آقای شروین! لطفا این بی‌شرمی را متوقف کنید!

  پنجشنبه، 18 اسفند 1401 ID  کد خبر 333081
آقای شروین! لطفا این بی‌شرمی را متوقف کنید!
ساعدنیوز: از شروین حاجی‌پور چندی است آهنگی منتشر شده که مروجِ روابط نامشروع است؛ موضوعی که با فرهنگ خانواده ایرانی تناسبی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، شروین! این نام با آهنگ «برای» سر زبان‌ها افتاد. آهنگی که به گفته خودِ شروین آن را برای مردم ایران خوانده است. «برای» خیلی زود همه‌گیر شد و کمتر کسی است که آن را نشنیده باشد. کار به جایی رسید که «گِرمی» هم به آن تعلق گرفت.
ماجرای جایزه گرفتنِ آهنگِ «برای» در «گِرمی» به شدت شائبه‌های سیاسی داشت.
شصت و چهارمین مراسم گِرمی به جای 6 جایزه، شامل 7 جایزه ویژه شد و جایزه «بهترین ترانه تاثیرگذار درتغییرات اجتماعی» را هم به آن اضافه کردند و این جایزه هم در نهایت به آهنگ «برای»‌ از شروین حاجی‌پور رسید.

در سیاسی بودنِ این جایزه و اهدایش به شروین، همین بس که جیل بایدن، بانوی اول ایالت متحده آمریکا، نام شروین را در مراسم، به عنوان برنده این بخش اعلام کرد.
ماجرای «برای» و گِرمی گرفتنش هر چه بوده گذشته و موضوعِ بحث ما در این مطلب نیست. ضمن اینکه به انصاف هم آهنگِ «برای» کیفیت و استانداردهای حداقلی را در دل خود داشت و سوارشدن بر موجِ اعتراضاتی که در کشور رخ داد، موجبِ همه گیر شدن این آهنگ شد.

موضوع اصلی ما در این مطلب، اما آهنگ دیگری از شروین حاجی‌پور است؛ آهنگ «چشاتو ببند.»
آهنگی که در هفته‌های اخیر در فضای مجازی پخش و به اصطلاح وایرال شده بود. آهنگی که ترانه آن به شدت زننده است و فرسنگ‌ها با فرهنگِ مردمان ایران زمین فاصله دارد.
ترانه آهنگ «چشاتو ببند» روایتی به شدت بی‌شرمانه دارد؛ علاقه‌ای میانِ دختر و پسری بوده است. حالا دخترک ازدواج کرده و پسرک خطاب به او می‌گوید که وقتی کنار همسرت هستی به این فکر کن که کنار منی!
در جایی از این ترانه آمده است؛ «من میگم نمیشناسمش تو‌ام بش نگو چرا موی بچش فره»! این بخش از ترانه، بی‌شرمی را به اوج رسانده است.

روابط سه طرفه و به اصطلاح مثلثی با فرهنگ و مرامِ مردم ایران فاصله‌های بسیاری دارد. اینکه خواننده‌ای در متن ترانه‌اش حاضر به خواندن چنین مفاهیمی شود، به راستی که به دور از ادب، فرهنگ و مرام ایرانیان است.

چنین مسائلی آنچنان بی‌شرمانه‌اند که حتی بازگو کردن‌شان در این مطلب هم شاید کار درستی نباشد. اما باید بپذیریم که جریان‌هایی در اندیشه ترویج اینگونه روابط و اینگونه مسائل در جامعه ایران هستند. این جریان‌های فکری؛ بیش از هر چیز، قشر نوجوان را هدف قرار داده‌اند. حال بیش از هر چیز باید خانواده‌ها را هوشیار کرد و زنگ خطر را برای آنان به صدا درآورد.

آهنگ «چشماتو ببند» به تاریخِ شهریور سال جاری روی صفحه‌ی شروین حاجی‌پور آپلود شده است. اما وقتی سری به فضای وب می‌زنیم، بسیاری از سایت‌ها، این آهنگ را در همین روزها و هفته‌های گذشته بارگذاری کرده‌اند. این یعنی جریانی پشت «وایرال» کردن دوباره این آهنگ است.

در سال‌های گذشته اعتراضاتی به خوانندگان موسیقی پاپ می‌شد که چرا شعرها و ترانه‌هایی که برای اجرا انتخاب می‌کنند؛ سخیف و گاهی دور از مفاهیم ارزشمند هستند. حال باید رحمت فرستاد به همان آهنگ‌ها و ترانه‌های خوانندگان پاپ که اگر مفاهیم‌شان سخیف بود؛ حداقل تا این حد دور از ادب و انسانیت و مرام و فرهنگ نبود.

به نظر می‌رسد که شروین حاجی‌پور مخاطبش را به درستی نشناخته است. مردم ایران و خانواده‌های ایرانی به هیچ وجه پذیرای چنین مفاهیمی نیستند.
همین کنسرت‌هایی که در کشورمان برگزار می‌شود، بیشترشان با حضور خانواده‌ها همراه است. بسیاری از مادران و پدران، دستِ فرزندان خود را می‌گیرند و به سالن‌های کنسرت می‌برند تا ساعاتی در کنار فرزندان‌شان از موسیقی لذت ببرند. اما آیا همین خانواده‌ها حاضرند حتی برای یک بار در کنار فرزندانشان آهنگ «چشماتو ببند» را بشنوند!

آهنگ «برای» را می‌توان به هر طریقی و با نگاهی متفاوت پذیرفت و حتی شنید، اما این آهنگ آقای شروین را به هیچ وجه نمی‌شود پذیرفت.
آقای شروین! لطفا این بی‌شرمی را متوقف کنید!


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (551 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (541 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (360 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (132 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (48 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (26 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (13 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شبی که رهبر معظم انقلاب حتی شام برای خوردن نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر ومادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
پیش‌بینی جنجالی هوش مصنوعی؛ ترامپ دوباره به کاخ سفید باز می‌گردد!
از دومین مناظره طوفانی تا اجرای باشکوه علیرضا قربانی در تخت جمشید در حواشی داغ امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس