دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

آیا میتوان پرینت پیامهای تلگرام را گرفت؟ 

سه شنبه، 02 شهریور 1400
آیا امکان پرینت گرفتن از چت ها و پیامهای تلگرام ممکن است و چگونه میتوان این کار را انجام داد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه همراه ساعد نیوز باشید.

مکان گرفتن پرینت مکالمات در تلگرام، واتس آپ و نیز هیچ یک از پیام رسان های خارجی با دستور هیچ مرجع قانونی و قضایی در ایران وجود ندارد چرا که دیتا بیس و شرکت خدمات دهنده این پیام رسان ها در ایران مستقر نبوده و نمایندگی هم ندارد.مثلاً شرکت واتس آپ زیر مجموعه شرکت فیس بوک است و مقر آن در کشور ایالات متحده و یا پیام رسان تلگرام تابعیت روسی دارد و شرکت های وی چت و تانگو در چین است. از این رو متاسفانه در ایران شما نمیتوانید پرینت مکالمات تلگرام را دریافت کنید. در واقع هیچ یک از پیام رسان های خارجی امکان پیگری و پرینت مکالمات را ندارند و از همین رو همیشه توصیه شده است که از پیامرسان های داخلی استفاده کنید که در خدایی ناکرده در صورت بروز مشکل بتوانید پیگیری کنید و پرینت چت ها و مکالمات را دریافت نمایید.

همچنین اگر تمایل به دریافت پرینت تماس های تلفن و پیامک ها را داشته باشید نیز شما نیاز به حکم مراجع قانونی دارید و به همین راحتی نمیباشد. در شرایط خاص و بسته به تشخیص قاضی ممکن است این حکم از طرف دادگاه برای شما صادر شود یا خیر.

نکته: خوب است بدانید احراز این امر که صاحب تلگرام مزاحم شاکی، چه شخصی میباشد، بر عهده پلیس فتاست. یعنی درست است که پرینت پیام های تلگرام توسط پلیس فتا گرفته نمیشود، ولیکن این نکته که آیدی تلگرام متعلق به چه کسی میباشد، برعهده پلیس فتا بوده که به راحتی و در کمترین زمان ممکن اطلاعات شخص مشتکی عنه را استخراج کرده و در اختیار دادگاه قرار میدهد.

پیگیری پلیس فتا بعد از دلیت اکانت کردن تلگرام

  • آیا بعد از اینکه حساب کاربری شخود را در تلگرام حذف نماییم بازهم امکان ردیابی یا بازگرداندن تلگرام و محتویات آن وجود دارد؟
  • پلیس فتا بعد از دلیت اکانت کردن تلگرام چکار میکند؟

خوب است بدانید نظر به اینکه سرورهای نرم افزارهایی همچون تلگرام یا واتساپ در خارج از کشور وجود داشته و در مدیریت آنها و دسترسی به آنها پلیس فتا نقشی ندارد. ولیکن در مواردی که پرونده کیفری حائز اهمیت بوده یا مورد از موارد سیاسی و امنیتی باشد، یا به دستور محکمه باشد، پلیس فتا به نرم افزارهایی که فعال باشد، دسترسی یافته و محتویات آن را رویت مینماید.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب