آیا آزمون GRE محدودیت سنی دارد؟

  دوشنبه، 13 مرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
آیا آزمون GRE  محدودیت سنی دارد؟
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

یکی بزرگترین آزمون های ارزیابی دانشجویان برای ورود به دانشگاه است که توسط سازمان ETS برگزار می شود. بیش از نیم میلیون نفر از ۱۶۰ کشور جهان، همه ساله آزمون جنرال جی آر ئی را می گذرانند. این آزمون در دو نوع جنرال و سابجکت برگزار می شود که ما در این مقاله به نوع جنرال آن می پردازیم. نمرات آزمون GRE جنرال مورد قبول بسیاری از دانشگاه ها و مدارس کسب و کار (Business School) آمریکا و کانادا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است. این آزمون شامل انواع سوالاتی است که نوع تفکر شما در زمینه های کسب و کار و حقوق در موسسات آموزش عالی را منعکس می کند. از طرف دیگر آزمون جی آر ای سابجکت مهارت داوطلبین در رشته های بخصوصی همچون زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روانشناسی را ارزیابی می کند.

محتوای آزمون جی آر ای

  • درک واژگان – این قسمت از آزمون، توانایی داوطلبین در تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری از بحث، استدلال از داده های ناقص، درک سطوح مختلف معنایی همچون، تحت اللفظی، تصویری و منظور نویسنده، خلاصه کردن متن، تمایز نکات مهم از جزئی، درک معانی کلمات، جملات و کل متون، و درک روابط بین کلمات و مفاهیم را ارزیابی می کند. همچنین تمرکز این بخش بر مهارت های پیچیده درک واژگان و استدلال کلامی است.
  • ریاضیات – این قسمت از آزمون توانایی داوطلبین در درک، تفسیر و آنالیز اطلاعات کمی، حل مسائل با استفاده از مدل های ریاضی، و به کار گیری مفاهیم اساسی حسابان، جبر، هندسی و تحلیل داده را ارزیابی می کند. تمرکز این بخش بر مهارت های ریاضیات و استدلال کمی است.
  • نوشتاری تحلیلی – این قسمت از آزمون مهارت های تفکر انتقادی و نوشتاری تحلیلی داوطلبان، از جمله توانایی بیان و استفاده از دلایل و مثال های مربوطه برای استدلال ایده های پیچیده، و بررسی ادعاها و شواهد را ارزیابی می کند. تمرکز این بخش بر مهارت های نوشتاری تحلیلی است.

ساختار این آزمون:

  • تعداد سوالات: ۲ سوال آنالیز مسئله و آنالیز مباحثه
    مدت زمان: هر سوال ۳۰ دقیقه

    درک واژگان

    (دو بخش)

    تعداد سوالات: هر بخش ۲۰ سوال
    مدت زمان: هر بخش ۳۰ دقیقه

    ریاضیات

    (دو بخش)

    تعداد سوالات: هر بخش ۲۰ سوال
    مدت زمان: هر بخش ۳۵ دقیقه

    بخش بدون نمره

    بخش بدون نمره می تواند به دو صورت در آزمون کامپیوتری ظاهر شود:

  • سوالات نامعلوم درک واژگان و ریاضیات در میان سوالات
  • سوالات معلوم بخش تحقیق در آخر سوالات
تصویر

شرایط سنی

در برخی موارد که بیان گردیده است برای شرکت در آزمون GRE محدودیت سنی وجود ندارد از یک جنبه صحیح است ولی باید آگاه باشید، باتوجه به اینکه این آزمون برای ورود به مقاطع فوق لیسانس، دکتری و بالاتر در دانشگاه­ های آمریکا و بیش از 160 کشور جهان موردنیاز است پس حداقل سن شما در زمان ثبت نام باید 21 سال تمام باشد.

آزمون GRE مناسب چه کسانی است؟

آزمون جی آر ای جنرال مناسب داوطلبینی است که قصد تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)، دکترای حرفه ای حقوق (جی دی J.D) یا سایر دوره های دکتری را دارند. نمرات آزمون GRE توسط دپارتمان پذیرش و فلوشیپ (کمک هزینه تحصیلی) دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و تکمیل کننده مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری همچون ریز نمرات کارشناسی، توصیه نامه ها و دیگر مدارک هستند و شانس متقاضیان در اخذ پذیرش تحصیلی را بسیار افزایش می دهد.

زمان و مکان برگزاری آزمون جی آر ای

آزمون GRE در بیش از ۱۰۰۰ مرکز آزمون در بیش از ۱۶۰ کشور به صورت کامپیوتری برگزار می شود. در اکثر کشورها، آزمون به صورت مداوم در طول سال برگزار می شود. داوطلبین می توانند هر ۲۱ روز یکبار و تا ۵ بار در سال در آزمون جنرال GRE شرکت کنند. این آزمون توسط سازمان سنجش و دیگر موسسات در تهران و شهرستان ها برگزار می شود.

قابلیت های ویژه آزمون GRE

  • امکان به عقب یا جلو رفتن در هر بخش از سوالات
  • قابلیت نشانه گذاری سوالات برای مرور آن ها
  • ویرایش و تغییر پاسخ سوالات در هر بخش
  • وجود ماشین حساب بر روی صفحه نمایش در بخش سوالات ریاضی
برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان