دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / GRE /

آیا آزمون GRE مصاحبه دارد؟ 

پنجشنبه، 09 مرداد 1399
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

آزمون GRE که اختصار عبارت Graduate Record Examination می باشد، توسط ETS ایجاد شده است. آزمون GRE توسط هزاران دانشگاه و مدارس کسب و کار برای تصمیم گیری در مورد پذیرش و هزینه تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از فارغ التحصیلان نیازمند نمرات آزمون GRE برای تکمیل رزومه خود هستند.

آزمونGRE ، یک آزمون پذیرش در سطح فارغ التحصیلی است که توسط بسیاری از دانشگاه ها و مدارس کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمون یک معیار مشترک برای دانشگاه ها فراهم می کند تا همه ی متقاضیان را که از سراسر دنیا می آیند و قطعا طیف مختلفی از تجربه علمی و حرفه ای دارند را به آسانی مقایسه کند.

نمره آزمون GRE بخش مهمی از اپلای تحصیلات تکمیلی شماست، اما قطعا تنها بخش آن نیست. دانشگاه ها بسیاری از عوامل دیگر از جمله مدرک تحصیلی، کار و سوابق تحقیقاتی، بیانیه شخصی و مصاحبه را در نظر می گیرند. برخی نیز نمرات آزمون GRE را مورد توجه قرار دهند.

  • این آزمون از سه قسمت تشکیل شده است :
  • Verbal: بخش Verbal استدلال شفاهی و دامنه لغات را تست می کند.
  • Quantitative: در بخش Quantitative مفاهیم پایه در ریاضیات، جبر و هندسه مورد سوال قرار می گیرد.
  • Analytical Writing: بخش Analytical Writing مهارت های نوشتاری و تحلیلی شما را به چالش می کشد.

زمان مصاحبه­ آزمون GRE

آزمون GRE فاقد مصاحبه است. بهتر است بدانید شیوه کار این آزمون بدین صورت است که اگر قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را داشته باشید، دانشگاه مدنظر را انتخاب نموده و پس از طی کردن فرایند ثبت نام، در آزمون شرکت می کنید. پس از قبولی در آزمون، مجوز ورود به دانشگاه انتخابی در رشته موردنظر خود را پیدا خواهید کرد و نیازی به انجام مصاحبه خاصی نخواهید داشت.

محتوای آزمون GRE :

آزمون GRE در دو سطح General (عمومی) و Subject(تخصصی) برگزار می شود. که دارای ۳ قسمت درک واژگان (verbal section)، ریاضیات (quantitative section)و قسمت نوشتاری تحلیلی (analytical writing section) می باشد. سؤالات مربوط به آزمون ریاضی شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که در ۳۵ دقیقه باید پاسخ داده شود، نمره این بخش بین ۱۳۰-۱۷۰ محاسبه می شود.

سوالات بخش درک واژگان شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که باید در ۳۰ دقیقه پاسخ داده شود. نمره این بخش نیز بین ۱۳۰-۱۷۰ محاسبه می شود. قسمت نوشتاری تحلیلی شامل نوشتن ۲ انشا می باشد که هرکدام دارای ۳۰ دقیقه زمان است. نمره این بخش از ۶ محاسبه می شود. پس از هر بخش ۱ دقیقه استراحت داده می شود و پس از بخش سوم یک استراحت ۱۰ دقیقه ای داده می شود.

در قسمت زبانی معمولاً متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می شود و در واقع فقط به میزان دایره لغات دانشجو توجه می شود. لغات پرسیده شده واقعا دشوار و برای اکثر دانشجویان ناآشنا می باشد. در قسمت کمی سوالات ریاضی نسبتا ساده ای پرسیده می شود تا توانایی های ابتدایی داوطلب مورد سنجش قرار گیرد.

آزمون GRE Subject در رشته های زیر برگزار می شود:

  • رشته بیو شیمی ، زسیت شناسی سلولی مولکولی
  • رشته زیست شناسی
  • رشته شیمی
  • رشته ادبیات زبان انگلیسی
  • رشته ریاضیات
  • رشته فیزیک
  • رشته روان شناسی

این آزمون علاوه بر نیاز به سطح زبان انگلیسی خوب به دانش خوب از رشته مورد نظر هم نیاز دارد. تا اینجا به این سوال پاسخ داده شد که آزمون GRE Subject چیست ؟ اما دانستن این نکته نیز که چه موسساتی به این آزمون را قبول دارند نیز بسیار مهم است. بیش از هزاران موسسه ، مدرسه ، دانشگاه و … در سراسر دنیا این آزمون را برای استخدام و یا ادامه تحصیل از متقاضیان طلب می کنند. اگر چه داشتن آزمون GRE Subject به تنهایی نمی تواند بسیار موثر باشد و همیشه در کنار این مدرک مدارکی همچون آیلتس یا تافل نیز مفید است.

زمان آزمون GRE Subject حدود ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه می باشد و همه آزمون در یک جلسه برگزار می شوند. این آزمون زبان جزو معدود آزمون هایی است که امتیاز منفی دارد. معمولا هر چهار پاسخ نادرست یک پاسخ صحیح شما را از بین می برد. پس اگر بین چهار گزینه شک داشتید به این نکته نیز توجه کنید

  برچسب ها: GRE آزمون GRE

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه