آیا همسر شما در فضای مجازی خیانت می کند؟

  دوشنبه، 29 فروردین 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آیا همسر شما در فضای مجازی خیانت می کند؟
خیانت مجازی در مقایسه با دیگر اشکال خیانت مانند خیانت عاطفی و فردی بسیار اعتیادآور است. دنیای دیجیتال هیجان انگیز است. همه آنجا بهتر، زیباتر و جذاب تر هستند. آدم های متاهل به سادگی می توانند خود را مجرد جا بزنند. ما در این مطلب نشانه های خیانت مجازی همسران و راه های رفع شک به ارتباط اینترنتی همسر را بررسی می کنیم.

خیانت در گذشته به معنای قرارهای پنهانی و نامشروع، دروغ گفتن درباره سفرهای کاری و بهانه های باورنکردنی درباره بوی عطر روی لباس بود. اما امروزه به راحتی می توان در دنیای مجازی به همسر خیانت کرد. شاید این خیانت مجازی در وهله اول، به دلیل نداشتن رابطه جنسی بی ضرر به نظر بیاید، اما واقعیت این است که خیانت چتی هیچ تفاوتی با خیانت در دنیای واقعی ندارد. شکی نیست که اینترنت و فراگیر شدن دسترسی به شبکه های ارتباط مجازی مانند فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام فرصت های بیشتری را برای منحرف شدن در اختیار مردم قرار داده است. مفهوم خیانت در عصر حاضر عوض شده است، چون روش های انحراف و پرسه زنی تغییر کرده است. تعریف و قواعد تعیین کننده خیانت چندان واضح نیست و فرصت های دلبری کردن و لاس زدن و درگیر شدن در سطوح مختلف روابط جنسی چندبرابر شده است.

امروزه افراد دسترسی سریع و آسان به هرنوع محتوای نوشتاری و تصویری دارند و با توجه به علایق و نیازهای شخصی عضو گروه های مختلف شبکه های مجازی می شوند. در این میان دغدغه بسیاری از افراد متاهل، حدود ارتباطات همسرشان با جنس مخالف در فضای مجازی است. ارتباطاتی که می تواند به راحتی شرایط را برای شکل گرفتن رابطه عاطفی و جنسی خارج از خانوده و خیانت پنهانی افراد به همسرشان مهیا کند. چه بسا زوج هایی که به خاطر همین ارتباطات بدون حریم، زندگیشان در معرض فروپاشی قرار گرفته است. خیانت مجازی درست به اندازه خیانت در دنیای واقعی می تواند اعتماد و صمیمیت را در رابطه زوجین تهدید کند. بازسازی اعتماد از دست رفته و ترمیم رابطه پس از خیانت کار بسیار دشواری است.

نشانه های خیانت مردان و زنان در فضای مجازی چیست؟

بسیاری از ما حداقل قسمتی از زندگی مان را در فضای مجازی سپری می کنیم. ارتباطات مجازی (پیام، تماس تصویری، فرستادن عکس و فیلم) به نوعی قسمتی جدا نشدنی از زندگی ما هستند. اما همانطور که دنیای مجازی کار ما را راحت تر کرده است بدی هایی هم دارد. یکی از مهم ترین این بدی ها شکل گیری خیانت مجازی است. چیزی که آنقدر مهم و شایع شده است که باعث شده است به کلی از خیانت های معمولی جدا شود و مورد بحث قرار بگیرد.امکان دارد تا به حال به خیانت همسرتان در فضای مجازی شک کرده باشید. اما از کجا می توان این شک به همسر را به یقین تبدیل کرد.

زن و مرد

همسرتان از شما فاصله گرفته است

اولین نشانه ای که در هر نوع خیانت رخ می دهد همین مورد است. همسر شما وقتی به یک شخص دیگر حس دارد طبیعی است که همانند قبل با شما رفتار نکند و فاصله بگیرد.

  • به مسائل و اتفاقات خانه اهمیت نمی دهد
  • سعی نمی کند اوقات فراغتش را با شما بگذراند
  • به ظاهر شما کمتر اهمیت می دهد
  • خیلی کمتر از گذشته از شما نظر می پرسد
  • حوصله جر و بحث را ندارد و به نوعی طفره می رود
  • نه از شما کمک می گیرد و نه به شما کمک می کند
  • و …

همه این موارد می تواند نشانه خیانت در فضای مجازی باشد و باید به آن ها دقت کنید.

رفتار همسر شما تغییر کرده است

رفتار همسر شما در خانه تغییر کرده است. بدون هیچگونه دلیلی سکوت های طولانی مدت می کند. پرخاشگر شده است و داد و بیداد می کند. ولی همین آدم ممکن است یک ساعت بعد بسیار شاد باشد و لبخند بزند. حتی امکان دارد در محل کار و یا حتی با دوستانش نیز به مشکل خورده باشد.یکی از مهم ترین چیزهایی که باید به آن توجه کنید الگوی ساعت خواب همسرتان است. ممکن متوجه بشوید که در ساعت خوابش اختلالی ایجاد شده است. و همچنین بیشتر وقت آزاد خود را بجای این که با دوستان خود و یا شما همانند گذشته سپری کند، سعی می کند تنها باشد و زمان بیشتری را با موبایل سپری می کند.

رفتار تدافعی دارد

وقتی که با او صحبت می کنید سر کوچک ترین مسائل شروع به توضیح دادن می کند و بسیار جبهه می گیرد. حتی ممکن است این موضوع به پرخاشگری منجر شود.همسری که رفتار تدافعی دارد امکان دارد حتی شما را بابت بعضی از موضوعات مقصر بداند. وقتی شما درباره رفتار سرد چند وقت اخیر از او سوال می پرسید او شما را مقصر میداند. این امکان وجود دارد همسر شما زندگی جنسی شما را زیر سوال ببرد و با دروغ گویی کاری کند که شما احساس گناه بکنید و بیشتر از این او را سوال پیچ نکنید.

محافظه کار شده است

محافظه کاری و پنهان کاری نشانه های زیادی دارد:

  • پسورد گوشی و یا شبکه های اجتماعی خود را تغییر می دهد
  • دسترسی شما را به موبایلش قطع می کند
  • وقتی با موبایل یا لپتاپ کار می کند در نقطه ای از خانه می نشیند که در دید شما نباشد
  • اجازه استفاده از موبایل یا لپتاپش را به شما نمی دهد
  • سیم کارت و یا موبایل دیگری میخرد
  • درخواست حریم شخصی بیشتری دارد
  • وقتی که نزدیکش می شوید صفحه گوشی و یا لپتاپ را خاموش می کند
  • بیشتر از یک حساب کاربری در فضای مجازی دارد
  • تاریخچه تماس ها و پیام هایش را مرتبا پاک می کند

رفع شک به ارتباط اینترنتی همسر

قصد نداریم به شمایی که شک دارید نکاتی را بگوییم بلکه قصد داریم با شمایی صحبت کنیم که همسرتان به ارتباطات مجازی شما مشکوک است و راهکارهایی را برای رفع شک و بدبینی همسرتان به شما عنوان کنیم تا با در پیش گرفتن این روش ها اطمینان خاطر را در او و آرامش را در خود ایجاد کنید.

  1. واقع بینانه تر به قضیه نگاه کنید:اغلب اوقات افراد بعد از اینکه همسرشان به دلیل استفاده افراطی از فضای مجازی به آنها شک نمود، او را متهم به شک و بد دلی و حساسیت های بیجا می کنند اما اگر از فاصله ای دورتر و کمی واقع بینانه تر به کل قضیه نگاه کنند، می بینند که خودشان در ایجاد شک و حساسیت در طرف مقابل مقصرند و این شک از بدبینی همسرشان نشات نمی گیرد. در واقع اگر همه افراد به کارهایشان واقع بینانه نگاه کنند پی به اشتباه خود برده و بهتر می توانند در صدد جبران برآیند.
  2. با همسرتان صحبت کنید:با همسر خود صحبت شفافی داشته باشید. در زمان صحبت با او منطقی باشید زیرا برداشت شما و همسرتان از فضای مجازی با یکدیگر متفاوت است. ممکن است شما لایک کردن برخی افراد را در فضای مجازی بدون اشکال بدانید اما ممکن است همسرتان از این کار شما برداشت دیگری داشته باشد.صحبت کردن با همسر سبب می شود بتوانید دریابید عضو شدن در شبکه های اجتماعی برای همسرتان چه معنایی دارد و او به کدام بخش این قضایا بیشتر حساس است و چه مقدار ارتباط مجازی برای شما لازم و خوب است.
  3. استفاده از فضای مجازی را کمتر کنید:حساسیت های همسرتان را درک کنید و کمتر از فضای مجازی استفاده کنید. منظور ما این نیست که شما هیچ فعالیتی در شبکه مجازی نداشته باشید، بلکه بیشتر وقتتان را با همسرتان بگذرانید.
  4. احساس امنیت در همسرتان ایجاد کنید:احساس عدم امنیت روانی و عاطفی یکی از دلایل مهم حساس شدن همسران نسبت به روابط متفرقه یکدیگر است. هر قدر میزان این احساس ناامنی در همسر ما بیشتر باشد، به همان نسبت او درباره ارتباطات مجازی ما حساسیت بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین با ابراز عشق احساس امنیت را در او تقویت کنید.
  5. قوانین ارتباطی برای خود وضع کنید:برای صرف وقت در شبکه های مجازی، برای خود برنامه ریزی کنید. از دوستان خود بخواهید در ساعات اداری با شما ارتباط برقرار کنند و بعد از ساعات کار نیازتان به فضای مجازی را به حداقل برسانید.
  6. در ارتباطاتتان دقت کنید:گاهی همسر شما به ارتباط برقرار نمودن با افراد خاص یا گروه هایی که عضو می شوید، حساس می شود بنابراین با دقت عمل کنید و اگر کسی یا عاملی در آن گروه حضور دارد که همسر ما به آن حساس است، در آن عضو نشوید.
  7. چیزی از همسرتان مخفی نکنید:اگر فردی در فضای مجازی با شما ارتباط برقرار نمود و یا مزاحمتی برایتان ایجاد کرد، از همسرتان این چیزها را مخفی نکنید و در هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی کنار همسرتان باشید و سعی نکنید چیزی را از او مخفی کنید.
  8. افراد ناشناس را تایید نکنید:در تعداد گروه هایی که عضو می شوید، معتدل رفتار کنید و افراد ناشناس را تایید نکنید. حواس تان باشد که چه مطالب، عکس ها یا خبرهایی را لایک می کنید زیرا اگر این موارد جزء حساسیت های همسرتان باشند، برانگیزاننده آن خواهند بود.
  9. احساس او را درک کنید:به جای سرزنش همسرتان و دادن القابی مانند شکاک و... به او سعی کنیم احساساتش را درک کرده و احساس او را بفهمید. بفهمید در رقابت بودن با یک جسم بی جان که چیزی به جز شخصیت پردازی های مطلوب صاحبان شان نیستند، چه طعمی دارد.
  10. در زمان خلوت با همسرتان گوشی خود را کنار بگذارید:وسایل ارتباطی را سر سفره، در رختخواب، سفر و گفتگوهای دونفره از خود دور کنید و اجازه دهید همسرتان به ارزشی که شما برای او قائلید پی ببرد.
  11. از وضعیت تأهل خود در پروفایل اطلاعات واقعی ارائه دهید:برخی افراد دربایو و پروفایل خود اطلاعاتی مغایر با آنچه هستند ارائه می کنند مثلا وضعیت تاهل را مجرد زده و با این کار حساسیت همسرشان را بر می انگیزند. اگر می خواهید همسرتان اعتماد بیشتری به شما داشته باشد، وضعیت خود را از مجرد به متاهل و متعهد تغییر دهید.
  12. رفتارهای حساسیت برانگیز نکنید:هنگام فعالیت در فضای مجازی کنترل بیشتری بر اعمال خود داشته باشید و کارهایی انجام ندهید که اگر همسرتان مشاهده کند، اعتماد او سلب گردد. فرض کنید آنچه در شبکه اجتماعی می نویسید یا می خوانید یا عکسی که برای دیگران می فرستید، همه قرار است در یک مجله پرتیراژ چاپ شود.
  13. در ارتباطات واقعی به همسرتان توجه کنید:لازم نیست در فضای مجازی و یا در گروهی که هر دو شما حضور دارید، به یکدیگر ابراز احساسات نمایید بلکه به جای ابراز احساسات در ارتباطات غیرواقعی، سعی کنید به ارتباط واقعی تان با همسر سروسامانی بدهید.
  14. هرگز مشکلات خود را در فضای مجازی جار نزنید:زندگی مشترک فراز و نشیب های زیادی دارد. هرگز در فضای مجازی مشکلات زندگی تان را مطرح نکنید حتی اگر در چنان لفافه ای باشد که جز خود و همسرمان کسی معنای آنها را متوجه نشود. این کار آرامش همسر را سلب و در او ایجاد حساسیت می کند.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (164 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (65 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (34 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (32 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (29 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!