عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری/ از آتش ابدی و تپه شکلاتی تا زمین ۷ رنگ و چشم صحرا

  سه شنبه، 13 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری/ از آتش ابدی و تپه شکلاتی تا زمین ۷ رنگ و چشم صحرا
ساعد نیوز: در جهان مکان‌های عجیب و رازآلودی وجود دارد که گاه راز‌ آن‌ها فاش می‌شود و گاه سر به مهر باقی می‌ماند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیاره زمین چیزی بیش از یک کره آبی و سبز است که در فضا شناور است. سیاره ما محل زندگی ۷.۵ میلیارد نفر است. در طول چهار فصل سال به دور خودش می گردد و مناظر زیبایی مثل اقیانوس ها، کوه ها، دره ها و موارد دیگری دارد. مکان های رازآلود زیادی در سراسر جهان وجود دارند که تعدادی از آن ها مورد کاوش متخصصان قرار گرفته اند و توضیحاتی در مورد آن ها ارائه شده است. اما همچنان مکان هایی هستند که رازی را در خود نگه می دارند. در اینجا قصد داریم به مکان های زیبا و عجیبی در کره زمین بپردازیم که کمتر راجع به آن ها صحبت شده است و داستان ها و تئوری های متفاوتی در مورد آن ها مطرح می شود.

Masuda-no-Iwafune

تصویر
روستای آسوکا که به عنوان مکان تولد ژاپن شناخته می شود، میان تپه های نارا در منطقه کانسای ژاپن قرار دارد و قدمت آن به زمان تپه های تومولوس باز می گردد و چندین معبد و عبادتگاه بودایی در آن قرار دارد. در تپه های اطراف آسوکا سنگ هایی وجود دارند که شباهتی به سازه های بودایی ندارند و اصالت آن ها هنوز در هاله ای از ابهام است. بزرگترین آن ها «ماسودا نو لاوافون» نام دارد که ارتفاعی ۱۵ فوتی و وزنی ۸۰۰ تنی دارد. عده ای هنوز معتقدند این سنگ ها توسط بودایی ها تراشیده شده اند.
ساحل پاپاکوئلا «papakolea
تصویر

هاوایی همیشه به خاطر ساحل هایی با شن سفید و آب هایی به شکل کریستال، رنگین کمان هایی که معمولاً ایجاد می شوند و کوه های سبز رنگ یک مقصد رویایی بوده است. روی این جزیره شگفت انگیز شن هایی به رنگ قرمز، سیاه و سبز پیدا خواهید کرد. ساحل پاپاکوئلا یکی از ۴ ساحلی است که شن سبز در آن پیدا می شود. برای آنکه از بردن این ماسه ها توسط بازدیدکنندگان جلوگیری شود، یک نفرین افسانه ای وجود دارد که اگر کسی با خودش شن ببرد بدشانسی زیادی نصیب آن ها خواهد شد که تنها با بازگرداندن آن به ساحل این موضوع را متوقف خواهد کرد.

چشم صحرا «Eye of the Sahara»

چشم صحرا در شهر وادان در منطقه بیابانی جمهوری موریتانی واقع شده است. با وجود آنکه این مکان از نظر زمین شناسی مهم است، اما تا زمانی که انسان توانست آن را از فضا ببیند تحقیقی روی آن انجام نگرفته بود.

منطقه سکوت «Zone of Silence»

منطقه سکوت، به مثلت برمودای مکزیک نیز معروف است و در بیابان چی واوا در شمال مکزیک قرار دارد. این مکان تنها ۵۰ کیلومتر است، ولی یکی از رازآلود ترین نقاط جهان است. وقتی مردم از این منطقه عبور می کنند، سیگنال های رادیویی کاملاً قطع می شوند و قطب نما ها نیز از کار می افتند.

غار های سالفلد فری «Saalfeld Fairy Grottoes»

تصویر
غار های سالفلد فری در آلمان از سوی کتاب رکورد های جهانی گینس به عنوان رنگارنگ ترین غار طبیعی جهان نامیده شده است. این مکان در ابتدا یک معدن بود و بعد از آنکه معدن بسته شد، رنگ هایی روی غار های باقی مانده در طول زمان به وجود آمد و آن را به غاری از دنیای افسانه ها تبدیل کرد. این غار ها فراموش شده بودند تا اینکه دوباره در سال ۱۹۱۰ کاوش روی آن ها صورت گرفت و از سال ۱۹۱۴ بازدید آن برای عموم آزاد شد. این مکان تا کنون توسط میلیون ها توریست بازدید شده البته در طول جنگ جهانی دوم تور گردشگری در این منطقه برپا نمی شد.
زمین هفت رنگ چامارل «Seven Coloured Earths»
تصویر

کشور موریس در جنوب غربی اقیانوس هند، به دلیل ساحل های زیبا و جاذبه های گردشگری فراوان، مکانی مناسب برای بازدید است. یکی از محبوب ترین جاذبه های این کشور ها جزیره ای زیباست که زمینی هفت رنگ در آن وجود دارد. در این مکان بازه های رنگی از بنفش، زرد، قرمز، قهوه ای، سبز، آبی دیده می شود. گفته می شود این مکان بر اثر یک فوران آتشفشانی به وجود آمده و رنگ های آن نیز به خاطر تشکیل اکسید های ثانویه آهن و هیدروکسید در سنگ بازالت بوده است.

آتش ابدی نیویورک «New York’s Eternal Flame»

تصویر

آبشار آتش ابدی در نیویورک با وجود آنکه تنها نمونه در جهان نیست، اما مطمئناً منحصر به فرد ترین آن است. افسانه ای وجود دارد که می گوید یک بومی آمریکایی یک آتش در اینجا روشن کرده و از آن زمان روشن مانده است. البته هر از گاهی این آتش توسط آبشار خاموش می شود. به همین دلیل کوهنوردان به منظور روشن کردن دوباره آن همیشه با خود فندک می برند. وجود این آتش به خاطر گاز طبیعی است که از میان صخره ها بیرون می زند.

تپه های شکلاتی «The Chocolate Hills – Philippines»

تصویر

در فیلیپین ۱۷۷۶ تپه وجود دارد که در طول فصل تابستان و کم آبی به رنگ طلایی و قهوه ای در می آیند و به همین خاطر به آن ها لقب تپه های شکلاتی را داده اند. از این تپه ها که گاهی به عنوان هشتمین عجایب جهان یاد می شود، نمونه هایی مشابه در اندونزی وجود دارد که البته شکل های متفاوتی نسبت به هم دارند. بعضی از تئوری ها نشان می دهد که این تپه ها مرجانی هستند و بعد از تغییرات آب و هوایی سر از آب بیرون آورده اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان