آشنایی با پارک آبشار تهران

  دوشنبه، 06 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با پارک آبشار تهران
امروز می خواهیم در گردش مجازی مان به یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده تر پایتخت، پارک آبشار تهران سری بزنیم و شما را با حال و هوای گردش در آن آشنا کنیم. منطقه ای کوهستانی که چشم انداز تازه و جذابی از شهر تهران به شما می دهد و تجربه جدیدی برای تان خلق می کند.

پارک آبشار تهران یکی از جاهای دیدنی تهران است. این آبشار با هدف گسترش فضای سبز در سطح شمالی شهر و هویت بخشی به ارتفاعات شمالی تهران ساخته شد. مجموعه تفریحی آبشار تهران دارای امکانات رفاهی و تفریحی قابل ملاحظه ای است و می تواند نیازهای مردم پایتخت و مسافرانی را فراهم کند که می خواهند روزی را در طبیعت بگذرانند. همچنین این منطقه دارای هوای پاک است و همین موضوع به جذابیت آن می افزاید. در گردشی در پارک آبشار تهران، با ساعد نیوز همراه باشید.

در مجموعه تفریحی آبشار تهران هم فضای سبز و هم محوطه طبیعی دیده می شود. این منطقه سکوت، طبیعت و هوای پاک را هم زمان دارد. هرچند این آبشار و مجموعه اطراف آن مصنوعی و ساخته دست انسان است؛ طراحی زیبا و سنتی آن سبب می شود تا جاذبه های آن کاملا چشم نواز و واقعی باشند. این مکان دارای امکانات تفریحی و رفاهی است.

در این مکان به راحتی می توان از صداهای طبیعی آب، پرندگان و مرغابی های برکه ها بهره برد و به آرامش رسید. از سوی دیگر دیدن صحنه شنای ماهی ها در برکه های زیبا و استشمام هوای پاک این منطقه، امید به زندگی و طراوت و سلامت روح را افزایش می دهد.

اگر در تهران زندگی می کنید یا گذرتان به تهران می افتد و دوست دارید روزی را به دور از مشغله ذهنی و کاری در آرامش به سر ببرید، آبشار تهران و محوطه آن شاید یکی از بهترین جاهایی باشد که چنین احساسی را برای شما به ارمغان بیاورد.

چرا پارک آبشار تهران؟

  • یکی از پارک های کوهستانی خوب تهران به ویژه برای کوه پیمایی های سبک محسوب می شود.
  • چشم انداز عالی به غرب تهران به خصوص دریاچه چیتگر دارد.
  • طراحی فضای پارک به زیبایی انجام شده است و صبح های زود و اواخر شب حال و هوای دلچسبی دارد.

پارک آبشار تهران

طبقات مختلف پارک آبشار تهران

این محوطه به صورت طبقه طبقه ساخته شده و هر طبقه شامل آلاچیق و برکه است. در هر طبقه آلاچیق و برکه ها به صورت متفاوت از یک دیگر طراحی شده اند و مشابه نیستند. مزیت طراحی باغ ها و آلاچیق ها به صورت طبقه طبقه در این است که اگر کسی توان ادامه راه را به هر دلیلی نداشت، می تواند از طبقات پایین تر مجموعه استفاده کند و از آرامش و زیبایی فضای اطراف لذت ببرد. همچنین کسانی که انرژی و توان یا حس ماجراجویی بیشتری دارند، می توانند تا پایان به راه خود ادامه دهند و از تمامی مجموعه و امکانات آن بازدید کنند. آبشار در بالاترین قسمت مجموعه تفریحی قرار گرفته است.

آلاچیق هایی که روی برج های سنگی بنا شده اند، یکی از جاذبه های دیدنی این مکان هستند. این آلاچیق ها که از جنس چوب های روس ساخته شده اند، سایبان هایی برای مسافران و گردشگران هستند

برکه های آب پارک آبشار تهران

علاوه بر وجود خود آبشار اصلی، آبراه ها و جویبارهای زیبایی در مجموعه طراحی و ساخته شده اند. این مجموعه تفریحی دارای حدود هشت برکه سنگی است که مساحتی در حدود ۷۵۰۰متر مربع را در اختیار گرفته است. آبی که به آبشار و این برکه ها می ریزد، از جنگل های لتمال کن تامین می شود. این آب قابل آشامیدن نیست و تنها در حدی تصفیه شده است که پاسخگوی مصرف پرندگان، ماهی ها و آبزیان داخل برکه ها باشد. قرار گرفتن در بالای بلندترین آلاچیق آبشار، چشم اندازی از تمام برکه های بزرگ و کوچک را در مقابل چشم های گردشگران به نمایش می گذارد.

در کنار این برکه های کوچک و بزرگ که با گیاهان مختلف احاطه شده اند، گل های زیبا با رنگ های متفاوت کاشته و پرورش داده شده اند. در فاصله ای دیگر نخل هایی دیده می شود که در کنار مرداب ها قرار دارند و صحنه ای بی نظیر و رویایی را می آفرینند. بوته های زیبای کاکتوس و سماق آمریکایی نیز در اطراف برکه ها دیده می شود که سبب ایجاد فضایی زیبا در این چشم انداز می شود. در این محوطه روی برج ها نیز لانه هایی برای پرندگان تدارک دیده شده است که بسیار طبیعی به نظر می رسند و بر زیبایی این مکان می افزایند.

یکی دیگر از مزیت هایی که آبشار تهران این است که از درون مجموعه تفریحی می توان به راحتی دریاچه چیتگر را مشاهده کرد و چشم انداز این دریاچه از این مکان بسیار زیبا و چشم نواز است.

برکه‌های آب پارک آبشار تهران

منشاء آب آبشار کجاست؟

آبی که در مجموعه آبشار تهران جاری است از جنگل های لتمان کن تأمین می شود ‏البته گردشگران تور تهران باید توجه داشته باشند که این آب ها قابل آشامیدن نیستند ‏اما تا حد زیادی تصفیه شده اند تا محیط مناسب برای ادامه حیات مرغابی ها و ‏جاندارانی که در برکه های این مجموعه زندگی می کنند به وجود آید. لازم به ذکر است که بگوییم تمامی 6 برکه بالایی به وسیله کانال ها و جوی های آب با هم در ‏ارتباط هستند. همچنین در محوطه جوی های بسیاری به منظور آبیاری فضای سبز تعبیه شده ‏اند. در فواصل میان طبقات برای آبرسانی به برکه ها آبشارهایی ساخته شده که ارتفاع ‏بلندترین آن ها به 10 متر می رسد. لازم است بگوییم که این روزها به دلیل خشکسالیهای احتمالی که ممکن است رخ دهد، آبِ آبشار تنها در ساعات خاصی باز می شود.

در پارک آبشار چه کار کنم؟

اگر قرار است که در یک روز تعطیل خودتان یا با دوستان و خانواده به پارک آبشار از جاهای دیدنی تهران بروید، طبیعی است که بدانید اگر آن جا رفتید، چه کارهایی می توانید انجام بدهید تا حوصله تان سر نرود و خوش بگذرانید، چه چیزهایی قرار است ببینید و این که آیا چیز خاصی لازم است با خودتان ببرید یا نه. در این بخش می خواهیم به شما بگوییم که چه چیزهایی در آبشار تهران منتظر شماست.

  • فضایی برای طبیعت گردی: همانطور که گفتیم، ساختار این پارک به صورت طبقه ای است. در طبقه آخر که مرتفع ترین بخش پارک است، آبشار مصنوعی قرار دارد و آبی که از آن جاری می شود، در برکه های کوچک هر طبقه جمع می شود. به همین خاطر هر طبقه، آب و هوا و خنکای خاص خودش را دارد و اگر به طبقه آخر برسید که دیگر زیباترین بخش پارک را دیده اید. البته لازم است این نکته را بدانید: همانطور که گفتیم، آبشار این پارک طبیعی نیست و این یعنی کنترل آبی که از آن جاری می شود، دست مسئولان است و هر زمان که نیاز ببینند، می توانند آن را تغییر بدهند. اخیرا به خاطر مشکلات کم آبی، آبشارِ پارک را همیشه باز نمی گذراند.
  • کوه نوردی با امکانات: خیلی ها دوست دارند که کوه نوردی بروند، اما راستش را بخواهید، کوه نسبت به این پارک هم سخت تر است و هم این که این امکانات در کوه ها وجود ندارد. اما این جا همیشه آب، فضای سبز و آلاچیق دارید تا استراحت کنید و این که یک کوه پیمایی سالم در آرامش و هوایی روح بخش داشته باشید.
  • فضایی برای عکس دوست ها: اگر دوربین حرفه ای دارید و یا اصلا همیشه علاقه دارید که عکس های خاصی از خودتان ثبت کنید، پارک آبشار تهران جای شماست. در هر طبقه از این پارک، هم فضای خوبی برای عکس گرفتن وجود دارد و هم این که در افق دید شما، تهران زیرپایتان است، آن هم از زاویه ای که هر کسی آن را ندیده است. پس تا این پارک خیلی شلوغ نشده، جز اولین نفراتی باشید که یک لحظه ناب در آن ثبت می کنید.
  • ورزش و سرگرمی: اگر اهل ورزش و جنب وجوش هستید، وسایل ورزش همگانی در محوطه پارک برای شما مناسب است. یا اگر برنامه دارید که با فرزندان تان بروید، یک پارک با وسایل بازی هم برای آن ها طراحی شده است تا آن ها هم با بازی و سرگرمی از این هوا و محیط خوب لذت ببرند.

پارک آبشار چه امکاناتی دارد؟

درست است که گفتیم این پارک نسبتا تازه تاسیس است، اما به این معنی نیست که امکانات خوبی در آن وجود ندارد. شاید امکانات این پارک به پای پل طبیعت نرسد، اما چندان هم بد نیست و می تواند پاسخگوی نیازهای خانواده ها باشد.

  • رستوران و کافه: این مکان ها در جایی قرار گرفته اند که چشم انداز خوبی به دریاچه چیتگر دارند و حتی می توانید برای صبحانه به آن جا بروید.
  • بوفه (ساعت 10 صبح به بعد)
  • سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی)
  • پارکینگ
  • مسجد و نمازخانه

چطور به پارک آبشار بروم؟

  • آدرس پارک آبشار: انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران، پارک آبشار

در این بخش می خواهیم راه دسترسی پارک آبشار را بدانیم. این پارک مثل باغ پرندگان تهران کمی خارج از محدوده شهر است و به همین دلیل متاسفانه هنوز ایستگاه مترو یا اتوبوسی برای آن وجود ندارد و همچنین مسیر تاکسی خوری هم ندارد.

 پارک آبشار


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (343 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (298 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (117 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (23 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شب عروسی دختر رهبر معظم انقلاب که شام برای مهمانان نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس