دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

ایران‌خودرو و سایپا ادغام می‌شوند 

چهارشنبه، 07 مهر 1400
کد خبر: 169414
ساعد نیوز: مهم‌ترین سرتیترهای صفحه‌های اقتصادی مطبوعات 7 مهر در ابتدای هر دهه در نیم قرن گذشته از این قرار بوده است:واحدهای مونتاژ تسهیلات بانکی می‌گیرند

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از اقتصادنیوز، تکرار اشتباهات محصول ندانستن ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است. اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.«در نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار مهم اقتصادی ایران و جهان را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه بررسی تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می شود،در طول بررسی تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم. روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه 90 ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این بررسی قرار گرفته است.

هفتم مرداد 1361؛ قیمت تیرآهن هر کیلو 46.5 ریال است

وزیر بازرگانی اعلام کرد: وزارت بازرگانی با تلاش زیاد توانسته است مواد اولیه، قطعات لوازم یدکی و همچنین نیازهای جبهه و پشت جبهه را در اسرع وقت تهیه و در اختیار مسوولان قرار دهد.

حبیب الله عسکراولادی درباره کمبود تیرآهن و مصالح ساختمانی به خصوص برای بازسازی مناطق جنگی گفت: هم اکنون 230 هزار تن آهن آلات و مصالح ساختمانی در بندر عباس در حال تخلیه است که از این مقدار بین 40 تا 50 هزار تن مربوط به قطعات و لوازم یدکی می باشد و امید می رود این گونه مشکلات به تدریج حل شود.

وی همچنین از میزان خریدهای خارجی و همچنین تولید داخلی آهن آلات اظهار رضایت کرد. وزیر بازرگانی قیمت عرضه به مصرف کننده تیرآهن را هر کیلو 46.5 ریال اعلام کرد.

هفتم مهر 1371؛ واحدهای مونتاژ تسهیلات بانکی می گیرند

واحدهای طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ در سیستم بانکی کشور به عنوان شرکت های صنعتی پذیرفته شده و از تسهیلات بانکی بهره مند خواهند شد.

وزیر صنایع سنگین در جریان افتتاح خط تولید پرس پخت تایر اتومبیل در شرکت طراحی و مهندسی ماشین سازان ایران با بیان این مطلب افزود: شرکت های طراحی – مهندسی و طراحی مونتاژ برای انجام پروژه های خود نیاز به نقدینگی نسبتا زیادی دارند که امیدواریم با توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سیستم بانکی کشور این مشکلات برطرف می شود.

وی افزود: تجربه شرکت طراحی و مهندسی ماشین سازان ایران و شرکت هایی نظیر آن نشان داد که اگر واحدهای طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ توسعه یابد، بدون سرمایه گذاری جدید، محصولات دارای تکنولوژی بالا و پیچیده تولید و ارزش افزوده زیادی عاید کشور خواهد شد.

ساخت هر دستگاه پرس مذکور حدود 100 هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور دربردارد.

نیاز کنونی پروژه های در دست اجرای کشور را به این نوع پرس 210 دستگاه است.

هفتم مهر 1381؛ روش جدید محاسبه و پرداخت سود سپرده های سرمایه گذاری

جزئیات تغییرات انجام گرفته در روش محاسبه و پرداخت سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی، ویژه و بلندمدت یکساله تا پنجساله اعلام شد.

براساس مصوبه جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شرط گذشت حداقل سه ماه از تاریخ افتتاح حساب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی و سپرده های سرمایه گذاری مدت دار مشمول دریافت سود، حذف شده و مدت مزبور به 30 روز کاهش یافته است. سود سپرده ها نیز به صورت روزشمار در پایان وقت اداری آخرین روز هر ماه محاسبه و در اولین روز اداری ماه بعد قابل پرداخت خواهد بود.

مبنای محاسبه سود در هر روز، کمترین مانده طی روز است.

چنانچه سپرده های کوتاه مدت پس از گذشت 30 روز و قبل از گذشت 6 ماه از تاریخ افتتاح حساب، فسخ شوند، تا روز فسخ حساب، به صورت روزشمار از نرخ سودی معادل نیم درصد کمتر از نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی برخوردار خواهند بود.

همچنین چنانچه هر یک از سپرده های بلندمدت یکساله تا پنج ساله به ترتیب قبل از انقضای قرارداد فسخ شوند، سود متعلقه به صورت روزشمار از نرخ سودی معادل نیم درصد کمتر از نرخ سود سپرده های کوتاه مدت ویژه یکساله، دو ساله، سه ساله و چهار ساله محاسبه و پرداخت خواهد شد و پرداخت سود مستلزم گذشت حداقل 30 روز از تاریخ افتتاح حساب می باشد.

حداقل مانده مشمول سود برای سپرده های کوتاه مدت عادی و ویژه 50 هزار ریال و برای سپرده های مدت دار 100 هزار ریال است.

در حال حاضر نرخ سود علی الحساب سپرده های کوتاه مدت عادی و ویژه در بانک مسکن به ترتیب 8 درصد و 10 درصد و بلندمدت یکساله تا پنج ساله به ترتیب 14 درصد، 16 درصد، 16.5 درصد، 17 درصد و 17 درصد است.

ایران خودرو و سایپا ادغام می شوند

با موافقت سازمان گسترش و نوسازی صنایع، دو شرکت ایران خودرو و سایپا به صورت یکسان سازی و زیربنایی تولید (به صورت پلت فرم) ادغام می شوند.

داود میرخانی، دبیر انجمن خودروسازان گفت: در این شیوه نیروی محرکه و شاسی محصولات دو شرکت یکسان اما هر شرکت در طرحی و ساخت بدنه خودرو می تواند تغییر ایجاد کند.

وی افزود: این دو شرکت خودروسازی در حال مذاکره برای تدوین راهکارهای اجرایی ادغام به صورت «پلت فرم» هستند که احتمالا 6 ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه اگر مساله پیوستن به سازمان تجارت جهانی نبود، ادغام خودروسازان مطرح نمی شد، گفت: وقتی بحث واردات خودرو است باید زمینه های رقابت خودروسازان داخلی با ادغام و درنتیجه با افزایش کیفیت و کاهش قیمت تامین شود.

وی ادامه داد: بانک های دولتی کشور هیچ گونه وام بلندمدتی به صنعت نمی دهند و بازار پول و سرمایه ما عمدتا انحصاری است و اگر قصد آزادسازی است، چرا ورود بانک ها و موسسات مالی به بازار ایران آزاد نمی شود تا صنعتگران ما بتوانند تسهیلات مالی موردنیاز خود را به صورت بلندمدت و با نرخ 3 تا 4 درصد دریافت کنند؟

میرخانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در محیط رقابت صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: رقابت با واردات خودرو صورت نمی گیرد و انجمن خودروسازان با این نوع رقابت مخالف است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC