اگر تیزهوشان قبول نشدیم چه کنیم؟!

  چهارشنبه، 02 اسفند 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
اگر تیزهوشان قبول نشدیم چه کنیم؟!
آزمون تیزهوشان، یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که دانش‌آموزان در دوران تحصیلی خود با آن روبرو می‌شوند. قبولی در این آزمون، می‌تواند دروازه‌ای به سوی آینده‌ای روشن‌تر و فرصت‌های تحصیلی بهتر باشد.

اهمیت این آزمون به قدری بالا است که بسیاری از خانواده‌ها برای قبولی فرزندشان به سراغ کلاس های آمادگی تیزهوشان نیز می‌روند؛ اما اگر در این آزمون قبول نشویم، چه باید کرد؟ امروز در این مطلب قصد داریم در رابطه با عدم قبولی در آزمون تیزهوشان و راهکارهایی پیشنهادی برای آن با شما صحبت نماییم؛ تا انتها همراه ما باشید.

اگر تیزهوشان قبول نشدیم چه کنیم؟!

چرا تحصیل در مدارس برتر از اهمیت زیادی برخوردار است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اولیا و دانش آموزان در پایان مقطع ابتدایی و متوسطه اول، تغییر مدرسه و انتخاب یک مدرسه خوب است. آمار نفرات برتر کنکور نشان می‌دهد که بیش از 90% نفرات برتر در مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی‌های برتر تحصیل داشته اند. در کنار این موضوع، نظارتی که بر روی مدارس با کیفیت و معتبر وجود دارد، باعث می‌شود که دانش آموزان در فضایی مناسب و کاملا امن حضور داشته باشند و با توجه به حساسیت‌هایی که در این سن وجود دارد، آینده بهتری در انتظار دانش آموزان این مدارس باشد.

این موضوع باعث شده است که بسیاری از دانش آموزان از سراسر کشور در آزمون تیزهوشان و سایر مدارس برتر همچون انرژی اتمی، البرز، سلام، روشنگران، کمال، علامه طباطبایی، ابوریحان، کوشش، مفید و ... شرکت نمایند. سطح مدارس تیزهوشان تقریبا برابر با مدارس غیرانتفاعی برتر است اما تفاوت مهمی که مدارس تیزهوشان با مدارس غیرانتفاعی دارند، شهریه مناسب آن‌هاست. طبق شنیده‌ها شهریه مدارس تیزهوشان در سه سال برابری می‌کند با شهریه یکسال مدارس غیرانتفاعی!

چگونه می‌توان وارد مدارس تیزهوشان شد؟

چگونه می‌توان وارد مدارس تیزهوشان شد؟ - اگر تیزهوشان قبول نشدیم چه کنیم؟!

همانطور که اشاره شد، مدارس برتر از جمله تیزهوشان دارای آزمون ورودی و شرط معدل هستند و تنها کسانی که در آزمون قبول شوند و شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند وارد این مدارس شوند. سطح آزمون ورودی مدارس بالاتر از سطح کتاب و جزوه مدرسه است و اگر قصد قبولی و ورود به این مدارس را دارید، نباید به آموخته‌های خود در مدرسه اکتفا نمایید. در این بخش برخی از بهترین راهکارهای قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان که از صحبت های قبول شدگان تیزهوشان جمع آوری شده است، با شما به اشتراک گذاشته شده است:

1) داشتن هدف و انگیزه

پیش از اقدام برای قبولی در تیزهوشان و مدارس برتر، هدف و انگیزه خود را از این کار مشخص نمایید. ممکن است هدف و انگیزه شما با دانش آموز دیگری تفاوت داشته باشد. برای مثال برخی از دانش آموزان با هدف قبولی در دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر به سراغ مدارس تیزهوشان می‌روند اما ممکن است دانش آموز دیگری، هدف متفاوتی داشته باشد.

2) تدوین یک برنامه اصولی

با کمک یک مشاور با تجربه و کاربلد، یک برنامه اصولی و منظم را برای خود تدوین کنید. این برنامه باید متناسب با توانایی‌های شما باشد و تمامی موارد همچون درس‌های مدرسه، امتحانات، کلاس‌های متفرقه، تست‌ها، اوقات فراغت و ... را در خود جای بدهد.

3) اطلاع از سرفصل‌های آزمون

آزمون تیزهوشان در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می‌شود که تفاوت‌هایی با هم دارند. آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دارای دو دفترچه است که هر دوی آن‌ها شامل مسائل هوش و استعداد تحلیلی هستند اما با این تفاوت که در دفترچه دوم شما نیاز به سرعت عمل و دقت بیشتری دارید زیرا زمان پاسخگویی به 60 سوال دفترچه اول، 75 دقیقه و 60 سوال دفترچه دوم، تنها 25 دقیقه است.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز دارای دو دفترچه است اما تنها دفترچه اول شامل مسائل هوش و استعداد تحلیلی است و دفترچه دوم شامل سوالات استعداد تحصیلی است. این سوالات از دروس مدرسه از پایه هشتم و نهم مطرح می‌شوند.

4) حل تمرین و تست‌های استاندارد

با توجه به اینکه سوالات آزمون تیزهوشان و سایر مدارس برتر به شکل تستی برگزار می‌شود، دانش آموزان باید مهارت تست زنی خود را افزایش دهند. به دلیل اینکه تقریبا اکثرا امتحانات مدرسه به شکل تشریحی برگزار می‌شود، دانش آموزان نیاز دارند تا تمرین و تست‌های استاندارد را حل نمایند. هر چه تعداد تست‌ها و تمرین‌هایی که شما حل می‌کنید بیشتر باشد، میزان تسلط شما افزایش خواهد یافت و در نتیجه شانس بیشتری برای قبولی در آزمون خواهید داشت.

5) شرکت در آزمون‌های آزمایشی سمپاد

شرکت در آزمون‌های آزمایشی سمپاد - اگر تیزهوشان قبول نشدیم چه کنیم؟!

مجموعه‌های متفاوتی در سطح کشور اقدام به برگزاری آزمون آزمایشی سمپاد می‌کنند که شما با شرکت در آن‌ها در صورتی که از استاندارد لازم برخوردار باشد، می‌توانید با سوالات و نحوه نگارش آن‌ها آشنا شوید و جو و محیط آزمون را برای خود شبیه سازی کنید. همچنین بررسی و تحلیل سوالات پس از برگزاری آزمون به شما کمک می‌کند تا به اشتباهات خود پی ببرید و بتوانید نقاط ضعف خود را برطرف نمایید.

6) ثبت نام در کلاس های آمادگی تیزهوشان

ثبت نام در کلاس های آمادگی تیزهوشان - اگر تیزهوشان قبول نشدیم چه کنیم؟!

کلاس‌ها و دوره‌های مختلفی توسط مجموعه‌ها، آموزشگاه‌ها، موسسات و مراکز علمی مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود که می‌توانند کمک زیادی به شما در قبولی تیزهوشان بکنند؛ البته به شرطی که کیفیت لازم را داشته باشند. در این کلاس‌ها، مباحث آزمون تیزهوشان به شما آموزش داده می‌شود و نحوه حل تست‌ها در زمان کوتاه به شما یاد داده می‌شود و شما با تمرین و تست زنی و افزایش مهارت‌های خود می‌توانید به راحتی در آزمون سخت و دشوار تیزهوشان پذیرفته شوید. این موضوع باعث شده است تا کلاس های آمادگی تیزهوشان به عنوان بهترین راهکار برای قبولی در تیزهوشان شناخته شود.

اگر در آزمون تیزهوشان قبول نشدیم، چه کنیم؟!

با توجه به سطح سختی آزمون تیزهوشان، شانس قبولی دانش آموزان بالا نیست و تنها دانش آموزانی موفق به قبولی در آزمون تیزهوشان می‌شوند که تلاش بسیار زیادی کرده باشند. یکی از سوالات متداولی که دانش آموزان و اولیا می‌پرسند، این است که «اگر تیزهوشان قبول نشدیم چه کنیم؟!»

پاسخ به این سوال با توجه به شرایط هر دانش آموز می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر شما دانش آموز پایه ششم بوده اید و موفق به قبولی در تیزهوشان نشده اید، یک فرصت مجدد در پایه نهم به دهم خواهید داشت. این دانش آموزان می‌توانند با ثبت نام در یک مدرسه غیرانتفاعی خوب، در صورتی که با شهریه آن مشکلی نداشته باشند، آمادگی خود را بالا برده و در پایه نهم به دهم، مجددا در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و وارد مدارس سمپاد شوند.

اما اگر شما دانش آموز پایه نهم به دهم هستید، فرصت مجدد دیگری نخواهید داشت. پیشنهاد ما به همه دانش آموزان این است که اولویت اول خود را قبولی در تیزهوشان بگذارند و در صورتی که موفق به کسب قبولی در تیزهوشان نشدند، به سراغ مدارس غیرانتفاعی برتر بروند. اگر شهریه مدارس غیرانتفاعی برایتان سنگین است، اولویت بعدی می‌تواند مدارس نمونه دولتی باشند اما توجه داشته باشید که سطح مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی‌های برتر، بالاتر از نمونه دولتی است.

توجه داشته باشید که تحصیلات یکی از راه‌های موفقیت در کشور است و اگر شما به هر دلیلی نتوانستید در مدارس برتر پذیرفته شوید، دنیا به پایان نمی‌رسد و زندگی همچنان ادامه خواهد داشت و شما می‌توانید در عرصه‌های دیگری به موفقیت برسید.

برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس برتر کدام موسسات پیشنهاد می‌شوند؟

برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس برتر کدام موسسات پیشنهاد می‌شوند؟ - اگر تیزهوشان قبول نشدیم چه کنیم؟!

موسسات و آموزشگاه‌های مختلفی در کشور وجود دارند که کلاس‌هایی را تحت عنوان کلاس آمادگی تیزهوشان برگزار می‌کنند. به جز تعداد انگشت شماری از موسسات که کیفیت لازم را دارند، متاسفانه اکثر آموزشگاه‌ها کیفیت لازم را ندارند و کمک زیادی به شما نمی‌کنند. یکی از بهترین و معتبرترین موسسات و آموزشگاه‌هایی که توسط بسیاری از دبیران و مشاورین برتر تیزهوشان توصیه می‌شود، موسسه موفقیت است.

آموزشگاه موفقیت تنها موسسه تخصصی تیزهوشان در کشور است که زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارد و هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان به کمک کلاس‌های این مجموعه به مدارس برتر راه پیدا کرده اند. داشتن بالاترین آمار قبولی در تیزهوشان و مدارس برتر، استفاده از کادر مدیریتی، اجرایی و آموزشی قوی، به کارگیری مشاورین و پشتیبانان تحصیلی دلسوز و پیگیر، برگزاری آزمون‌های شبیه ساز استاندارد به همراه تحلیل، کلاس رفع اشکال، جلسات مشاوره خانوادگی، جزوه جامع تیزهوشان و ... از مهم‌ترین مواردی هستند که آموزشگاه موفقیت را نسبت به سایر موسسات متمایز کرده اند.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از شرایط کلاس‌های موسسه موفقیت با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید و یا به وب سایت مجموعه موفقیت به نشانی AMOOZESHCENTER.COM مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی این موضوع پرداختیم که اگر در آزمون تیزهوشان قبول نشویم، چه باید کرد. همانطور که گفتیم، قبولی در این آزمون، تنها راه رسیدن به موفقیت نیست. راه‌های زیادی برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد. مهم‌ترین نکته این است که بعد از عدم قبولی در این آزمون، ناامید نشوید و به تلاش خود ادامه دهید. با برنامه‌ریزی دقیق، مطالعه‌ی عمیق و مستمر، و استفاده از منابع و امکانات موجود، می‌توانید به موفقیت در هر زمینه‌ای که می‌خواهید دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که موفقیت، یک شبه به دست نمی‌آید. برای رسیدن به اهدافتان، باید تلاش کنید و صبور باشید.

به خودتان ایمان داشته باشید. شما توانایی انجام هر کاری را که می‌خواهید دارید. از شکست نترسید. شکست، جزئی از فرآیند یادگیری است. با تلاش و پشتکار، می‌توانید به هر چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (179 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!