دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

احد عظیم زاده پدر فرش ایران را بیشتر بشناسیم 

شنبه، 16 اردیبهشت 1402
ما می خواهیم در طول این محتوا در مورد این که احد عظیم زاده چه کسی بوده و چگونه به چنین موقعیتی دست یافته است مطالبی بیان کنیم. وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار مطالب مفیدی در مورد کارآفرینان برتر ایران و جهان ارائه می دهد. توصیه می کنیم تا پایان محتوا ما را همراهی کنید.

احد عظیم زاده کیست؟ یکی از بزرگترین تاجران دنیا که ایرانی است. عظیم زاده سلطان تجارت فرش است. عظیم زاده در حال حاضر یکی از بزرگترین تاجران فرش در جهان ما است. این شخص ثروت و دارایی بسیار دارد و علاوه بر ثروت، از شهرت بالایی نیز برخوردار است. در خصوص عظیم زاده همین بس که بگوییم او ثروت و دارایی خود را از پدر یا به صورت موروثی به دست نیاورده است. ما می خواهیم در طول این محتوا در مورد این که احد عظیم زاده چه کسی بوده و چگونه به چنین موقعیتی دست یافته است مطالبی بیان کنیم. وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار مطالب مفیدی در مورد کارآفرینان برتر ایران و جهان ارائه می دهد. توصیه می کنیم تا پایان محتوا ما را همراهی کنید.

احد عظیم زاده کیست؟

همانطور که در بالا به اختصار اشاره کردیم احد عظیم زاده سلطان تجارت فرش می باشد. احد تمام دارایی خود را با تلاش و کوشش فراوان به دست آورده است. به همین دلیل او را یک ثروتمند خود ساخته می توان معرفی کرد. احد عظیم زاده در سال 1336 در روستای اسفنجان در شهرستان اسکو در استان آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود. در آن سال ها بسیاری از شهرهای کشور فاقد امکانات اولیه بود چه رسد به روستای کوچکی در یک منطقه کوهستانی و دور دست. بنابراین روستای محل تولد احد فاقد امکانات اولیه و مورد نیاز زندگی بود. زندگی احد عظیم زاده تا هفت سالگی مانند دیگر همسالان او به صورت عادی سپری میشد. هنگامی که احد برای اولین بار میخواست وارد مدرسه شود و به علم اندوزی بپردازد، پدرش را از دست می دهد. با درگذشت پدر زندگی سخت و دشوار احد و خانواده آغاز شد.

احد عظیم زاده پس از مرگ پدر

احد عظیم زاده با این که کودک بود اما به دلیل نیاز مالی خانواده پس از مرگ پدر به اجبار وارد بازار کار شد. او به قالی بافی مشغول شد و در کنار بافتن فرش به درس و مدرسه نیز توجه داشت. احد در کودکی مانند تمام هم سن و سال های خود رویای خلبانی داشت. کار کردن بی وقفه او برای کمک به خانواده شاید به تدریج موجب دور شدن او از این رویا شد. بنابراین احد تصمیم گرفت تبدیل به یک مرد شریف، ثروتمند و بزرگ شود. احد تا سیزده سالگی فرش و پشتی های بافته شده در خانه را در بازار فرش فروشان روستا یا اسکو می فروخت. با این که سود حاصل از این معامله اندک بود، اما به دلیل نیاز مالی خانواده به اجبار آن را باید ادامه میداد.

این روند ادامه پیدا کرد تا زمانی که احد موفق به پس انداز مقدار قابل توجهی پول با تمام سختی ها کرد. وب سایت دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می دهد.

احد عظیم زاده و شروع فعالیت حرفه ای

پس از طی روزهای سخت کودکی و نوجوانی، احد عظیم زاده با پس انداز که داشت موفق شد یک گام مهم برای رسیدن به آرزوهای خود بردارد. احد به کمک پس انداز 20 هزار تومانی خود یک کارگاه قالی بافی راه اندازی کرد. البته تمام پس انداز اندک احد برای راه اندازی کارگاهی که او را به رویاهایش نزدیک می کرد کافی نبود. احد عظی زاده از پسر عموی پدر مبلغ 20 هزار تومان قرض گرفت. در حالی که این مقدار باز هم کفاف احداث کارگاه را نمیداد، بنابراین مجبور شد 60 هزار تومان از بانک وام دریافت کند. او حالا 100 هزار تومان داشت که می توانست اولین گام برای عملی کردن رویاهایش را محکم بردارد.

پس از احداث کارگاه او نمی توانست پرنده بلند پرواز روح خود را در چارچوب کارگاه زندانی کند، بنابراین به دنبال راهی برای شروع صادرات فرش بود. اگر به مباحث کارآفرینی علاقمند هستید ما وب سایت دانشگاه کسب و کار را به شما معرفی می کنیم.

عظیم زاده چگونه یک چهره بین المللی شد

احد عظیم زاده به دنبال یافتن راهی برای شروع صادرات فرش دستباف بود. او به دو چیز نیاز داشت، اول این که از ایران خارج شود و دوم این که زبان خارجه را یاد بگیرد. پس از سپری کردن سختی های اوایل انقلاب برای خروج از کشور، او بالاخره به هامبورگ آلمان سفر کرد. در هامبورگ اطلاعات کارآمدی در خصوص صادرات فرش کسب کرد. مهمترین آنها این بود که اروپایی ها فرش های لوکس و با کیفیت خود را از بازارهای سوئیس خریداری می کنند. بنابراین بدن درنگ عازم سوئیس شد. در ژنو سوئیس بود که ایده بافت فرش های گرد به ذهن او رسید. بعدها این ایده موجب شد تا او دو بار تندیس بزرگترین تاجر جهان را دریافت کند.

او بلافاصله به ایران بازگشت و در روستای اسفنجان شروع به تولید دستگاه های فر بافی کرد. بدین ترتیب حد عظیم زاده تاجران درجه یک جهان را برای خرید فرش های زیبای ایرانی با ایران آشنا کرد. احد عظیم زاده در این دوران یک چهره شناخته شده بین المللی بود. حالا او نیازی به ثروت اندوزی نداشت بلکه او می خوست روح بلند پرواز خود را با کارآفرینی ارضا کند. بنابراین در اولین قدم پروژه قو الماس خاورمیانه را در استان مازندران کلید زد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقمند هستید می توانید از hbr.org ، Bloomberg.com، businessuni.net و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

منبع: دانشگاه کسب و کار | Businessuni.net | رسانه کارآفرینی


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 18 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
افشای هرزگی جنسی شاهزاده رضا پهلوی: او با معشوقه برادرش رابطه نامشروع داشته است!/ برگی محرمانه از بی آبروئی های ناتمام ربع پهلوی +فیلم
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله
پیمان قاسم‌خانی: من سریال پاورچین را از روی فرندز ساختم!من نابغه هستم قدر من رو بدونید+فیلم
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(ویدئو) مهران غفوریان: این همه سال درس خوندم، کَلَم تو کتاب بود، آخرش باید اردوگاهو رنگ کنم؟!/ سیامک انصاری:دارن گریه می کنن؟ احتمالا ایشون آخرین لکه ننگِ خانوادشون بودن
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی