آشنایی با صومعه ترینیتی دانیلوف در روسیه

  یکشنبه، 06 آذر 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
آشنایی با صومعه ترینیتی دانیلوف در روسیه
صومعه ترینیتی دانیلوف یکی از مهمترین مراکز فرهنگی قرون وسطایی است که توسط سنت دانیل در سال ۱۵۰۸ ساخته شد. این صومعه دارای معماری بی‌نظیری قرون وسطایی است.

از سال 1983 این صومعه به عنوان مقر رسمی کلیسای ارتودوکس روسیه شناخته شد. همچنین بر مبنای ادعاهایی از آن به عنوان قدیمی ترین صومعه در مسکو یاد می شود، مکانی کهن که قدمتش به سال 1282 باز می گردد. این مکان نامش را از بنیانگذارش شاهزاده دانیل جوان ترین پسر الکساندر نوسکی (Aleksander Nevsky) دارد. وی مدت کوتاهی قبل از مرگش رهبانیت صومعه را در دست گرفت و بعد از مرگش نیز در همان جا به خاک سپرده شد.

بر طبق اسناد تاریخی بنای اصلی این کلیسای قدیمی در سال ۱۲۸۲ ساخته شده است. اما از سال ۱۹۸۳ به بعد بود که به عنوان یک کلیسای ارتودوکسی تأیید و مشهور شد. دانیلوف نام شاهزاده دانیل پسر الکساندرا نوسکی بود. او بود که این کلیسا را ساخت، به همین خاطر نام دانیلوف را بر این کلیسا نهادند.این کلیسا دارای ساختار جامعی است و به بخش های متعددی شامل دو کلیسای کوچک و یک سالن ناهارخوری تقسیم می شود. نمای خارجی آن ساختمانی است سفید رنگ با سقف های سبز و کابین های طلا.

تاریخچه صومعه دانیلوف در روسیه

صومعه دانیلوف به عنوان قدیمی ترین صومعه در مسکو در نظر گرفته می شود، در سال 1282 صومعه دانیلوف توسط دانیل الکساندرویچ، پسر الکساندر نوسکی تاسیس شد.
قدمت دیوارهای صومعه دانیلوف به قرن 16 تا 18 باز می گردد. بیشترین بخش صومعه اصلی در اوایل قرن هفدهم در دوران دردسر سوزانده شد.پس از انقلاب روسیه در سال 1917، بلشویک ها صومعه دانیلوف را به زندان تبدیل کردند. سلول های سابق راهبان به سلول های زندان تبدیل شد. بسیاری از فضای داخلی با ارزش این صومعه ویران شد، گورستانی که شامل بسیاری از شخصیت های برجسته تاریخ روسیه به قبرستان Novodevichy منتقل شد. در سال 1983 این صومعه برای دفاتر اداری به کلیسای ارتدکس روسیه بازگردانده شد، کار بر روی مرمت این مجموعه پنج سال به طول انجامید و سرانجام در سال 1988 و درست در زمان گرامیداشت 1000 سال مسیحیت در روسیه به پایان رسید.

 صومعه دانیلوف

مراسم در صومعه ی دانیلوف

صومعه ی دانیلوف روسیه گنجایش 3 هزار نفر را دارد، همه ی ساختمان های این صومعه پس از آسیب جدی در دوران شوروی بازسازی شدند. در ماه مه 1983، صومعه دانیلوف به کلیسای ارتدکس روسیه تحویل داده شد، در حال حاضر محل اقامت شورای مقدس است. در سال 1989 صومعه ظاهر فعلی خود را به دست آورد.مقر کلیسای ارتدکس روسیه در پشت دیوارهای سفید قلعه قرار دارد، در روزهای مقدس این مکان عبادت کننده ها شمع روشن می کنند و آب مقدس را در کوزه ها در نمازخانه کوچک داخل دروازه ها می جوشند.

اقامت افراد مشهور در صومعه دانیلوف روسیه

از جمله افرادی که در طول تاریخ در صومعه دانیلوف زندگی می کردند، محقق مشهور یونانی نیکفوروس تئوتوکیس بود که در سال 1792 از سمت اسقف در جنوب روسیه راهی این صومعه شد. او تا زمان مرگش در سال 1800 در اینجا زندگی کرد. در سال 1805، یک صندوق برای زنان مسن در صومعه دانیلوف تأسیس شد. در سال 1812، صومعه دانیلوف توسط ارتش فرانسه غارت شد. با این حال، انبار و خزانه داری صومعه کمی قبل از اشغال مسکو توسط فرانسوی ها به ولوگدا و Trinity-Sergius Lavra تحویل داده شد.
در نیمه دوم قرن نوزدهم، قبرستان صومعه دانیلوف آخرین محل دفن بسیاری از نویسندگان، هنرمندان و دانشمندان مانند نیکولای گوگول، نیکولای یازیکوف، واسیلی پروف، نیکولای روبینشتاین، ولادیمیر سولوویف و بسیاری دیگر شد. با این حال بقایای بیشتر آن ها در سالهای شوروی به قبرستان نوودویچی منتقل شد. پس از انقلاب اکتبر صومعه دانیلوف محل اقامت ارشماندریت هایی بود.

معماری صومعه دانیلوف

هنگامی که صومعه تأسیس شد، بوریس گودونوف شخصاً سنگ بنای کلیسای جامع آن را که در سال 1593 به تصویر مقدس بانوی ما دون تقدیم شد کرد.صومعه دانیلوف از نظر معماری و ترکیب بندی یک سازه پیچیده است و از چند قسمت تشکیل شده است. در قسمت مرکزی صومعه کلیسای شفاعت با راهرو شمالی دانیال نبی قرار دارد. کلیسای فوقانی در سال 1729 به شکل باروک مسکو بر روی آن ساخته شد، در سال 1752 کلیسای طبقه بندی شده دانیال استایلیت بر روی طاقچه غربی و ایوان کلیسای پایین ساخته شد. یک انتشارات اختصاص داده شده به ادبیات ارتدکس مسیحی، در قلمرو صومعه دانیلوف فعالیت می کند و از علاقه خاصی برخوردار است. هنگام بازدید از صومعه دانیلوف، نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که این صومعه نه تنها یک بنای معماری و تاریخی است، بلکه یک صومعه فعال و یک مرکز معنوی برجسته مسکو در طول تقریباً تمام تاریخ خود بوده و بوده است.

 صومعه دانیلوف

  • گورستان صومعه دانیلوف : در سال 1771 فرمانی مبنی بر ممنوعیت دفن مردگان در شهرهای روسیه صادر شد. پس از آن، در طی یک قرن، در قلمرو صومعه دانیلوف، مانند سایر صومعه های نزدیک مسکو، گورستان وسیعی تشکیل شد که در آن قبرهای خانواده های بازرگان قرار دارد.به گفته محققان این بنا بزرگترین ارزش فرهنگی و تاریخی توسط منطقه با قبرهای اسلاووفیل ها نشان داده شده است، جایی که الکسی خومیکوف، یوری سامارین، دیمیتری والوف،الکساندر کوشلف، یوری ونلین، ولادیمیر چرکاسکی، و همچنین نویسنده نیکلای گوگول و شاعرنیکولای یازیکوف در آن به خاک سپرده شدند. هنرمند واسیلی پروف، نوازنده نیکولای روبینشتاین، نیکوکار سرگئی ترتیاکوف و دیگر چهره های مشهور نیز در این صومعه به خاک سپرده شدند.
  • کلیسای کوچک در صومعه : بخش دیگری از صومعه دانیلوف نیز یک کلیسای کوچک است که در اواخر قرن بیستم به عنوان یک بنای یادبود ساخته شد. در دهه 1930 این صومعه تعطیل شد و به بازداشتگاهی برای والدین فرزندانی تبدیل شد که به دلایل سیاسی مورد آزار و اذیت یا قربانی قرار گرفتند. آنها پس از اعدام والدینشان به اینجا آورده شدند و در اتاق های قدیمی صومعه قرار گرفتند. به دلیل شرایط وحشتناک زندگی، تعداد زیادی از کودکان بر اثر بیماری و گرسنگی جان خود را از دست دادند. محل دفن آنها در نزدیکی دیوار صومعه پیدا شد، جایی که بعداً یک کلیسای کوچک برای بزرگداشت کودکان بیگناه متوفی ساخته شد.
  • کلیسای پدران مقدس: کلیسای پدران مقدس در سال 1730 در صومعه ی دانیلوف ساخته شد، در میان ساختمان های این مجموعه این کلیسا به قرن هفدهم باز می گردد.در سال 1806 دو کلیسای بالای صومعه وقف شد، در ردیف سوم از کلیسای جامع از قرن هجدهم کلیسای سنت Daniila Stolpnika، که حامی و است قرار دارد.
  • کلیسای کوچک مدرن: این کلیسا به افتخار جشن سالگرد 1000 ساله ی مسیحیت از غسل تعمید روس یادبود و عبادتگاه ها، توسط معمار یو G. Alonova ساخته شد. ساختمان های مدرن کاملا با ترکیب معماری از ساختمان های رهبانی مخلوط شده است.

احیای جایگاه مقدس دانیلوف صومعه

در سال 1983، به دستور حکومت شوروی تصمیم گرفته شد برای بازگشت به دانیلوف صومعه در اختیار کلیسا. علاوه بر این، آن را نیز اجازه داده است تا شروع به ساخت و ساز از امکانات جدید مورد نیاز فقط برای استفاده داخلی.پس از بازگشت به بومی بندر صومعه کلیسای خود را به او فرماندار برای اولین بار از خود Archimandrite مدح (اسمیرنوف) شد. منزلگاه شروع به احیا و به تدریج وجوه از هر دو parishes از مسکو آمده ترمیم، و از همه دایره اسقفی از اسقفی.یک کمیسیون ویژه برای نوسازی و بازسازی از صومعه، برگزار شد و اختصاص داده در این نشست از شورای کلیسایی مقدس. کار مرمت توسط معمار I. I. Makovetsky رهبری شد.

عبادت رهبانی شروع دوباره با لنت 1984 انجام شده است. در سال 1985 او تبرک اول محراب از پایین معبد Pokrovsky ساخته شده است. در همان سال یک بدن برادرانه ترمیم جدید نقل مکان کرد DECR.

در جشن سالگرد 1000 از غسل تعمید از روسیه در دیوار صومعه جشن جدی ساخته شد. ساندی همه پرستاران یک مناجات جشن، concelebrated توسط چند تن از اسباط جشن گرفته شد (در عبادت حضور انطاکیه، بیت المقدس، مسکو، گرجستان، رومانیایی، بلغاری پیشگامان و بسیاری از اسقف).در مارس 2007، به توافق در مورد بازگشت به مسکو گروه دانیلوف رسیده بود و شورا از برج ناقوس کلیسا به علت سعی و کوشش تاجر ویکتور Vekselberg، که مراقبت از تمام هزینه های این پروژه صورت گرفت.

معابد دانیلوف صومعه

این مجموعه مدرن از ساختمان های واقع در قلمرو صومعه، شکل در طول قرن هجدهم، نوزدهم صورت گرفت. در پایان قرن XX ساختمان های اضافی لازم برای عملکرد از DECR وجود دارد ساخته شده است.جایگاه ویژه ای طول می کشد دانیلوف صومعه در مسکو، در میان دیگر جاذبه های. عکس از کلیساها، کلیساهای کوچک و ساختمان های معماری صومعه فصیح در مورد زیبایی از این محل هستند.

پدران معبد مربوط به سرتاسر جهان شوراهای هفت

در سال 1730، کلیسای سنگی قدیمی از پدران مقدس از شورای وحدت، کشیده شد و به زودی دوباره ساخته شده در قوس از کلیسای قدیمی از شفاعت، که در طبقه همکف پایین تر از یک کلیسای جامع جدید تبدیل شد. است در نظر گرفته مرکز، در میان ساختمان های دیگر از این مجموعه معماری، به عنوان دانیلوف صومعه. Pokrovsky معبد، احتمالا در 70s از قرن هفدهم ساخته شده است، قدیمی ترین ساختمان های معماری، حفظ به این روز است. است یک کلیسای کوچک به افتخار سنت دانیل مجهز وجود دارد.در سال 1806، دو کلیساهای کوچک در کلیسا بالا وقف شد. در ردیف سوم از کلیسای جامع از قرن هجدهم کلیسای سنت Daniila Stolpnika، که حامی و است شخص مقدس حامی شخص از صومعه.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان