ساعدنیوز
ساعدنیوز

رویای احمدی نژاد برای رسیدن دوباره به پاستور

  چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1400 ID  کد خبر 148091
رویای احمدی نژاد برای رسیدن دوباره به پاستور
ساعد نیوز: زمان به نفع محمود احمدی نژاد پیش نمی‌رود؛ هرچه به تاریخ برگزاری انتخابات 1400 نزدیکتر می‌شویم این محمود احمدی نژاد است که از رویای رسیدن دوباره به پاستور دورتر می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، رئیس دولت های نهم و دهم که از مدت ها پیش کمپین بازگشت به قدرت را کلید زده، اکنون با چالش های متفاوتی مواجه شده است و اگر در گذشته تنها شورای نگهبان را سد راه خود می دانست، اکنون با شورش یاران موافق مواجه شده است. عملکرد احمدی نژاد و صحه گذاشتن اطرافیانش درباره ماهیت افکار و اعمال متناقض وی موضوعی است که هرچه بیشتر به خروج او از دایره اعتماد نظام منجر می شود.

عبدالرضا داوری علیه احمدی نژاد

طی سال های گذشته افراد زیادی از حلقه نزدیکان و همینطور حامیان محمود احمدی نژاد از او برائت جستند و از دایره موافقان وی خارج شدند. اما عبدالرضا داوری را می توان از جمله شاخص ترین افرادی دانست که در مدت زمان کمی که تا انتخابات 1400 باقی مانده است نه تنها از محمود احمدی نژاد دوری کرده و از او برائت جسته بلکه به یکی از منتقدان رادیکال وی نیز تبدیل شده و اقدام به افشای آنچه در خلوت احمدی نژاد می گذرد کرده است.

اما عبدالرضا داوری در چند ماه اخیر به آرامی از احمدی نژاد دور شد و اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که وظیفه دارد جامعه را از آنچه احمدی نژاد به آن فکر و عمل می کند، آگاه سازد چرا که به باور داوری تناقضات بسیاری در این زمینه از سوی رئیس جمهور پیشین وجود دارد.

داوری در این مصاحبه با اشاره به اینکه احمدی نژاد معتقد بود جمهوری اسلامی به زودی فرو می پاشد، گفت که وی خود را برای دوران پسا جمهوری اسلامی آماده می کند. به گفته داوری، محمود احمدی نژاد از حمله نظامی آمریکا به ایران، شورش و فروپاشی اقتصادی و بورس و آشوب های اجتماعی حمایت کرده و معتقد بود منجی کشور و ولی خدا بر روی زمین است.

سریال افشاگری عبدالرضا داوری علیه احمدی نژاد به همینجا ختم نمی شود، وی در تلاش برای آنچه به گفته خود آگاه سازی جامعه از خطر محمود احمدی نژاد است، رشته توییت هایی را نیز در برملا ساختن ماهیت افراد نزدیک به احمدی نژاد همچون بقایی منتشر کرده.

وی درباره بقایی با هشتگ مستندات و مشاهدات نوشت: «مفاسد مالی حمید بقایی، خارج از تراکنش های رسمی بانکی و در قالب پول نقد، کارت هدیه و... است و برای آنکه مسیر پول هایش لو نرود، نقدینگیش را به نام نوچه های تجاریش در بانک های مختلف سپرده گذاری کرده و یا در شکل ارز و سکه و اوراق مشارکت بینام، در نقاط امن جاسازی می کند.»

تلاش مستمر احمدی نژاد برای باقی ماندن در صدر اخبار

محمود احمدی نژاد از همان زمانی که کلید پاستور را به حسن روحانی تحویل داد تا به امروز تمام سعی خود را کرد که همانند دوران ریاستش بر قوه مجریه در صدر اخبار باقی بماند. یک روز به باراک اوباما نامه نوشت، روز دیگر در تایید آنجلینا جولی توئیت زد و روز دیگر از تلاش ها برای سوء قصد به جانش خبر داد و با رسانه هایی چون رادیو فردا و فاکس نیوز گفت وگو کرد.

ماندن در صدر اخبار و بازگشت به قدرت، رویای دور از دسترس احمدی نژاد در هشت سال گذشته بود که وی در ابتدا تلاش کرد از طریق حمایت از کاندیدای مد نظر خود آن را محقق کند و زمانی که به در بسته خورد حالا خود را تنها گزینه اصلح انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کند.

او برای جذب قشر متوسط و رو به پایین جامعه به خود، همواره سعی کرد تا خود را در کنار آن ها قرار دهد و بر ضد ثروت، قدرت و اشرافیت سخن بگوید و حتی بر علیه مسئولین نظام نیز اتهاماتی وارد صحبت کند، حربه ای که در سال ۸۴ و ۸۸ به او کمک کرد تا پیروز انتخابات شود. این در حالی است که احمدی نژاد به دلیل تخلفات خود و نزدیکانش در دوران ۸ ساله ریاست جمهوری، همچنان در مظان اتهام است و معاون اول و مشاور او در زندان هستند.

احمد خورشیدی آذر از نزدیکان محمود احمدی نژاد درحالی از ثبت نام قطعی رئیس جمهوری سابق خبر داد که احمدی نژاد در سال ۹۶ صراحتا از سوی رهبری برای حضور در انتخابات منع و شورای نگهبان نیز صلاحیت او را تایید نکرد. با این حال، اما نزدیکان او معتقدند ظرفیت هایش باید به منصه ظهور گذاشته شود و از آنجایی که مردم نیز به وی علاقه مند هستند باید در انتخابات مهمی همچون ریاست جمهوری حضور داشته باشد.

غلامعلی حدادعادل نیز چندی قبل در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص حضور احمدی نژاد در انتخابات گفته بود: «تکلیف روشن است، بنابراین چندان تحت تاثیر موضع گیری و فضای مجازی و بودن و نبودن و برخی حرف زدن ها و اظهارنظر ها نباشید چرا که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد؛ دوره قبلی هم رخ نداد چه برسد به اینکه الان چهار سال هم گذشته و بدتر هم شده است. یعنی به هر دلیلی آن اتفاق نیفتاد این بار دلایل بیشتر است بنابراین درباره این مسئله نباید فکر کرد.»

احمدی نژاد نیز در جواب سخنان حدادعادل با اشاره به اینکه مگر کشور ارث پدرتان است، گفته بود: «آقایی که این حرف ها را زده است در سال ۸۴ هم تا لحظه آخر انتخابات، با کمک دوستانش سنگین ترین فشار ها را به بنده آوردند تا به نفع کاندیدای مورد نظرشان انصراف دهم. در طول ۱۶ سال اخیر یعنی قبل از سال ۱۳۸۴ تا امروز این آقا همیشه مخالف بنده بوده و به شدت علیه اینجانب فعال بوده است.»

نقوی حسینی فعال سیاسی اصولگرا نیز در رابطه با انتخابات 1400 و حضور احمدی نژاد گفت: «اگر جمهوری اسلامی ایران به دنبال افزایش مشارکت در انتخابات است باید احمدی نژاد را تایید کند اگر احمدی نژاد تایید شود درصد مشارکت بالا می رود چرا که پایگاه اجتماعی احمدی نژاد بسیار بالاست.»

واکنش ها به حضور احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

با شروع زمزمه ها برای حضور محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری از مسئولان و صاحب نظران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

محسن رفیق دوست در واکنش به احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد گفت: «او که اصلا مردود سیاسی است و هیچ جایی در این مملکت ندارد. «من جرب المجرب حلت به الندامه، آزموده را آزمودن خطاست.»

صادق خرازی نیز در واکنش به این اتفاق اعلام کرد که مردم ۸ سال زیر سایه فریب احمدی نژاد بودند. احمدی نژاد همه را فریب داد؛ او بر روی دوش علما نشست و از روی علما عبور کرد؛ به نام دین از روی علما گذشت، به نام علما از روی علما گذشت. به نام مستضعفان از مستضعفان گذشت و من برای او آینده خوبی را نمی بینم.

عباس عبدی نیز در توئیتی از اقدامات فاجعه بار دوران ریاست احمدی نژاد بر کشور گفت و نوشت: متولدین دهه ۶۰ در دوره احمدی نژاد وارد بازار کار شدند ولی دچار عجیب ترین فاجعه اقتصادی شدند. با ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی، تعداد شاغلان کشور از ۲۰.۶ میلیون نفر در پایان ۹۱ رسید، یعنی رشد صفر. نسل سوخته یعنی نسل دهه ۶۰. باید حداقل ۵ میلیون شغل ایجاد می شد. احمدی نژاد، اما کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری خود را به زمان انتخابات موکول کرد و اعلام کرد که حرف های مهم و زیادی برای گفتن دارد.

احمدی نژاد ۳ یا ۴ میلیون رای دارد

وی ادامه داد: به شخصه از حضور احمدی نژاد در انتخابات نه نگرانم و نه هراسی دارم! معتقدم با موانع حقوقی باید مانع از حضور او در انتخابات شد. اگر احمدی نژاد در فضای رقابتی سالم و برابر در انتخابات حضور پیدا کند پایگاه رای چندانی نخواهد داشت و این بزرگ نمایی تبلیغاتی است که می گویند احمدی نژاد رای چند ده میلیونی دارد. احمدی نژاد چه در سال ۸۴ و چه در سال ۸۸ پایگاه اجتماعی وسیع و شناخته ای شده ای نداشت و رای او از سازمان های رای آور بود. رفتار های پوپولیستی هم در دوره ای که خود او صاحب منصب بود، برای جامعه ایران افشا شده و توده مردم ایران دیگر فریب رفتار های پوپولیستی و خاصه خرجی هایی او از بیت المال برای وعده های سرخرمن را باور نمی کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: آرا در سطح ملی برای ریاست جمهوری توسط ستاد های انتخاباتی جمع آوری می شود. اگر در سال ۸۴ احمدی نژاد رای آورد به این دلیل بود که یک سازمانی بود که برای او رای جمع می کرد، اکنون اگر بار دیگر این سازمان های رای پشت سر او بیایند و از او حمایت کنند او رای خواهد داشت. در سال ۸۴ سازمان های بسیج و مساجد و امثالهم برای او رای جمع می کردند، ولی اکنون این کار را انجام نمی دهند، ممکن است چند روستا هم بگویند احمدی نژاد بیا و ما را نجات بده، اما اینکه پایگاه رای نمی شود. احمدی نژاد تشکیلات ندارد.

وی یادآور شد: اکنون هیچ سازمان سیاسی از احمدی نژاد حمایت نمی کند، اما در میان مردم، قشر متوسط به سمت پایین جامعه از او حمایت خواهند کرد. اگر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کند اقبالی که به او البته بدون سازمان بسیج گر رای می شود چیزی در حدود ۳ یا ۴ میلیون رای خواهد بود و رای شخصی و نه سازمانی او از سال ۸۴ کمتر خواهد بود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (438 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (97 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (27 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آشپزی عاشقانه امین زندگانی برای همسرش الیکا عبدالرزاقی/ چه آشپزخونه ساده و شیکی+عکس اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود نگاهی به تراس زیبا و باصفای خانه اروپایی شاهرخ استخری در بلژیک/ چه دلباز و حال خوب کن+ویدیو خلاقیت خنده دار یک ایرانی در اختراع دستگاه برای شکار موش خانه اش/ اسم تو رو باید تو گینس ثبت کنن! +فیلم جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید+عکس ابتکار غم انگیز چند جوان در تماشای بازی تیم استقلال بر مزار دوست تازه فوت شده‌شان+ویدیو/ مرام و معرفت رو در حقش تموم کردین👌 گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس رونمایی از کیک تولد شیک و دو طبقه کریم انصاری فرد/ سنت کیک پاشی کار دست ستاره تیم ملی داد+عکس توئیت های خواندنی و جالب از طرز نشستن حامی اسرائیل و متلک پرانِ ایران در برابر رهبر معظم انقلاب در تهران+ویدیو/ موش شدن به روایت تصویر! نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس نگاهی به استایل و ظاهر متفاوت و شیک سعید راد، میرزا رضای سریال گیلدخت در جوانی/ چه سلیقه‌ای+عکس (عکس) سفر به تهران قدیم؛ عکس دیدنی از قبض تلفن 93 سال پیش! فیلم قدیمی از عروسی پر آوازه ی پادشاه انگلیس، چارلز، و دایانا با تم کارتونی/ دایانا انگار لباس پرنسس های دیزنی رو تنش کرده، بینظیره واقعا! جنجال اعلامیه ترحیم جوانی که پدر، 3 برادر و خواهرش کارمند صدا و سیما هستند+عکس/ صدا و سیما در تسخیر این خانواده! (تصاویر) نگاهی بر خانه 19 متری مشهورترین معمار ژاپنی/ کوچکترین خانه شیک جهان! خواننده حذف شده برنامه "صداتو" که با نوازندگی و صدای بینظیرش همه را شوکه کرد/ دیدین شرکت کننده رو؟ نمیدونست به افتخارش کف بزنه یا مشت😄 چهره بازسازی شده نواده چنگیز مغول، قویترین زن مبارزی که هیچ مردی برای ازدواج حریفش نشد/ فکرشو میکردین اینقدر ظریف و زیبا باشه؟ خوانندگی علی نصیریان بزرگ آقا سریال شهرزاد در 89 سالگی با شعر معروف استاد شهریار/ هزارماشالله چه صدایی دارن +فیلم (عکس) جدیدترین عکس محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقا خانی زوج خوشگل ایرانی/چه عکس دونفره زیبایی! بنظرتون واقعیه؟ اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 ظاهر متفاوت آزیتا حاجیان و دخترش مهراوه شریفی نیا در سال های دور/ چقدر جوان و باکلاس+عکس تصاویر دیده نشده از تولد 61 سالگی محمود احمدی نژاد/چه کیکی بزرگی!!مگه چند نفر مهمون دعوتن؟؟ افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم.. (فیلم) خطرناکترین و ترسناکترین روستای دنیا که هر ساله 150 نفر در مسیر این روستا میمیرند! (تصویر) گلچین هوش مصنوعی‌ها در تمام رشته‌ها سکانس مشترک حدیث میرامینی و توبی مگوایر، بازیگر نقش "اسپایدرمن"/ پای اسپایدرمن هالیوودی هم به برنامه مهران مدیری کشیده شد (عکس) انتخاب عجیب ترین ملکه زیبایی جهان!!پیرزن 60 ساله رقبایش از دور خارج کرد!!/ ما تو این سن عصا به دست هستیم (تصویر) خاص‌ترین مهره‌ی شطرنج جهان! (ویدئو) حضور غافلگیر کننده خواننده مطرح لس‌آنجلسی در یک باغ رستوران در تهران/ میخوان زیر تریلی جاسازش کنن قاچاقی از ایران خارج شه🤣 نگاهی به تیپ و استایل آبی نفتیِ و جوان پسند محمود احمدی نژاد در یک کشور اروپایی+عکس/ رئیس جمهور سابق قدم در مسیر جوانتر شدن و خوش تیپی میگذارد! (ویدئو) وقتی در حال یادگیری هستید این اتفاق در مغز شما می‌افتد! عاشقانه های سروش رفیعی ستاره فوتبال و دخترش وسط زمین فوتبال/ خنده های از ته دل پدر و دختر+ عکس (عکس)رونمایی از همسر و دختر بانمک جواد رضویان !/ چه خانواده ساده و شیکی داره (تصاویر) آلوده‌ترین مکان دنیا، که ممکن است شما را به کام مرگ بکشاند! کارگر جوان قصد فروش یسنا کوچولو را داشت + جزییات (عکس) لباس خاص عروس ابیانه ای که از 30 کیلو طلا و نقره بافته شده بود، رسانه ای شد/ چه تاج عروس جالبی! رونمایی همسر شاهرخ استخری از خرید های گوگولی و جذاب پناه و نبات کوچولو/ چقدر جالب و باحال+عکس (فیلم) دیالوگی که بغض ووریا غفوری را در هم شکست / عجب جمله سنگین و قشنگی گفت باریکلا!! (ویدئو 18+) نجات جان داور بازی فوتبال از مرگ حتمی با شلیک مستقیم به بازیکنان خشمگین وسط زمین بازی
تیتر امروز   
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم.. کارگر جوان قصد فروش یسنا کوچولو را داشت + جزییات مردمی که مست عشق می‌شوند/ چرا استقبال از «مست عشق» مایۀ خوش‌حالی است؟ واکنش گل‌محمدی به یک خبر فوق جنجالی: بحث تعهد در میان نیست! تاکید کردم تلگرام را از نفس بیندازید تا بیاید بگوید چشم! /گفتم اگر اینستاگرام را می بندید، درست ببندید همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...