶۶۵۴.۹ هزار تن بوده که در قیاس با وزن ۹۸۴۸.۳ هزار تنی واردات در مدت مشابه سال گذشته، با افت ۳۲.۴ درصدی روبرو شده است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار گرفته است، در بین ۱۸ محصول وارداتی در بخش صنعت تا پایان شهریورماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ محصول با افت واردات روبرو شده و پنج محصول نیز رشد واردات داشته‌اند. این در حالی است که صادرات در بخش صنعتی چه از نظر ارزشی و چه از نظر وزنی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

محصولات توتون و تنباکو با رشد ۸۹.۱ درصدی واردات در شش ماهه نخست سال جاری بیشترین رشد واردات در بخش محصولات صنعتی را به خود اختصاص داده‌ است و پس از آن کک و فرآورده‌های حاصل از نفت با رشد ۶۳.۶ درصدی و محصولات فلزی فابریکی به استثنای ماشین‌آلات با رشد ۲۴.۶ درصدی قرار دارند. در مقابل واردات پوشاک با کاهش ۶۹.۳ درصدی، پرداخت چرم، محصولات چرمی و انواع پای‌پوش با افت ۶۱.۸ درصدی و منسوجات با افت ۴۲ درصدی از لحاظ ارزش همراه بوده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه