دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

اقدام تحسین برانگیز مسعود پزشکیان برای زنده نگهداشتن نام برادر شهیدش+عکس/ انتخاب اسم یوسف برای یکی از پسرانش 

یکشنبه، 17 تیر 1403
ساعدنیوز: تصویری از برادر شهید مسعود پزشکیان را مشاهده بفرمایید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، مسعود پزشکیان (زادهٔ 7 مهر 1333) پزشک و سیاستمدار ایرانی است که در انتخابات ریاست جمهوری تیر 1403 به عنوان رییس جمهور منتخب ایران برگزیده شده است. پزشکیان از سال 1387 نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بوده است. او در دورهٔ دهم، به‌عنوان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شد. پزشکیان پیش از این از 1380 تا 1384 سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت.پزشکیان فوق‌تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارد. او طی جنگ ایران و عراق، مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌ها بود و هم‌زمان به‌صورت رزمنده و پزشک خدمت می‌کرد.

شهید یوسف پزشکیان در سال 1336 هجری شمسی در شهرستان مهاباد در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. وی تا اواخر دبیرستان در مهاباد به تحصیل اشتغال داشت و در سال 1356 به همراه یکی از برادرانش به تبریز عزیمت کرد تا در آنجا تحصیل کند و وارد دانشگاه شود. شهید پزشکیان علاوه بر خدمت در جهاد سازندگی شبها نیز اسلحه به دست می گرفت و با نگهبانی در سطح شهر در تأمین امنیت منطقه تلاش می کرد. وی خصومتی عمیق با گروهکهای منحرف و ملحد داشت و از هیچگونه اقدامی بر علیه آنان دریغ نمی کرد تا اینکه سرانجام در تاریخ 1358/09/19 در تظاهراتی که بر علیه گروهک منحرف خلق به اصطلاح مسلمان شرکت داشت، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض عظمای شهادت نائل آمد و در تاریخ 1358/09/20 به خاک سپرده شد.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 17 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تلاش جالب و البته ناموفق نجم الدین شریعتی، مجری برنامه حسینیه معلی برای ساز زدن با شاخ گوزن+ویدیو
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه