دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / فناوری های نوین /

احداث پژوهشکده فناوری‌های ترمیم زخم و بافت 

دوشنبه، 27 آذر 1396
کد خبر: 1209
ساعد نیوز: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران پژوهشکده‌ای را تحت عنوان "پژوهشکده فناوری‌های ترمیم زخم و بافت" تاسیس کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان این‌ که پژوهشکده فناوری‌های ترمیم زخم و بافت، گامی نوین در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی است، گفت: در حال حاضر معاونت پژوهشی در 3 گروه پژوهشی لیزر پزشکی، ترمیم نوری و فتودینامیک همراه با کارشناسان پژوهشی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

دکتر محسن فاتح ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 سال است که جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به صورت رسمی و در قالب مرکز تحقیقات لیزر پزشکی که مصوب وزارت بهداشت است، فعالیت پژوهشی خود را به صورت متمرکز در زمینه لیزرهای پزشکی انجام می‌دهد. همچنین در طی 4، 5 سال اخیر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران فعالیت‌های خود را بر روی لیزر و فناوری‌های دیگری که می‌تواند روی بحث ترمیم زخم و بافت موثر باشد، متمرکز کرده است.

وی یادآور شد: امسال جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران پژوهشکده‌ای را تحت عنوان "پژوهشکده فناوری‌های ترمیم زخم و بافت" تاسیس کرد که مجوز آن از دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی گرفته شد و اکنون جهاد دانشگاهی فعالیت خود را بر روی مباحثی که مرتبط با ترمیم زخم و بافت است، متمرکز کرده است.

فاتح ادامه داد: مرکز خدمات تخصصی پوست و لیزر، مرکز تخصصی زخم و بافت و مرکز دندانپزشکی در راستای فعالیت‌های این پژوهشکده فعالیت می‌کنند. باید گفت که نتیجه تلاش‌هایی که مجموعه همکاران ما در معاونت پژوهشی انجام می‌دهند، دستاوردهای ویژه و خاصی است که در نوع خودش منحصر به فرد است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تصریح کرد: انجام تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، تلاش برای کارفرمایی بودن پژوهش‌ها، استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد از جمله ویژگی‌های فعالیت‌های پژوهشی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران است.

وی با اشاره به اینکه از اول سال تا کنون نزدیک به 80 تا 85 درصد از اهداف معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی محقق شده است، تاکید کرد: تلاش معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی این است که این دو مجموعه هم مراکز تخصصی و هم گروه‌های پژوهشی با هم رشد کنند و توسعه یابند، به همین خاطر در سال گذشته جدا از زیرساخت‌هایی که ایجاد شد در معاونت پژوهشی که یکی از آن‌ها بحث تاسیس پژوهشکده ترمیم و زخم بافت بود، سعی کردیم هم به لحاظ فضای فیزیکی و هم به لحاظ نیروی انسانی حرفه‌ای و متخصص بتوانیم مرکز خود را به لحاظ امکانات و ابزارها تجهیز کنیم که خوشبختانه طی سال گذشته این اتفاق محقق شد.

فاتح، تعامل و اجرای یک فعالیت گروهی را مهمترین موضوع در فعالیت‌های پژوهشی دانست و اظهار کرد: تلاش عمده ما در طول این سال‌ها این بوده است که بتوانیم این فضا را در محدوده معاونت پژوهشی فراهم کنیم که یک تعامل سازنده بین افرادی که کار بالینی انجام می‌دهند با افرادی که خارج از محدوده هستند و در علوم پایه فعالیت می‌کنند، ایجاد شود.

وی در پایان گفت: بر همین مبنا سعی کردیم که هر سال کنگره ترمیم زخم و بافت را برگزار کنیم تا بین دانشجویان و اساتید در حوزه علوم پایه و حوزه علوم بالینی تعاملی برقرار شود و یک فضای موثر وجود داشته باشد که این گروه‌ها کنار هم قرار بگیرند و با هم فعالیت کنند که امیدواریم در سال‌های آینده هم به صورت گسترده این ارتباط برقرار شود. چراکه گروه‌های دانشجویی و حضور دانشجویان می‌تواند جهاد دانشگاهی را زنده نگه دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
هزینه چاپ یک کتاب
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس