ایده های جدید برای دکوراسیون ورودی منزل

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
ایده های جدید برای دکوراسیون ورودی منزل
ساعد نیوز: ورودی فضای داخل ساختمان را از طریق راه پله به خارج ساختمان از ساختمان مرتبط می کند. طراحی مناسب این دو فضا تأثیر مستقیم روی افرادی که قصد ورود به فضا را دارند، به طوری که طراحی زیبا ورودی و راه پله می توانند در یک لحظه با القای حس خوشایند به شخص او را به طور دلپذیری به داخل دعوت کند.

همه چیز با درب ورودی آغاز می شودبه گفته ی مارک کلمنت، نجار، پیمانکار و برنامه ساز My FixItUp Life ساخت یک ورودی خارق العاده با درب آغاز می شود. او نصب یک درب جدید را پیشنهاد داده و اعتقاد دارد.که این کار تاثیرات آنی خود را به زودی به نمایش خواهد گاشت.« بیش از نجاری باید آن را دکوراسیون بدانیم که هم زیبا و هم کاربردی است». به نظر او علاوه بر اینکه ظاهری جدید به وجود می آورید، درب جدید بی سر و صداتر است که یعنی سر و صداهای بیرون و صدای عبور ماشین ها مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهندنمود. « علاوه بر این، از نظر گرمایشی نیز به سرفه بوده و نقاط خنک یا گرم را به فضای آرام تبدیل می کند». دن دی کلریکو، متخصص ساختمان سازی و استراتژیست خانه های هوشمند درHomeAdvisor پیشنهاد دارد در صورتی که تمایلی به خرید درب جدید نداشته باشید، باید حداقل آن را رنگ کنید. او اعتقاد دارد که این کار یکی از بهترین شیوه های بازسازی ورودی ها می باشد.این پروژه به ویژه در ورودی های کهنه و قدیمی کاربرد دارد که از این طریق درب ورودی برای مهمان ها چشمگیر خواهد شد.

ورودی منزل

راهرو ورودی منزل اولین تاثیر را بر مهمانان شما هنگام ورود به خانه می گذارد، بنابراین در این نقطه حداکثر تلاش خود را به کار ببرید. این قسمت از منزل چندان کاربردی محسوب نمی شود و ساعات زیادی را در این بخش از خانه سپری نمی کنید ولی نباید به آن بی توجه باشید.به گزارش پرشین وی تصاویری که در زیر مشاهده می کنید، مدل هایی از دکوراسیون مدرن در قسمت هال منزل است که برای مفید تر بودن مطلب، به صورت مختلف انتخاب شده تا به سبک دلخواه تان ایده های مناسب را بیابید. برخی از آنها کوچک هستند و برخی دیگر آنچنان بزرگ هستند که شبیه یک اتاق کامل به نظر می رسند.

معمولا می توانید در فضای ورودی درب منزل جایی را برای قرار دادن کت ، ژاکت و یا کفش در نظر بگیرید و همچنین می توانید یک جا کلیدی نیز در این محل برای دسترسی سریع به کلیدها بیاویزید. قرار دادن یک محل نشیمن مانند یک نیمکت ، صندلی و یا حتی یک مبل کوچک نیز ایده خوبی است.برای کف پوش این نقطه خانه، اغلب از فرش استفاده نمی شود ولی به گزارش پرشین وی در صورت تمایل می توانید از قالیچه کوچک استفاده کنید و قرار دادن یک آیینه برای تماشای خود هنگام داخل و خارج شدن از خانه نیز بسیار عالی خواهد بود.

نور

نور یکی از مهمترین عناصری است که در فضای نسبتا کوچک دکوراسیون ورودی آپارتمان ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. بنابر این به سادگی می توانید با یک دیوار کو، لامپ های پر نور و یا حتی درصورت امکان بهره بردن از نور طبیعی فضای ورودی تان را منحصر به فرد تر نمایید و زیبایی خاصی به آن ببخشید.

آینه

در اغلب آپارتمان های امروزی فضای ورودی نسبتا کوچک است، اما این بدان معنا نیست که شما از دکوراسیون این فضا غافل شوید می توانید با کمک یک ترفند ساده ی قدیمی و با استفاده از آینه ی نسبتا بزرگ این فضا را دو برابر کنید همچنین میزان روشنایی آن را بیشتر کنید و دکوراسیون ورودی آپارتمان تان را بیش از بیش جذاب نمایید.

مقیاس

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ورودی آپارتمان وسیعی دارید پس بهتر است برای ورودی آن بیش از بیش وقت بگذارید وظاهر منحصر به فردتری برای آن در نظر بگیرید. انتخاب یک جالباسی مناسب، آینه و کنسول، گلدان و لوازم تزئینی همه و همه عناصری است که می توانید برای یک دکوراسیون ورودی جذاب از آن ها استفاده نمایید.

سبک

ورودی خانه ی شما در واقع پیش نمایشی از فضای داخلی تان است بنابراین بهتر است هم سبک با دکوراسیون داخلی تان باشد، کافی است دکوراسیون ورودی آپارتمان تان را متناسب با سبک و سیاق فضای داخلی تان بچنید تا دربدو ورود جلوه ای از زیبایی دکوراسیون تان باشد.

فرش

حضور فرش را در دکوراسیون ورودی آپارتمان تان جدی بگیرید اضافه کردن یک فرش به فضای دکوراسیون ورودی تان می تواند روح تازه ای به این فضا ببخشد. برای این قسمت از خانه حتما یک فرش رنگارنگ در نظر بگیرید؛ فرشی که رنگ هایش با سایر رنگ های خانه هماهنگ باشد. در ضمن بهتر است فرش تان دایره باشد؛ دایره ای متناسب با فضای ورودی خانه.

رنگ

با کمک رنگ ها می توانید به سادگی ظاهر منحصر به فرد و گیرایی در فضای ورودی خانه ی خود ایجاد کنید، رنگ ها به هیجان انگیز تر شدن هر چه بیشتر دکوراسیون ورودی آپارتمان تان کمک شایانی می کند، پس حضور آن ها در فضای داخلی تان را جدی بگیرید.

کاغذ دیواری

با کمک کاغذ دیواری ها می توانید به سادگی ظاهر خیره کننده ای به فضای ورودی تان ببخشید، در انتخاب کاغذ دیواری مناسب حتما به مقیاس و نور ورودی آپارتمان تان توجه داشته باشید که چرا که برای ورودی های کوچک انتخاب کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و رنگ های تند ابدا مناسب نمی باشد. اگر قسمت ورودی با فضای کل خانه اش تفکیک نشده و در خانه به طور مستقیم روی هال و پذیرایی باز می شود، برای راحتی و آسایش خودشان هم که شده از پارتیشن هایی مانند تخته های بادبزنی که طرح ها و رنگ های فراوانی دارند برای جداسازی فضای ورودی کمک بگیرد؛ البته به کار بردن کاغذدیواری یا دیگر پوشش های دکوراتیو برای دیوار این طور ورودی ها هم فکر خوبی است. این طور که دوستم می گفت فضای ورودی خانه اش در نزدیکی فضای نشیمن واقع شده است. فکر می کنم کاغذدیواری ابزار بسیار مناسبی برای تفکیک این دو فضا از یکدیگر باشد. در ضمن نصب کاغذدیواری خیلی ساده است که می تواند این کار را خودش انجام دهد یا از فروشگاه های عرضه کاغذدیواری بخواهد زحمتش را بکشند.

قفسه و کنسول

در طراحی ورودی آپارتمان تان یک محل برای طبقه بندی و نظم دهی لوازم و وسایلی که در هنگام ورود و خروج به منزل در دست دارید فراهم کنید، با این کار همیشه آن ها را در دسترس خواهید داشت و هرگز همراه داشتنشان را فراموش نمی کنید.

گل و گیاه

حضور گل و گیاه در دکوراسیون ورودی آپارتمان شما می تواند آن از یک فضای مرده تبدیل به یک فضای سرزنده و پویا نماید، توجه داشته باشید که اگر ورودی آپارتمان شما از نور مطلوب برخوردار نیست از گیاهان سایه نشین برای این منظور کمک بگیرید. قرار دادن گلدان های زیبا درز این بخش از خانه علاوه بر اینکه به منزل شما زیبایی می بخشند حس طراوت و شادابی را در شما به وجود می آورند می توانند انرژی مثبت زیادی را به این بخش از منزل تزریق نمایند.

تابلو در تزیین راهرو

یکی از ایده هایی که برای تزیین راهرو کوچک منزل می توان انجام داد، این است که تابلوهای متنوعی را روی دیوار ورودی خانه نصب کنبد. این تابلوها حتی می توانند یک دیوار کامل را شامل شوند که از عکس های یادگاری گرفته تا قوانین خانه و دل مشغولی ها را به تصویر بکشند.

تزیین راهرو ورودی منزل با دیوار آجرنما

دیوار با طرح آجر سبک جدیدی از طراحی است که فضای خانه را دل نشین تر می کند. برای ورودی خانه هم که اتصالی بین فضای بیرون و داخل محسوب می شود، طرح آجرنما می تواند اولین پله برای ورود به خانه محسوب شود.

قرار دادن جا کفشی

یکی از وسایل مورد نیاز برای هر خانه جا کفشی است که بهتر است آن را در راهروی ورودی قرار دهید . برای جلوگیری از بهم ریختگی فضای ورودی و رعایت بهداشت در هنگام ورود به منزل کفش هایتان را در جاکفشی قرار دهید و یا می توانید بر روی قفسه های آن چند دکوری قرار دهید . نکته ای که در انتخاب جا کفشی باید در نظر بگیرید استفاده از جاکفشی های کوچک است.

استفاده از یک کمد کوچک با درب کشویی

معمولا ورودی خانه ها کوچک هستند و نمی توان کمد های معمولی را در آنجا قرار داد بنابراین بهتر است در فضای ورودی خانه یک کمد جمع و جور با درب کشویی قرار داد . درب های کشویی به راحتی باز و بسته می شوند و هنگام گشوده شدن فضای زیادی را اشغال نمی کنند بنابراین قابل استفاده در کوچکترین فضاها با محدودترین عرض هستند. بهتر است درب این کمدها را از جنس آینه انتخاب کنید تا دیگر به دنبال یک آینه برای این فضا نباشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (82 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (45 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فرهاد مجیدی : به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود/ من از علی دایی گران‌تر بودم
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر و غیر روحانیِ رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!