عجیب ترین آداب و رسوم بچه داری در سراسر دنیا

  چهارشنبه، 17 فروردین 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
عجیب ترین آداب و رسوم بچه داری در سراسر دنیا
ممکن است شما هم از این آداب و رسوم عجیب مطلع نباشید اما باید بدانیم که در کشورهای متفاوت رسم های بسیار عجیب و غریب و دور از تفکرات وجود دارد که در تربیت کودکان انجام می دهند و در هر کشور آداب بچه داری متفاوت است و با توجه به فرهنگ آنها تربیت کودک تعریف می شود. با ما همراه باشید تا با عجیب ترین آداب و رسوم بچه داری آشنا شوید.

آیین بچه داری در کشورهای مختلف متفاوت است و هر کشوری با فرهنگ های خاص خود در امر تربیت و رشد کودکان خود تلاش میکند. بسیاری از مادران معمولا در دوران بارداری تصمیمات زیادی برای تربیت فرزند خود دارند البته که این تصمیمات در همین دوران تمام نمی شود و باز هم ادامه دار خواهد بود. روش های مختلفی در دسترس خانواده ها برای فرزند وجود دارد و سنت ها و فرهنگ های غالب بر جامعه بیشترین تاثیر را بر تربیت فرزند می گذارد و زمان هایی وجود دارد که فکر می کنید بعضی از این سنت ها کاملا منسوخ شده اند و گاهی دیگر همین روش های سنتی را کارآمد تر از بقیه می دانید. در این قسمت به بعضی از این آداب و رسوم خاص اشاره می کنیم ؛ این رسوم در کشورهای مختلف در سراسر دنیا اتفاق می افتد که اگر کمی دقیق تر نگاه کنیم، بعضی از این آداب و رسوم می توانند بسیار زیبا نیز باشند.

آداب و رسوم مردم سولاپور در هند

در کشور هند در آداب غیر مذهبی در یک فستیوال مردم کودکان خود را به از یک ارتفاع پایین پرتاب می کنند مثلاً به یک ارتفاع ۱۵ متری در یک ساختمان می روند و کودک خود را از آن ارتفاع به پایین می اندازند و سردی در آن پایین کودک را می گیرد که شاید این سنت بسیار خطرناک و وحشیانه به نظر برسد اما جالب است که در طول این ۵۰۰ سال تا به حال اتفاقی برای کودکی گزارش نشده است .

بچه داری در بالی

در بالی کودکان تا سن سه ماهگی نباید به هیچ وجه زمین را لمس کند زیرا بر این باورند که زمین کثیف می باشد و کودک دچار بیماری می شود و در نهایت بعد از سه ماهگی برای کودک جشنی را می گیرند و او را برای اولین بار بر روی زمین می گذارند.

مادر و نوزاد

آداب و رسوم مردم آفریقای شرقی

در آفریقای شرقی مراسم وجود دارد که در روز سوم تولد نوزاد جشنی برگزار می شود که به آن سیدفو می گویند به معنای گذراندن کودک از دود می باشد و اصولاً دود ناشی از از این مراسم از برگ هایی همچون درخت سیدفو است که دارای بوی تند می باشد. مردم آفریقا بر این باور هستند که انجام این کار موجب می شود نوزاد بیعرضه، خجالتی و جنگجو نشود .

رسم عجیب در نیجریه

در نیجریه نوزادان تازه متولد شده را به خانه آبا و اجدادی می برند و در آن خانه مقداری فلفل را در دهان خود می جوند و آن را با انگشت له می کنند و سپس در دهان نوزاد قرار می دهند و آن ها اعتقاد دارند که با این کار کودک زودتر زبان به سخن گفتن باز می کند.

بچه داری در ژاپن

در کشور ژاپن کودکان به تنهایی سوار وسایل نقلیه می شود از همان کودکی خودشان یاد می گیرند که بتوانند از وسایل نقلیه استفاده کنند و والدین بر این عقیده می باشد هرچه کودک زودتر یاد بگیرد می تواند به تنهایی مسیرها را طی کند و اصلا برای کودکان این عجیب من میباشد و به راحتی به خرید نان سبزی می روند. ژاپنی ها بسیار اصرار بر مستقل شدن کودکان خود دارند کودکان ژاپنی به هیچ وجه چاق نمی شود زیرا بیشتر رژیم غذایی آنها گیاهی می باشد و به خوراک کودک خود بسیار اهمیت می دهند .

آداب بچه داری در موریتانیا

مردم در این منطقه به کودکان تازه متولد شده تف می کنند و آنها عقیده دارند که نعمت های خودشان با این آب دهان به آن ها منتقل می شود. خانم ها روی صورت و مردان داخل گوش فرزندان تف می کنند و سپس این بزاق را در کل صورت او پخش می کنند تا خوش شانسی او بیشتر شود.

رسم عجیب در آمریکای مرکزی

خانم ها در آمریکای مرکزی کودکان خود را در آب سرد حمام می کنند تا قلب آن ها را آرام کنند و استراحت او را بهبود ببخشند. برایشان کاملا طبیعی است که کودک هنگام انجام این کار جیغ بکشد و آن ها عقیده دارد که مادر بهتر می داند که چه کار کند.

بچه داری در دانمارک

نوزادان در دانمارک هنگام خرید کردن یا شام و ناهار خوردن والدین بیرون از مغازه داخل کالسکه می مانند و در بعضی از نقاط جهان، کودکان هنگام خرید داخل مغازه نمی شوند و بیرون می مانند. والدین در دانمارک نیز کودکان را داخل کالکسکه در پیاده رو رها می کنند و خودشان به صرف ناهار یا شام می روند که بسیاری از این کالسکه ها مانیتور دارند و والدین می توانند آن ها را از دور کنترل کنند.

آداب و رسوم نروژ

نوزادان در نروژ در بیرون از خانه چرت می زنند. خانواده ها در نروژ و فنلاند معتقدند که خواب بیرون از منزل باعث افزایش سلامتی در کودکان می شود و حتی در هواهای بسیار سرد نیز کودکان را می پوشانند و آن ها را بیرون از خانه قرار می دهند تا بخوابند و آن ها هوای بیرون را بسیار سالم تر از هوای داخل خانه می دانند.

بچه داری در فنلاند

کودکان در فنلاند زنگ تفریح های پشت سرهمی در مدرسه دارند؛ در فنلاند، کودکان ابتدایی در هر 45 دقیقه، 15 دقیقه زنگ تفریح دارند. این زنگ تفریح های مداوم برای این است که کودکان سر کلاس تمرکز بیشتری داشته باشند و سیستم آموزشی در فنلاند یکی از بهترین هاست که شاید علتش همین باشد. در فنلاند کودکان تازه متولد شده طبق یک رسوم و سنت را درون یک جعبه مقوایی می گذارند که داخلش پر از وسائل ضروری و مفید و یک تشک نرم است. این جعبه اولین رختخواب برای کودک می باشد.

رسم زیبا در سوئد

کودکان در سوئد تنبیه نمی شوند. تنبیه کودکان سوئدی از سال 1979 ممنوع شده است و در واقع والدینی که خودشان مورد تنبیه قرار گرفته بودند، اکنون از این کار منع شده اند. هر روزه تعداد کشورهایی که این قانون را راه می اندازند، در حال بالا رفتن است و اکنون 52 کشور در دنیا این قانون را دارند.

مادر و دختر

آداب آموزش غذاخوردن در فرانسه

حتما دقت کرده اید که کودکان هنگام غذا خوردن بیشتر با آن بازی می کنند و کودکان در مدرسه های فرانسه 30 دقیقه وقت غذا خوردن دارند. بعضی از مدرسه ها زمان بیشتری را نیز اختصاص می دهند و آن را با بازی هم همراه می کنند و زمان ناهارخوری در این مدرسه ها فرصتی برای اجتماعی شدن و آزمایش غذاهای جدید است و والدین با این کار می خواهند که آرام غذا خوردن را به فرزندان خود آموزش دهند.

رسم عجیب در چین

کودکان در چین توالت های مخصوص و قابل حمل دارند. کودکان چینی تولت ها و شلوارهایی دارند که از طریق آن ها می توانند در هر جایی که باشند، کار خود را انجام دهند و آن ها برای انجام این کار نیازی به در آوردن شلوار ندارند و بدون کمک والدین نیز می توانند این کار را انجام دهند، مگر اینکه نیاز به حمام پیدا کنند. البته که هنوز استفاده از پوشک در این کشور رایج است اما بعضی از خانواده های روستایی این شلوارها را ترجیح می دهند.

پیش بینی شغل کودک در ارمنستان

زمانی که کودکان ارمنی اولین دندان خود را در می آورند، طی یک مراسم خاص انواع اسباب بازی ها را در مقابل کودک قرار می دهند. با انتخاب اولین اسباب بازی توسط کودک ، شغل آینده او پیش بینی می شود. اگر کودک کتاب را انتخاب کند ، بازگوی محقق خواهد شد. اگر پول را انتخاب کند شغلی مانند بانکداری خواهد داشت و اگر چاقو را انتخاب کند او در آینده پزشک می شود.

بچه داری در آلمان

در آلمان، نوزادان توسط ماماها نگهداری می شوند و آن ها تمام امور فرزند را خودشان انجام می دهند. این افراد در بیمارستان نیز به خود مادران هم کمک می کنند و کارهایی از جمله ماساژ با روغن درمانی را انجام می دهند و ماما می تواند مشکلات و بیماری هایی را نیز در مادر و فرزند تشخیص دهد و اگر نیاز به جراحی بود، به آن ها اعلام کند. مادر در کشور آلمان هیچ پرستاری ندارد و ماماها مراقب او هستند. این سنت ها در آمریکا هم راه پیدا کرده است. در آلمان خانواده ها از دولت مبلغی را ماهیانه دریافت می کنند که به آن کیندرگلد می گویند. این مبلغ حدود 200 یورو برای هر فرزند است و این پول صرف هزینه هایی از جمله خوراک و پوشاک و اسباب بازی و دیگر مایحتاج فرزندان می شود و اگر فرزندی در 18 سالگی شغل نداشته باشد، خانواده ها تا 21 سالگی خرج او را پرداخت می کنند و اگر درس بخوانند تا 25 سالگی هم این کار را می کنند.

دکتر در حال معاینه ی بچه

رسم عجیب در بریتانیا

در کشورهایی مثل بریتانیا کودکان هرگز نباید پشت سر کسی که حضور ندارد صحبت کنند و همینطور کودکان اجازه ندارند که در مورد موفقیت های خود با دیگران صحبت کنند. نکته جالب اینجاست که آنها نباید کارهای خودشان را بولد کنند و در مقابل دیگران پز بدهند. از طرفی والدین نیز نباید مقابل دیگران از فرزند خود تعریف کنند و آن ها فقط می توانند اشاره کنند که فرزندشان در حال تلاش برای انجام کاری است. در واقع والدین این کار را انجام می دهند تا به فرزندان خود بیاموزند که چگونه باید در جامعه با دیگران افراد برخورد کنند و در واقع پز دادن در این کشور ممنوع است.

بچه داری در کره

در کره غذا خوردن یک نوع مهارت در زندگی می باشد.در بسیاری از فرهنگ ها به کودکان غذا خوردن را آموزش می دهند تا بهترین تجربه و لذت را داشته باشند.در کره نیز به فرزندان یاد می دهند که باید گرسنگی خود را تحمل کنند تا اینکه کل اعضای خانواده برسند و بتوانند با یکدیگر غذا را صرف کنند. برعکس در آمریکا همیشه غذای کودکان زودتر از بقیه سرو می شود این درحالی است که کودکان در ژاپن مثل دیگر کشورهای آسیایی همان غذای بزرگسالان را می خورند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (639 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان