دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

افزایش فروش با شبکه‌های اجتماعی 

شنبه، 10 شهریور 1403
بدون شک شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین پدیده‌های دو دهه اخیر دنیای بازاریابی دیجیتال هستند و شاخه‌ای جدید به آن اضافه کرده‌اند. سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به اندازه‌ای اهمیت پیدا کرده است که بخش مهمی از استراتژی رشد و افزایش فروش کسب و کار‌ها محسوب می‌شود.

بدون شک شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین پدیده‌های دو دهه اخیر دنیای بازاریابی دیجیتال هستند و شاخه‌ای جدید به آن اضافه کرده‌اند. سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به اندازه‌ای اهمیت پیدا کرده است که بخش مهمی از استراتژی رشد و افزایش فروش کسب و کار‌ها محسوب می‌شود. اما چطور می‌توان با حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی به افزایش فروش و توسعه کسب و کار رسید؟ در ادامه جواب این سوال اساسی را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اهمیت حضور کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی

اجازه بدهید این مسئله را ساده و واضح روشن کنیم: در دنیای بازاریابی دیجیتال نمی‌توان شبکه‌های اجتماعی و حضور در انواع پیام‌ رسان داخلی و خارجی را نادیده گرفت.

شبکه‌های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای معرفی خدمات و محصولات شما در دنیای دیجیتال محسوب می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا محتوای شما با کمترین هزینه ممکن، در معرض دید میلیون‌ها کاربر و مخاطب بالقوه قرار بگیرید. اجرای درست بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، درست شبیه این است که فروشگاهی در پر رفت‌وآمدترین نقطه شهر بسازید که ویترینی بسیار جذاب و خیره‌کنند دارد. در چنین موقعیتی تا چه اندازه احتمال افزایش فروش خواهید داشت؟

اما افزایش فروش و توسعه کسب‌وکار تنها مزیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نیست. شما می‌توانید با کمک این ابزار از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

افزایش اعتبار برند و برندسازی موفق

هیچ‌چیزی به‌اندازه برندسازی موفق به اعتبار کسب‌وکار شما کمک نخواهد کرد. حضور موفق و موثر در شبکه‌های اجتماعی راهکاری عالی برای برندسازی اصولی و موفق است. همچنین شما می‌توانید با به‌اشتراک‌گذاری محتوای مناسب در بستر انواع پیام رسان داخلی و خارجی، اعتبار برند خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

جلب اعتماد مشتری

یکی از مزایای حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی، افزایش تعامل با مشتریان و مخاطبان است. این تعامل به شما کمک خواهد کرد تا اعتبار خود را نزد مشتریان افزایش دهید و آن‌ها را از مخاطب و مشتری عادی، به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

افزایش نرخ تبدیل

شما می‌توانید با انتشار محتوای مناسب و ارزشمند در شبکه‌های اجتماعی، مخاطبین خود را به اقدام تحریک و با طراحی کال تو اکشن‌های جذاب، آن‌ها را به صفحات موردنظرتان هدایت کنید. این استراتژی به افزایش قابل توجه نرخ تبدیل در کمپین‌های بازاریابی شما منجر خواهد شد.

کاهش هزینه‌های بازاریابی

یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، کاهش هزینه بازاریابی نسبت به دهه‌های اخیر است. امروزه اجرای کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی نسبت به انواع تبلیغات و فعالیت‌های بازاریابی قدیمی‌تر مانند تیزرهای تلویزیونی هزینه‌ای بسیار کمتر و اثرگذاری بیشتری دارند.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

کاهش هزینه‌های بازاریابی و افزایش اثرگذاری کمپین‌ها، درنهایت به افزایش نرخ بازگشت سرمایه منجر خواهد شد. این فاکتور یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های بررسی میزان موفقیت کمپین‌های بازاریابی است و هر اندازه نرخ بازگشت سرمایه بالاتر باشد، به معنای اثرگذاری بیشتر کمپین خواهد بود. چه چیزی از این بهتر؟

هر شبکه اجتماعی مناسب نوع خاصی از کسب و کار است

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی درنظر بگیرید این است که حضورتان کاملا هدفمند و با درنظر گرفتن تناسب ماهیت کسب و کارتان با مخاطبین هر شبکه اجتماعی باشد. مثلا لینکدین یکی از برترین پلتفرم‌های اجتماعی تخصصی برای بازاریابی B2B و ساختن برند کارفرمایی است؛ در حالی‌که می‌توان برای بازاریابی B2C از شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیس‌بوک و اینستاگرام کمک گرفت.

همین مسئله در شبکه‌های اجتماعی یا پیام رسان داخلی هم صادق است؛ شما می‌توانید با کمک سرویس جدید یکتانت در روبیکا تبلیغات کنید و فروش خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید؛ درحالیکه می‌توانید برای برندسازی در زمینه محتوای آموزشی در شبکه شاد فعالیت داشته باشید. سروش پلاس، ایتا و آی‌گپ هم بستری مناسب برای تولید محتوا و برندسازی محسوب می‌شوند.

واقعیت این است که هر شبکه اجتماعی و هر پیام رسان، مخاطب خاص خود را دارد. به این ترتیب، باید قبل از اجرای هر کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مخاطبین هدف را مشخص کنید و آن‌ها را در تبلیغ هدف قرار دهید تا به نتیجه برسید.

شبکه‌های اجتماعی داخلی یا خارجی؟

در سال‌های اخیر و با محدود شدن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خارجی، توجه بسیاری از کسب‌وکارها به شبکه‌های اجتماعی داخلی، علی‌الخصوص انواع پیام‌رسان داخلی مانند ایتا، روبیکا و سروش پلاس جلب شد.

این تغییرات ناخواسته، با افزایش کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی همراه بود و مجموعه این تغییرات، فرصت چشم‌گیری برای رشد در اختیار کسب‌وکارهای داخلی قرار داد تا با صرف هزینه‌ای کمتر، در بستر پیام‌رسان‌های داخلی رشد کنند.

نمی‌توان انکار کرد که حضور در شبکه‌های اجتماعی خارجی همیشه جذاب است و فرصت دیده شدن میلیونی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد؛ اما شبکه‌های اجتماعی داخلی و در راس آن‌ها روبیکا، با بیش از صد میلیون کاربر، می‌تواند فرصتی مناسب برای مشاغل و کسب و کارهای بومی باشد که تمایل و نیازی برای دیده شدن در عرصه بین‌الملل ندارند.

شما می‌توانید با کمک روبیکا محتوای خلاقانه تولید کنید و آن را در معرض دید میلیون‌ها کاربر قرار دهید. نکته قابل توجه اینکه تعرفه تبلیغات در روبیکا نسبتا پایین است و برای کسب و کارهای کوچکی که در ابتدای مسیر هستند، گزینه‌ای عالی خواهد بود.

از مهم‌ترین مزایای شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌توان به نرخ پایین تبلیغات، امکان دسترسی به اطلاعات جمعیتی کاربران، شخصی‌سازی تبلیغات و اتصال تبلیغات به درگاه پرداخت اشاره کرد.

البته درنهایت همه‌چیز به شما بستگی دارد و تشخیص اینکه شبکه‌های اجتماعی داخلی برای اهداف بازاریابی شما بهتر هستند یا خارجی، با شما خواهد بود. شما حتی می‌توانید از ترکیبی از این دو برای اجرای کمپین‌های بازاریابی خود کمک بگیرید.

چگونه با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی فروش خود را چندبرابر کنیم؟

خلق محتوای جذاب، درگیر کردن مخاطب و انتخاب صحیح کانال انتشار محتوا، کلید موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. همچنین تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نقش موثری در افزایش شانس دیده شدن شما در شبکه‌های اجتماعی خواهد داشت.

شما می‌توانید با کمک آژانس‌های تبلیغاتی تبلیغات موردنظر خود را در پیام رسان داخلی و خارجی مدنظرتان منتشر کنید. این شرکت‌ها می‌توانند گزارش دقیقی از عملکرد کمپین تبلیغاتی شما ارائه دهند و به شما کمک کنند تا به‌صورت مداوم محتوای خود را بهینه‌سازی کنید.

اگر قصد دارید در پیام‌رسان‌های داخلی تبلیغات کنید، روبیکا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. شما می‌توانید با سپردن تبلیغات به سرویس جدید یکتانت، به سادگی کمپین خود را اجرا کنید. تبلیغات در روبیکا به دو شکل پیشنهاد محتوا در صفحه ابتدایی اپلیکیشن و پست تبلیغاتی اجرا خواهد شد. یکی از نکات جلب تبلیغات در روبیکا این است که امکان شخصی‌سازی آن وجود دارد. مثلا شما می‌توانید تعیین کنید که تبلیغات شما رد چه ساعتی از روز و برای چه گروهی نمایش داده شود؛ به این ترتیب می‌توانید کمپینی اثربخش‌تر و مطمئن‌تر اجرا کنید.

روبیکا با بیش از 40 میلیون کاربر فعال و تعرفه تبلیغاتی اقتصادی، یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی داخلی برای تبلیغات محسوب می‌شود و می‌تواند به افزایش فروش خدمات و محصولات کسب‌وکارتان کمک کند.

درنهایت لازم است اشاره کنیم که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی درست شبیه به شمشیر دولبه‌ای عمل می‌کند که یک لبه آن می‌تواند موفقیتی غیرقابل انکار به همراه داشته باشد، اما لبه دیگر آن جز هدررفت سرمایه، سود دیگری نخواهد داشت؛ به همین دلیل مهم است که استراتژی تبلیغاتی و پلتفرم هدف خود را به درستی انتخاب کنید و کار را به متخصصین این امر بسپارید تا درصد موفقیت خود را افزایش دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دختر مهران مدیری: مامانم بهم زنگ زد گفت شهرزاد درسته اون عکسی که کنار باباته همسرش نیس ولی مردم حق دارن خانومه خیلی شبیه توئه+ویدئو
مراحل سابمیت مقاله
خلاقیت خیره‌کننده‌ی هنرمندی که با استفاده از خطای دید مردم به ثروت هنگفتی رسید+ تصاویر
چیدمان مفصل میز صبحانه دلچسب دختر علی دایی با دیزاین اشتها برانگیز/ سالم خوری به سبک دنیز دایی +عکس
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ببینید|| بی بی سریال متهم گریخت چقدر با واقعیتش فرق میکند!/ تصاویری از بازیگر بی بی پس از 19 سال در 64 سالگی!
نگاهی به مراسم سالگرد همسر یونس ژائله مالک برند شیرین عسل؛ از گل آرایی فوق اعیانی مزار در مقبره خانوادگی تا باکس‌های شیشه‌ای شامل یک شاخه گل ارکیده و حلوا به شکل رز+ویدیو
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی