دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

آغاز ثبت نام مجدد رشته های بدون آزمون کاردانی نظام جدید از امروز 

سه شنبه، 11 شهریور 1399
کد خبر: 99990
ساعد نیوز:آزمون کاردانی نظام جدید سال ۱۳۹۹ در ۹ رشته‌ امتحانی با آزمون جمعه ۱۴ شهریور برگزار می شود و داوطلبان ۱۶ رشته‌ بدون آزمون می‌توانند از امروز ۱۱ شهریور در این رشته ها ثبت نام کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، فاطمه زرین آمیزی - سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته صبح روز جمعه ۱۴ شهریور در ۱۶۳ شهرستان برگزار می شود و داوطلبان از امروز ۱۱ شهریور می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

وی افزود: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۱۶ رشته صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع دیپلم) صورت می گیرد و نیازی به شرکت در آزمون نیست.

وی افزود: در مجموع ۹۱ هزار و ۸۷ نفر در رشته های با آزمون کاردانی نظام جدید سال ۹۹ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۲۷ نفر زن و ۵۱ هزار و ۶۰ نفر مرد هستند.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: ظرفیت پذیرش در کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای سال ۹۹ تعداد ۲۵۳ هزار و ۴۸۵ نفر است که از این ظرفیت تعداد ۱۵۱ هزار و ۸۲۹ به رشته های با آزمون اختصاص دارد و تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۵۶ نفر به رشته های بدون آزمون اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی رشته های جدید و یا اصلاحاتی را در رشته ها پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته به سازمان سنجش اعلام کرده اند که این قبیل کد رشته محل ها و اصلاحات اعلام شده طی اطلاعیه ای در روز سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹ در سایت سازمان سنجش درج خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: لازم است کلیه داوطلبان اعم از داوطلبان متقاضی رشته های با آزمون یا با سوابق تحصیلی نسبت به مطالعه آن اقدام کرده و در صورت تمایل از ۱۱ تا ۱۴ شهریور نسبت به انجام ویرایش در رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند.

وی گفت: برگ راهنما برای داوطلبان کلیه رشته های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً برای داوطلبان متقاضی رشته های با آزمون هستند از روز سه شنبه ۱۱ شهریورماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک، صنایع غذایی با آزمون صورت می گیرد.

در ۱۶ کدرشته امتحانی الکترونیک، ساخت و تولید، صنایع فلزی، صنایع چوب و مبلمان، چاپ، عمران، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، سرامیک، معدن، علوم دریایی، امور اداری، تربیت کودک و مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی - نقاشی، امور دامی، امور زراعی و باغی، ماشین های کشاورزی، موسیقی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، مکاترونیک، پویانمایی، فتوگرافیک، معماری داخلی، صنایع دستی و انرژی تجدیدپذیر خورشیدی) آزمون برگزار نخواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
هزینه چاپ یک کتاب
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!