دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

اگر رمز ویندوز خود را فراموش کردیم چه کنیم؟ 

سه شنبه، 07 خرداد 1398
ساعد نیوز: اگر پسورد ویندوز خود را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید. روش‌های متعددی به منظور بازیابی پسورد فراموش شده ویندوز وجود دارد که در ادامه این مطلب آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

ریست پسورد اکانت مایکروسافت

سریع‌ترین و ساده‌ترین روش بازیابی پسورد فراموش شده ویندوز، ریست کردن آن به صورت آنلاین است. توجه داشته باشید که این روش تنها در صورتی قابل استفاده خواهد بود که ویندوز 8 یا 10 روی کامپیوتر شما نصب باشد و از اکانت مایکروسافت خود برای ورود به ویندوز استفاده ‌کنید. ورود به ویندوز با استفاده از ایمیل آدرس بدین معنا است که شما از طریق اکانت مایکروسافت خود وارد ویندوز خواهید شد. در صورت استفاده از اکانت مایکروسافت جهت ورود به ویندوز می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین از طریق هر مرورگری روی گوشی یا کامپیوتر، پسورد ویندوز 8 یا 10 خود را تغییر دهید.

 
 

ایجاد دیسک ریست پسورد

یکی دیگر از روش‌های ساده برای بازیابی پسورد فراموش شده ویندوز استفاده از دیسک ریست پسورد است. بسته به ورژن ویندوز، شما می‌توانید از یک فلاپی دیسک یا فلش مموری جهت ایجاد دیسک ریست پسورد استفاده کنید. توجه داشته باشید که ایجاد دیسک ریست پسورد باید قبل از فراموش کردن پسورد صورت گیرد؛ بنابراین اگر پیش از فراموش کردن رمز ویندوز خود دیسک ریست پسورد ایجاد نکرده‌اید، این روش برای شما کارآمد نخواهد بود.

بازیابی پسورد فراموش شده ویندوز توسط Administrator

از دیگر روش‌ها جهت بازیابی پسورد فراموش شده ویندوز می‌توان به تغییر پسورد توسط سایر کاربران اشاره کرد. این روش در صورتی عمل خواهد کرد که سایر کاربرانی که کامپیوتر خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید، دارای اکانت در ویندوز با دسترسی Administrator باشند. معمولا اولین اکانتی که در ویندوز ساخته می‌شود دارای دسترسی Administrator است. به طور قطع، در صورتی که شما به تنهایی از کامپیوتر استفاده می‌کنید، این روش برایتان کاربردی نیست.

حدس پسورد فراموش شده ویندوز!

این روش ممکن است بسیار پیش پا افتاده و خنده دار به نظر برسد. به طور قطع در صورت فراموش کردن پسورد اولین عکس‌العمل شما حدس زدن آن خواهد بود. معمولا اکثر پسوردها حتی پسوردهای بسیار پیچیده از افراد، مکان‌ها و یا زندگی صاحب اکانت الهام گرفته شده‌اند. به عنوان مثال پسورد فراموش شده شما می‌تواند به تولد یکی از عزیزان تان، یک شماره تلفن و غیره مرتبط باشد.

هک ویندوز با استفاده از برنامه‌های بازیابی پسورد

ممکن است هک کردن ویندوز خطرناک، غیر قانونی و پیچیده به نظر برسد در حالی که چنین نیست. شما می‌توانید نرم افزارهای بازیابی پسورد را از سایت‌های قانونی مختلفی دانلود کرده و از آن جهت بازیابی، ریست و یا حذف پسورد ویندوز خود استفاده کنید.

 
 

استفاده از روش Clean Install

در صورتی که با استفاده از روش‌های بالا قادر به بازیابی پسورد فراموش شده ویندوز نشدید، می‌توانید با استفاده از روش Clean Install، ویندوز خود را حذف و مجددا نصب کنید. توسط Clean Install هارد دستگاه فرمت شده و سیستم عامل ویندوز مجددا برایتان نصب می‌شود. لازم به ذکر است فرایند Clean Install بسیار زمان بر بوده و طی آن تمامی اطلاعات شما حذف خواهد شد.

 
 

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی