دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

آیا بهبودیافتگان کرونا از ابتلا دوباره به کرونا مصون هستند؟ 

چهارشنبه، 18 تیر 1399
کد خبر: 89361
ساعد نیوز: به دنبال شیوع کروناویروس جدید و ابتلا به بیماری کووید- 19 بهبودیافتگان از این بیماری، با این موضوع درگیر هستند که آیا می‌توانند بدون ترس از ابتلاء مجدد به زندگی خود ادامه دهند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، البته برخی از این افراد، راهنمایی ها و توصیه ها، برای پیشگیری از بیماری را جدی تر می گیرند و بعضی دیگر به آن اهمیت نمی دهند.

با گذشت زمان، از آغاز شیوع بیماری همه گیر کروناویروس، هزاران نفر بهبودیافته اند و در حال حاضر شاید نسبت به دیگران برای ابتلا به این ویروس مصون هستند و آیا این مورد موجب عدم رعایت توصیه های بهداشتی و یا کاهش محدودیت برای آنان می شود.

برخی از بهبودیافتگان بر این باورند که با ابتلا به بیماری مصونیت دارند و برخی دیگر موارد بهداشتی را بهتر رعایت می کنند، زیرا تا امروز مشخص نشده است که آنتی بادی های بدن آنها تا چه مدت در برابر این بیماری دوام می آورد.

البته باید بدانیم تا زمانی که تحقیقات درباره این بیماری کامل نشود، خطر همیشه در کمین است.

محققان اظهار کردند: ماندگاری آنتی بادی های تولیدشده در بدن بیماران مدت زمان مشخصی ندارد، برای مثال، پزشکی که مبتلا به این بیماری شده بود دریافت که این آنتی بادی تنها 50 روز در بدنش دوام داشت.

برخی از نظرات هم بر این اساس است که افرادی که برای بار دوم به بیماری مبتلا شوند، ممکن است که با شدت بیشتر با بیماری مواجه شوند که بسیار خطرناک است.

با توجه به سرعت انتقال ویروس، حتی اگر احتمال ابتلا مجدد هم در نظر گرفته نشود، این ویروس می تواند بر روی دست، از طریق لباس و لمس سطوح از جایی به جای دیگر منتقل شود، بنابراین مهم است که راهنمایی های لازم درباره این ویروس را در نظر بگیریم تا مانع کاهش انتقال بیماری شویم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل اکسپت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب