اهمیت سکس و رابطه جنسی در زندگی مشترک

  سه شنبه، 03 دی 1398   زمان مطالعه 8 دقیقه
اهمیت سکس و رابطه جنسی در زندگی مشترک
یک زن، با داشتن رابطه جنسی مکرر دوره های سبک تر پریودی را پشت سر خواهد گذاشت. رابطه جنسی می تواند سریعتر خون را به بافت برساند. رابطه جنسی فشار خون را کاهش می دهد و کنترل مثانه را افزایش می دهد، که برای زنان پس از زایمان مهم است. ارگاسم با کاهش سرطان پروستات برای مردان و محافظت در برابر اندومتریوز برای زنان ارتباط دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نیک همراه، به غیر از بچه دار شدن، وجود رابطه جنسی به دلایل زیادی در هر رابطه ای ضرورت دارد. رابطه جنسی در میزان صمیمیت، منافع فکری، جسمی، احساسی و اجتماعی تاثیر مثبت دارد. شناختن این مزایا باعث می شود زوجین بدانند که رابطه جنسی نه تنها به سلامت کلی خودشان کمک می کند، بلکه در برقراری رابطه عاشقانه نیز موثر است. این را بدانید که رابطه جنسی دارای فواید بسیاری برای شخص می باشد. در این مقاله به اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی پرداخته ایم.

از لحاظ جسمی، زندگی جنسی فعال می تواند منافع بسیاری را شامل می شود:

ظاهر جوان:

مطالعات نشان می دهد که فعالیت جنسی از سوختن کالری و چربی جلوگیری می کند، اما همچنین می تواند افراد را به زندگی عمومی سالم تر نزدیک کند.

حفظ سلامت بدن:

طبق محققان دانشگاه ویلکس در پنسیلوانیا، افرادی که مقاربت داشتند مرتبا سطح بالاتری از آنتی بادی به نام ایمونوگلوبولین A (IgA) را یافتند، که وظیفه آن مبارزه با بیماری و حفظ سلامت بدن از سرماخوردگی و آنفولانزا بود.

خواب راحت:

رابطه جنسی به ما کمک می کند راحت تر بخوابیم و از طریق خواب بهتر، جنس یک سیستم ایمنی قوی تر ایجاد می کند. اکسی توسین در زمان ارگاسم آزاد شده و موجب خواب راحت تری برای هر دو فرد می شود.

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی

کاهش مشکلات قلبی:

اکسی توسین آزاد شده در زمان ارگاسم به مغز می رود و باعث کاهش مشکلات قلبی در زنان و مردان می شود.

کاهش درد:

طبق مطالعه انجام شده در Clinic Headache دانشگاه ایلینوی جنوبی، رابطه جنسی می تواند به کنترل درد کمک کند. این مطالعه نشان داد که نیمی از مبتلایان به میگرن زن پس از ارگاسم کاهش درد را گزارش داده اند . بسیاری از انواع درد دیگر نیز با رابطه جنسی کاهش یافته اند.

فواید دیگر:

یک زن، با داشتن رابطه جنسی مکرر دوره های سبک تر پریودی را پشت سر خواهد گذاشت. رابطه جنسی می تواند سریعتر خون را به بافت برساند. رابطه جنسی فشار خون را کاهش می دهد و کنترل مثانه را افزایش می دهد، که برای زنان پس از زایمان مهم است. ارگاسم با کاهش سرطان پروستات برای مردان و محافظت در برابر اندومتریوز برای زنان ارتباط دارد.

افزایش اعتماد به نفس:

هنگامی که شما و شریک زندیگتان رابطه جنسی عالی داشته باشید، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. به گفته ساندرو گاردوس، متخصص روانپزشکی، “هنگامی که همه چیز به خوبی در رختخواب پیش برود، احساس می کنید در سایر نقاط زندگی خود بیشتر اعتماد به نفس و قدرتمندی داشته باشید”، در نتیجه ما جسورتر و غیرقابل انکار در زندگی می باشیم. این اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد.

سلامت عاطفی:

رابطه جنسی برای سلامتی عاطفی فرد مناسب است. رضایت جنسی با کیفیت کلی زندگی مرتبط است. افزایش رابطه جنسی باعث افزایش رفاه و رضایت شما می شود. لورا برمن، Ph.D.، استادیار بالینی OB-GYN و روانپزشکی دانشکده پزشکی Feinberg در دانشگاه Northwestern می گوید: ارگاسم می تواند استرس را به دلیل اندورفین هایی که منتشر می شوند را کاهش دهد؛ این هورمون ها مراکز لذت را در مغز فعال می کنند که احساسات صمیمیت و آرامش را ایجاد می کنند.

علاوه بر این تمام زوج های متاهل تأکید کردند که برای داشتن یک رابطه متعهدانه و صمیمی داشتن رابطه جنسی بسیار مهم است. در ادامه به اهمیت آن از دید دیگر پرداخته ایم.

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی

سوالات مهم در رابطه با اهمیت رابطه جنسی

کسانی که این را از من پرسیده اند اغلب از آن دسته افرادی هستند که درگیر روابط غیر ارضا کننده هستند. آنان نامزد/ همسرشان را دوست دارند اما نسبت به هم جاذبه جنسی ندارند، بنابر این سعی میکنند کمبود جاذبه جنسی در رابطه خود را به نحوی توجیه کنند و به خودشان بگویند که همه چیز خوب و رو به راه است.

پاسخ بی پرده من به این سوال این است:

امکان ندارد با کسی رابطه داشته باشی و آن رابطه سالم، ماندگار و عاشقانه باشد، اما هیچ گونه جاذبه جنسی بین شما دو نفر وجود نداشته باشد. دسته کم برای خود من و هر کس دیگری که میخواهد رابطه ی جنسی را بخشی از زندگی خود به شمار آورد چنین است.

چرا که وجود همین رابطه جنسی است که بین رابطه ای صمیمی و رابطه ای تنها دوستانه تمایز ایجاد میکند. چنان چه زن و مردی سالخورده به قصد ازدواج یکدیگر را ملاقات کنند، ممکن است علاقه زیادی به رابطه جنسی نداشته باشند چرا که آنان اساس رابطه شان را بیشتر برداشتن مناسبات دوستانه با یکدیگر پایه ریزی می کنند. این نوع رابطه است که آنان را خوش حال و راضی میکند، اما هیچ دلیل قاطعی نیز وجود ندارد که کسانی که 70 تا 80 سال دارند نمی توانند از رابطه جنسی رضایت بخش لذت ببرند. بنابر این در این جا هرگز دوست ندارم از این مثال استفاده کنم. به علاوه از 70 ساله ها نیستند که درباره عشق بدون رابطه جنسی از من سوال می کنند. بلکه مردان و زنان 20، 30، 40 ساله این را می پرسند.

وجود جاذبه جنسی در یک رابطه

چنانچه بین شما و نامزد/همسرتان جاذبه جنسی وجود نداشته باشد، آیا می توانید آن را با گذشت زمان به وجود آورید؟

بستگی دارد.

به عنوان مثال: چنان چه مسئله و مشکل شما مانند آن زنی است که به طور معمول مردان خوب برایش هیچ گونه ای جاذبه جنسی ندارند میتوان با حل کردن مسائل روحی و عاطفی خود و با گذشت زمان جاذبه جنسی را به وجود بیاورید.

چنان چه هیچ نوع اختلال جنسی یا سابقه ی هیچ گونه مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتن ندارید و از ابتدا رابطه تان با نامزد/همسرتان هیچ گونه کشش جنسی نسبت به او در خود احساسا نمیکردین، بعید به نظر میرسد که بتوانید این کشش را با گذشت زمان به وجود بیاورید.

اما چنان چه سابقه مورد آزار و اذیت قرار گرفتن با اختلالات جنسی دارید، می توانید با حل مسائل خود، جاذبه جنسی پنهان شده در زیر آن لایه ها را بیرون آورید. و چنان چه از همان ابتدا رابطه هیچ گونه کششی نسبت به نامزد/همسرتان نداشته اید، به احتمال قوی نمیتوانید با مرور زمان آن را ایجاد کنید.

چنان چه نسبت به نامزد/همسرتان هیچ گونه کشش جنسی ندارید، به موارد زیر دقت کنید:

1- شما از صمیمیت واقعی دوری می کنید.

رابطه ی جنسی، زن و مرد را به طرزی خاص به یکدیگر پیوند می دهد، به ویژه هنگامی که رابطه جنسی میان شما دو نفر فقط کنشی جنسی نباشد، بلکه فعلی برخاسته از عشق و صمیمیت باشد. آن موقع است که صمیمیتی فراوان بین خود به وجود آورده اید. اما ممکن است با انتخاب کسی که نسبت به او کششی ندارید، ناخود آگاهانه بخواهید از صمیمیت ناشی از رابطه جنسی در زندگی تان جلوگیری کنید. از آن جا که می دانید قرار نیست یک رابطه جنسی رضایت بخش در رابطه تان داشته باشید، بدین وسیله خود را از آسیب پذیر بودن در مقابل نامزد/همسرتان محافظت می کنید.

2- شما از رابطه ی جنسی دوری می کنید.

برخی افراد نامزد/همسری برای خود بر می گزینند که نسبت به او کشش جنسی ندارند تا بدین وسیله بهانه ای داشته باشند برای این که رابطه ی جنسی برقرار نکنند.

شما به دلایل زیر از برقراری رابطه جنسی دوری می کنید:

چنان چه در گذشته تجربه ی آزار و اذیت جنسی داشته اید.

به شما تجاوز شده است.

شما احساس میکردید به لحاظ جنسی تحت سلطه ی نامزد/همسر قبلی خود قرار دارید.

نسبت به رابطه ی جنسی ذهنیت منفی دارید.

پس به همین دلیل ممکن است ناخودآگاهانه عاشق افرادی شوید که از لحاظ جنسی شما را تحریک نمی کنند و به این طریق میتوانید از برقراری رابطه جنسی دوری کنید. حتی ممکن است هرگز متوجه نشوید که از لحاظ جنسی دچار مشکل هستید و از این که چرا نسبت به کسی که به او علاقه مندید هیچ گونه کشش جنسی ندارید گیج و سردرگم شوید. اما چنان چه کمبود جاذبه ی جنسی زمینه ای تکرار شونده در رابطه شماست، شاید نیاز داشته باشید در جهت التیام تمایلات جنسی خود کار کنید.

3- با سرد مزاجی و بی اعتنایی جنسی می خواهید سر رشته ی امور را در دست بگیرید.

هنگامی که نسبت به شخصیاحساس کشش جنسی می کنید، به طریقی به او اجازه می دهید بر شما تسلط داشته باشد.

گویی در دل می گویید: (تو چنان تاثیر نیرومندی بر من میگذاری که در کنار تو خود را از دست می دهم.)

چنان چه نیاز به تسلط بر دیگران دارید با از این که دیگران بر شما مسلط باشند واهمه دارید، ممکن است جذب افرادی شوید که برایتان جاذبه ی جنسی زیادی ندارند، تا بدین وسیله با دوری کردن از رابطه ی جنسی احساس امنیت کنید. زیرا هیچ احساس نیرومند جنسی شما را به سمت آنان نمی کشاند و بدین وسیله فاصله ی روحی – احساسی زیادی بین شما ایجاد می شود و دچار این توهم می شوید که در رابطه بیشتر مسلط هستید تا تحت تسلط.

این یکی از مشکلات عمده و در عین حال از مهم ترین مسائلی است که دو نفر، قبل از آن که تصمیم بگیرند با هم ازدواج کنند، لازم است درباره اش با هم صحبت کنند. با این که ممکن است آن چه گفتم بی نهایت دردناک باشد، به آن توجه و درباره اش خوب فکر کنید و بر اساس آن چه در قلب خود احساس می کنید درست است، تصمیم بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (685 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (574 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (130 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (34 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (18 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(16+) حیرت دنیا از تولد نوزاد عجیب‌الخلقه‌ای که به جای پا دُم دارد! + عکس / اگه دلشو نداری نبین!
9 عضو بی استفاده بدن انسان کدامند؟/ اعضایی که بود و نبودشان فرقی در حال ما ندارد
کمربندها را ببندید! ترامپ در حال پیشروی است!
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه: هزینه‌فرصت عدم‌الحاق به اف ای تی اف، عظیم است!
پزشکیان باید استعفا دهد!
عادل فردوسی‌پور: به زودی برمی‌گردم و گزارش می‌کنم!
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
دانلود آهنگ جدید "شوک" رهام هادیان/ از وقتی فهمیدی وابستتم صدو هشتاد درجه عوض شدی+فیلم
کدام استان‌ها در انتخابات بیشتر مشارکت داشته‌اند؟
رفع یک بلای آسمانی از سر پرسپولیس با صادر شدن ویزای مرد اسپانیایی / گاریدو مسافر تهران شد
پزشکیان را بیشتر بشناسید
دانشگاه جندی شاپور ایران، اولین دانشگاه ثبت شده در تاریخ جهان
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!