دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

آیا ایران خودرو و سایپا محصولات خود را با قیمت قبل به مشتریان تحویل می دهند؟ 

دوشنبه، 08 بهمن 1397
کد خبر: 23063
ساعد نیوز: پس از مدت ها کشمکش و حاشیه میان خودروسازان و مشتریان، بالاخره روز گذشته اعتراض مشتریان ایران خودرو و سایپا به ثمر نشست تا پس از شکایت ها و تجمعات بسیار، با ابلاغ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان مکلف به اجرای ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و تحویل خودروهای معوق با قیمت های گذشته شدند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، روز گذشته در دیدار مدیران ارشد سایپا با مشتریان در مجموعه سازه گستر سایپا(کفش ملی سابق)  که با حضور عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش، ناصر آقا محمدی مدیرعامل پارس خودرو، فریبرز شهباز مدیرعامل سایپا سیتروئن ، حسین خضری مدیرعامل سایپادیزل، بهزاد پناهی مدیرعامل سایپا یدک ، محمد زارع پور مدیرعامل زامیاد و تنی چند از مدیران ارشد گروه خودرو سازی سایپا برگزار شد، بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به تحویل خودروهای ثبت نامی تا قبل از دی ماه به قیمت قدیم به مشتریان گفت: ملاک قیمت گذاری زمان قید شده تحویل خودرو در دعوتنامه مشتریان است و خودروهایی که موعد تحویل آنها قبل از دی ماه بوده با قیمت قدیم تحویل خواهند شد.

همچنین معاون مديرعامل ایران خودرو در بازاريابي و فروش ايران خودرو نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد ايران خودرو خود را مكلف به اجراي قوانين و ضوابط ابلاغي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت مي داند و براساس تصميم وزير محترم صنعت، معدن و تجارت كه امروز شنبه ابلاغ شده، دعوتنامه هاي ارسالي به مشتريان براي پيش فروش هاي با موعد تحويل تا پايان دي ماه ابطال و دعوتنامه ها براساس قيمت هاي قبلي صادر خواهد شد.

وي درعين حال تاكيد كرد: وجوه پرداختي اضافی مشترياني كه با موعد تحويل قبل از اول بهمن ماه تكميل وجه كرده و يا خودروي خود را تحويل گرفته اند مسترد خواهد شد.

خان كرمي در توضيح خبري كه به نقل از وي درباره افزايش ٣٠ درصدي قيمت ها منتشر شده نيز گفت: اطلاعاتي كه در اين مصاحبه بوده مربوط به هفته گذشته و قبل از ابلاغيه وزارت صنعت بوده است.

خان كرمي ضمن عذرخواهي از مشتريان بابت تاخير ناشي از شرايط تحميلي افزود: ايران خودرو جريمه و خسارت ديركرد را به مشتريان پرداخت و تمامي تعهدات ايجاد شده براي محصولات ايران خودرو را البته با تاخير اجرا خواهد كرد.

 ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو بیان می‌کند:

عرضه کننده موظف است قيمت نهايي محصولات خود به همراه قيد نوع، تيپ، رنگ و متعلقات، ضوابط و روشهاي مختلف فروش و فرآيند خريد را به صورت شفاف و روشن مطابق جدول زير تهيه و در پايگاه اطلاع رساني و نمايندگيهاي مجاز فروش خود، در دسترس متقاضيان خريد قرار دهد:

 
 

اکنون باید صبر کرد و دید دیگر شرکت های خودروساز کشور نیز که همگی دارای تعهدات معوق بسیاری هستند، تن به اجرای این قانون خواهند داد یا خیر...

منبع: car.ir


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
گام به گام مراحل چاپ کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب