عجیبترین مکانهای دنیا را با هم بشناسیم!

  سه شنبه، 06 آبان 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
عجیبترین مکانهای دنیا را با هم بشناسیم!
گوشه و کنار دنیا پر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز است؛ از مناطق مرموز باستانی گرفته تا پدیده‌های طبیعی منحصربه‌فرد. بسیاری از این پدیده‌های شگفت‌انگیز در نزدیکی ما قرار دارند و می‌توانیم به راحتی از آن‌ها بازدید کنیم. در ادامه با مکان های عجیب و شگفت‌انگیز در سراسر دنیا آشنا می‌شویم.

مناطق عجیب جهان

جنگل هویا

تصویر

جنگل هویا (Hoia) در نزدیکی شهر کلوج ناپوکا کشور رومانی قرار داشته و به عنوان یکی از عجیبترین جنگلهای دنیا شناخته می شود. به این دلیل که افراد زیادی در این جنگل گم شده و هیچ گاه پیدا نشده اند، به هویا لقب مثلث برمودای رومانی نیز داده اند. بسیاری از افرادی که از این جنگل بازدید کرده اند وقوع اتفاقات عجیبی را گزارش داده اند، مثلا گفته شده که در عکسها افراد عجیبی دیده شده اند یا از بالای جنگل بشقاب پرنده عبور کرده است. توریست هایی که وارد این جنگل می شوند معمولا دچار احساسات غیرعادی مثل سرگیجه یا خارش پوست می شوند و احساس می کنند که کسی در حال پاییدن آنهاست. همچنین تعداد زیادی از افراد گزارش داده اند که صدای خنده یک زن در سکوت مطلق این جنگل به گوش می رسد. گفته شده که این مکان دروازه ای به سوی دنیاهای دیگر است.

تالاب ترانک در جزایر مایکرونیزیا

تصویر

ارواح اسرار آمیز تالاب ترانک همیشه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری میان کاوشگران و غواصان بوده است. بخش زیادی از نیروهای نظامی ارتش ژاپن اکنون در اعماق آب های این تالاب خوابیده اند. این هواپیما در سال ۱۹۴۴ سقوط کرد و به عمق آب فرو رفت. وقتی که در اعماق این آب ها شنا می کنید به اشیا، لاشه کشتی ها و اجساد به جا مانده برخورد می کنید. تقریبا به مدت ۲۵ سال هیچ کس به دلیل حدودا هزار بمب کشف نشده اجازه غواصی در این مکان را نداشت.

معبد بودایی صخره طلایی، میانمار

تصویر

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری جهان معابد و بتکده های مشهور بودایی است که در بالای کوه Kyaikhtiyo، روی صخره طلایی در ایالت یانگون در میانمار قرار دارد. حفظ تعادل این معبد واقعا جای تعجب دارد و شاید بتوان آن را نوعی معجزه فرض کرد. افسانه های بودایی می گویند این صخره در کف دریا بوده است و بودا با قدرت ماورا طبیعه آن را بلند کرده و در جای کنونی گذاشته است. و از همه جالب تر، اعتقاد دارند که بودا با تاری از موی مقدس خود این صخره را اینگونه محکم در جای خود نگه داشته است.افراد بسیار مذهبی و فداییان بودا اعتقاد دارند افرادی که برای زیارت به این معبد می آیند شفا و سلامتی کامل پیدا می کنند و همه گناهانشان بخشیده می شود. برای رسیدن به این مکان گردشگری باید یک مسیر پرپیچ و خم را با کامیون یا وانت از میان روستای کینپان بالا بروید و پس از طی 11 کیلومتر از میان جنگل تاریک به این مکان برسید. البته برای رسیدن به قله باید زحمت کوهنوردی را به پاهای خود ببخشید. جای شکر دارد که آن بالا رستوران، مهمان خانه و کافه وجود دارد تا رفع خستگی کنید.

جزیره سقطرا، یمن

تصویر

بی شک درختان اعجاب انگیز و عجیب و غریب این جزیره، باعث می شود تا در نگاه اول گمان کنیم جزیره سقطرا از سیاره ای دیگر به روی زمین آمده است. درختان خون اژدها ( dragon's blood trees ) درختان زیبا و بی نظیری هستند که تنها در جزیره سقطرا یمن دیده می شوند. جزیره کوچک سقطرا در یمن و در حاشیه اقیانوس هند قرار دارد. جالب آن که این جزیره بین 6 تا 7 میلیون سال پیش بخشی از قاره آفریقا محسوب می شده و به مرور زمان از آن جدا شده است. سقطرا به سبب طیف وسیع موجودات زنده اش شهرت دارد؛ زیستگاه 800 گونه نایاب گیاهی است که یک سوم از این گونه ها، مانند #درخت خون اژدها در هیچ مکان دیگری بر روی زمین یافت نمی شوند.

به طور کلی محیط زیست جزیره سقطرا از سواحل شنی وسیع، غارهای آهکی و کوه های سر به فک کشیده تشکیل شده و ظواهر عجیب و غریب گیاهانش به سبب آب و هوای بسیار گرم و خشک آن است.

دخمه مردگان پاریس

تصویر

پاریس، عروس شهرها است اما اگر از دخمه مردگان این شهر بازدید کنید نه تنها بطور کلی این موضوع را فراموش خواهید کرد، بلکه ممکن است توانایی تحمل ترس و وحشت هنگام ورود به دخمه را هم از دست دهید. در قرن هجدهم و نوزدهم میلادی به دلیل افزایش مرده ها و اتمام ظرفیت قبرستان های شهر، قرار شد زیر زمین معدنی شامل تونل های مختلف ایجاد کنند تا اجساد را در آن جا قرار دهند. بعد از سال ها و طبق دستور دولت، نظر بر این شد تا تمام هزاران اسکلت و جمجمه را بر روی هم بچینند تا مکانی توریستی و عجیب را به وجود آورند. گردشگران تور پاریس می توانند به راحتی به بازدید از این دخمه مخوف بروند.

استخوان نهنگ آلاسکا

تصویر

یکی از مکان های عجیب دنیا، جزیره Yttygran واقع در 82 کیلومتری آلاسکا است. برای خیلی ها که از این مکان بازدید می کنند سوال است که چرا دو استخوان بزرگ، مهره ها و دنده های نهنگ به صورت عمودی بر روی زمین قرار داده شده است؟ طبق بررسی هایی که صورت گرفته، قدمت این منطقه به قرن چهاردم و پانزدهم میلادی باز می گردد اما همچنان برای همگان سوال است آیا این منطقه مکانی مقدس بوده یا محلی برای شکنجه و کشتن انسان ها!

جزیره مارها در برزیل

تصویر

این جزیره در نزدیکی سواحل سائوپائولو قرار گرفته است و به خاطر تعداد خارج از حد تصور مارهایش مشهور شده است، این جزیره در تنها جایی روی کره ی زمین است که Golden Lancehead Viper در آن زندگی می کند، نوعی مار بسیار قدرتمند که می تواند گوشت انسان را به راحتی ذوب کند! پس جای تعجب نیست که دولت برزیل تصمیم گرفته تا این جزیره در لیست مکان های ممنوعه جهان قرار دهد.

مثلث برمودای اقیانوس اطلس شمالی

تصویر

مثلث برمودا که «مثلث شیطان» نیز لقب دارد، پهنه ی اقیانوسی وسیعی بین برمودا، فلوریدا و پورتو ریکوست. سال ها می گفتند که ده ها کشتی و هواپیما در این منطقه به طرز مرموزی ناپدید شده اند و هیچ ردی از آنها پیدا نیست، اما امروزه این شایعات براساس تحقیقات انجام شده منسوخ دانسته می شوند.

دروازه جهنم شمال ترکمنستان

تصویر

اگرچه که جرات نداریم بگوییم دروازه جهنم جای خیلی جالب و خوبی است، اما ضمنا به سختی می توان منکر ظاهر عجیب و منحصر به فرد این مکان شد. بیش از سه دهه است که این منطقه، تحت جریان هایی از گازهای طبیعی قرار دارد. در نتیجه، گروهی از دانشمندان سعی کردند کاری در این باره صورت بدهند، تا انتشار این مواد خطرناک را در منطقه متوقف کنند؛ هرچند که چندان موفقیتی به دست نیاوردند و علی رغم همه ی تلاش ها، انتشار گازها هنوز هم فعال و ادامه دار است. این حفره ی گسترده ی مذاب، که در حال حاضر "دروازه ی جهنم" نام گرفته است، در یک بیابان دهان باز کرده؛ بیابانی در شمال ترکمنستان که هر دو گروه کاشفان و دانشمندان را سر در گم کرده است، حتی یک کاشف کانادایی به نام جی.کورونیس تلاش کرد برای جست و جوی رد و اثری از حیات، به داخل حفره برود.

دادلی تاون کانکتیکات

تصویر

اینجا منطقه ای ممنوعه است اما بسیاری از ماجراجویان به دلیل داستان هایی در مورد اشباحی که در جنگل های این منطقه پرسه می زنند به این ناحیه وارد می شوند. بر طبق شایعات این نقطه بواسطه نجیب زاده ای انگلیسی و یکی از نیاکان برادران دادلی از ساکنین این شهر، نفرین شده است. در انگلستان ادموند دادلی به دلیل توطئه علیه شاه هنری هفتم تبعید و مورد نفرین قرار گرفت. بعدها این نفرین همراه خانواده او به نیوانگلند آمده و راهش را به این شهر نیز باز کرد. بسیاری می گویند پس از آن که این خانواده در شهر مستقر شدند حوادثی مرموز همچون قتل ها، خودکشی، بلایای طبیعی، تصادفات مرگبار و ناپدید شدن افراد در این ناحیه رخ دادند.

دریاچه خون در بولیوی

تصویر

شاید با شنیدن اسم این دریاچه فکر های عجیبی به ذهنتون خطور کنه… اینمه حتما حیوان یا کوسه ای در آب کشته شده یا علت این قرمزی وجود خون حیواناته اما باید بدونید که رنگ قرمز این دریاچه از رنگدانه های قرمز تولید شده توسط جلبک های قرمز در حال رشد در اطراف دریاچه به وجود میاد که آب رو به طور کامل قرمز رنگ کرده.

غارهای کرم شب تاب، کهکشانی در دل کوه

تصویر

غارها از مهیج ترین و مرموزترین پدیده های زمین هستند که دنیایی از زیبایی اسرارآمیز را درون خود مخفی کرده اند. غارهایی در نیوزلند وجود دارد که بدون شک یکی از عجیب ترین جاهای جهان هستند. تکه ای از کهشکشان نورانی و ستاره باران آسمان را در غارهای کرم شب تاب وایتومو نیوزلند (Waitomo Glowworm Caves) می توانید ببینید و از تماشای انعکاس نور آبی این ستاره ها در آب زلال غار به وجد بیایید. این جهان رویایی یک اکوسیستم بی نظیر از تجمع کرم های شب تاب است که سقف غار را آراسته اند و هر قندیل را به یک آویز نورانی تبدیل کرده اند. این غارهای کهکشانی در نیوزلند نزدیک به ۳۰ میلیون سال قدمت دارند و صخره هایی مزین به قندیل و کرم شب تاب آبی رنگ، این جاذبه عجیب وغریب را پدید آورده اند. این کرم های شب تاب جثه کوچکی دارند، اما تجمع آنها سبب شده تا غار روشن و درخشان باشد. این کرم های درخشان با همدستی انعکاس آینه ای آب، جهانی رویایی پدید آورده اند که می توانند هر گردشگری را میخکوب زیبایی اسرارآمیز خود کنند. در این غار قایق سواری آرامی را در یک شب پرستاره تجربه خواهید کرد و همزمان از تماشای سقف کهکشانی غار و دو برابر شدن زیبایی آن به وسیله انعکاس در آب، لذت خواهید برد.

اورگون آمریکا

تصویر

در این منطقه شگفت انگیز و دیدنی واقع در آمریکا، سطح آب درون گودالی فرو می ریزد و سپس با فشار زیاد از آن فوران می کند. از طریق مسیر Captain Cook می توانید این پدیده شگفت انگیز طبیعی را مشاهده کنید. برای حفظ امنیت و سلامتی تان، بهتر است که از آن به اندازه کافی فاصله بگیرید و از بازدید این پدیده در هنگام مد یا بادهای شدید زمستانی، اجتناب کنید. از طریق مرکز توریستی Cape Perpetua می توانید برای بازدید از این منطقه اقدام کنید.

گورستان جن ها

تصویر

این گورستان در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان با نام تیس قرار دارد که از قبرهای بسیار بزرگ و سنگ های عظیمی برخوردار است. بزرگ بودن این قبرها موجب شده است تا انسان به این باور برسد که این گورستان متعلق به انسان ها نیست همچنین وجود حفره ای بزرگ در این منطقه نیز شگفت انگیز است. این گورستان نیز از مکان های عجیب ایران است که شناخته شده و شگفت انگیز است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره جالب محافظت از امام جمعه محبوب و شهید تبریز با اسلحه پلاستیکی!+عکس ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی ساخت خانه با بطری های پلاستیکی نوشابه/ ابتکار جالب این جوان رو ببینید!+ویدیو نجابت و اصالت ستودنی پدر آیت الله آل هاشم وقتی از صندلی خودشان بلند شدند تا مهمانان بنشینند+ویدئو این خبر دروغ درباره بالگرد رئیس جمهور 40 میلیون بازدید گرفت/ فردی که دروغ‌پراکنی کرده بود احضار شد گل آرایی محل دفن و مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)+عکس پیام تسلیت علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس حضور پسر رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین شهید رئیسی+عکس گزارش تصویری از مراسم تشییع و تدفین امام جمعه معتبر، شهید آل هاشم در تبریز اولین تصاویر از مزار شهید آیت الله رئیسی/ آسمان بار امانت نتوانست کشید، کوه اینبار تو را سخت در آغوش گرفت دست نوشته متفاوت بانوی عزادار برای شهید جمهور: آری شش کلاس! و قسم به آسمانی که در سوگ رئیس جمهور گریست+فیلم علت به وجود آمدن لکه‌ی سفید روی ناخن و روش‌های درمان آن فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403 آیا می‌توان سیب‌زمینی جوانه‌زده را مصرف کرد فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم اولین تصویر از محل دفن‌ شهید رئیسی در حرم‌ امام‌رضا(ع)+عکس استقبال مادر رئیس جمهور شهید از پیکر فرزندش در فرودگاه مشهد راه‌های مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 + نکات مهم رسول خطیبی فوتبالیست سابق در مراسم تشییع پیکر شهید آل هاشم/ علی وار زندگی کرد و علی وار شهید شد+ فیلم ماکان آریا پارسا به کمک فرزاد فرزین می آید – بررسی سریال قطب شمال از قسمت اول تا چهارم ماجرای کیش و مات شدن امانوئل مکرون در برابر سخنان سید ابراهیم رئیسی از زبان رئیس جمهور شهید کشور+ویدیو بهترین گزینه برای سفر به ترکیه کدام شهر است؟ عبور پدر آیت الله آل هاشم از میان سیل انبوه مردم برای رفتن به مزار فرزندش +فیلم بی تابی شدید و جگرخراش خواهر و فرزندان شهید دریانوش قبل از خاکسپاری بر سر قبر خالی برادرش+ویدیو پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد گریه های جگرسوز پدر شهید آل هاشم/حضور پرشور مردم تبریز در وادی رحمت +فیلم حضور همسر و پسر شهید امیرعبداللهیان در مراسم وداع با پیکر شهید + فیلم حضور دلی بانوان جوان تبریزی در مراسم وداع با پیکر شهید آیت الله آل هاشم از دید لنز ساعد نیوز دور نماند+فیلم اهدای انگشتر حاج قاسم توسط دخترش برای تدفین همراه با پیکر شهید امیرعبداللهیان+ویدئو ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس نوای حیدر حیدر مردم تبریز در وادی رحمت در مراسم بدرقه آیت الله آل هاشم+فیلم میز عزایی که مادر سید ابراهیم رئیسی برای پسر شهیدش در خانه چیده است+عکس/ ساده و بی ریاترین چیدمان! خداحافظی آخر و سوگواری پدر شهید آیت‌الله آل‌ هاشم برای پسرش+ویدیو لحظه ورود پیکر شهیدجمهور به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد+ فیلم چهره غمزده ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان سرشناس ایرانی در مراسم تشییع شهدای خدمت+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403
پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد
ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی
ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس
18 چهره‌ای که استادان سید ابراهیم رئیسی بوده‌اند
اطلاعیه برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی از سوی رهبر انقلاب
ماجرای تذکر جدی رئیسی درباره اخراج استادان | سفر را ناتمام گذاشتم و...
پیمان جبلی :صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری/ دوری از آسیب‌های قبلی!
هنرمندان از رئیس جمهور شهید می‌گویند
روایت وزیر ارشاد ابراهیم رئیسی از محبوس شدنش به همراه رئیس جمهور شهید در هتلی در کاظمین