زیباترین شهرهای دنیا که هر گردشگری باید آن ها را ببیند

  سه شنبه، 06 آبان 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
زیباترین شهرهای دنیا که هر گردشگری باید آن ها را ببیند
اگر قصد سفر دارید و هنوز نتوانسته اید مقصد مناسبی را انتخاب کنید، در این مطلب با ما همراه باشید تا زیباترین شهرهای جهان را بشناسید.

ونکور کانادا

تصویر

این شهر که بین دریا و کوهها قرار گرفته بدون شک یکی از بی نظیرترین شهرها در کشور کانادا محسوب می شه.

بوداپست مجارستان

تصویر

تصمیم قطعی در مورد اینکه کدام شهر به عنوان زیباترین شهر دنیا شناخته می شود ممکن است سلیقه ای باشد و کار بسیار مشکلی به نظر برسد. از این رو ترتیب این لیست به معنای بهترین بودن نیست. اما بوداپست مجارستان را می توان به راحتی یکی از سه شهر زیبای دنیا به حساب آورد. این شهر یکی از بزرگترین های اتحادیه اروپا و پایتخت سیاسی و فرهنگی مجارستان است. مجسمه ها و آثار تاریخی و دومین سیستم حمل و نقل قطار شهری قدیمی در دنیا (مترو) که البته یکی از بهترین ها در نوع خود است و معماری بناهای این شهر از جمله جذابیت های این شهر هستند. سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر به این شهر سفر می کنند. هنر و معماری در این شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ونیز ایتالیا

تصویر

این شهر یک قانون طلایی دارد: اگر در ونیز گم نشدید، کارتان را درست انجام نداده اید! حتی گردشگرانی که حس جهت یابی قوی دارند، حریف خیابان های پرپیچ وخم ونیز نمی شوند. برای اینکه بیشترین لذت را از گشت وگذار در این شهر ببرید، باید کمی گیجی و سرگشتگی چاشنی گردش تان کنید.

استانبول ترکیه

تصویر

استانبول یا همان قسطنتنیه ی سابق و معروف یکی از شهرهایی است که باید به آن لقب زیباترین شهر جهان در سال ۲۰۱۹ را بدهیم. این شهر دیدنی که امروزه یکی از توریست پذیرترین شهرهای جهان شده، رسما صنعت توریسم ترکیه را به تنهایی متحول کرد! اگر از دلایلی همچون فراهم بودن امکانات گردشگری در همه ی سطوح و ارزان بودن سفر به استانبول بگذریم، جاذبه های این شهر به قدری زیبا هستند که آن را به عنوان یک شهر زیبا در فهرست های جهانی قرار داده اند. سومین شهر اروپا با داشتن تاریخی غنی و دیدنی های مختلف و رنگارنگش دل خیلی ها را برای بازدید از خود می برد.

جاذبه های استانبول خیلی زیاد است اما پیشنهاد می کنیم که در سفر به این شهر از؛ ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی معروف است، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ، باسیلیکا، مسجد سلیمانیه، کاخ دلمه باغچه، ستون کنستانتین و بسیاری از جاذبه های دیگر را به شما معرفی نماییم.

پراگ چک

تصویر

پراگ پایتخت جمهوری چک است و روح اروپایی در گوشه گوشه آن جریان دارد. این شهر قلب اقتصادی و فرهنگی چک است و تاریخ آن با معماری گره خورده است. پراگ از نظر زیبایی با پاریس رقابت می کند و این شهر با ساختمان های قدیمی و کوچه ها و خیابان های تماشایی از هر گردشگری دلبری می کند. کافه های دنج و قدیمی، مسیرهای سنگ فرش شده، خانه های خوش رنگ ولعاب که شبیه آن را در فیلم های فانتزی والت دیزنی دیده اید و گالری هایی که هنر در آن روح تازه ای دارد، همگی معرف پراگ هستند.

شهر رویایی پراگ در شمال غربی چک واقع شده است و موقعیت آن به دلیل قرار گرفتن روی رودخانه «ولتاوا» خاص و تماشایی است. در پراگ روح تاریخ در جریان است و ساختمان های قرون وسطایی و مقبره های تاریخی، از جذابیت های گردشگری این شهر است. پل چارلز، کلیسای ویتوس مقدس، خانه رقصان، قلعه پراگ و… از جاذبه های تماشایی این شهر است که هر توریستی را مدهوش زیبایی خود می کند.

شفشاون مراکش

تصویر

شفشاون یکی دیگر از زیباترین شهرهای جهان است که در آفریقای شمالی و در رشته کوه های کشور مراکش واقع شده است. مراکش در یکی از خاص ترین جغرافیای جهان، در همسایگی دریای اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه جا خوش کرده است. در همسایگی مراکش کشورهایی عربی همچون لیبی، تونس، الجزیره و… واقع شده اند و در مناطق شمالی این کشور، بعد از گذر از مرز آبی، جهان پر زرق وبرق اروپایی جا خوش کرده است. کشورهایی همچون اسپانیا، ایتالیا، موناکو، فرانسه و… از سرزمین های شمالی مراکش روی کره زمین هستند. در شمال غربی چنین کشور منحصربه فردی که دوگانه ای از جذابیت اروپایی و اصالت عربی است، شهری با نام شفشاون واقع شده است که می توان آن را نگین فیروزه ای مراکش دانست.

رنگ آبی اقیانوس به ساختمان ها و تمام درهای شهر شفشاون ارث رسیده است و کوچه های این شهر با موجی از رنگ آبی زیبا شده است. از خاصیت این شهر توریستی آرامش آبی رنگی است که با قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر، در وجود هر گردشگری رخنه می کند، برای چند ساعتی از هیاهوی زندگی رها شده و سوار امواج آرامش بخش این سرزمین آبی رنگ می شود. در این شهر می توانید زیباترین درهای جهان را ببینید و بدون وسوسه گشودن آنها، مدتی طولانی به تماشای این درهای بسته بنشینید.

لندن انگلستان

تصویر

لندن حقیقتا زیباترین شهر جهان است. لندن، با تلاقی تاریخ (کلیسای وست مینستر)و الگوهای مدرنیته (چشم لندن، برج خیارشور) در کنار رود تیمز، یکی از پرجنب وجوش ترین شهرهای جهان است. به نظر می رسد هنر و ادبیات از درو دیوار شهر بالا می رود ـ و در سال های اخیر، با وجود گالری های هنر معاصر و بوتیک های خرده فروشی که به نواحی سطح پایین شهر روشنایی می بخشند، لندن حتی زیباتر شده است.

زوریخ سوئیس

تصویر
زوریخ بزرگترین شهر سوئیس بوده و مانند لندن دارای چندین فرهنگ است. امنیت شهر بسیار بالا بوده و دسترسی به نقاط مختلف به راحتی امکان پذیر است. سوئیس سالهای زیادی است که نسبت به مداخلات جهانی اظهار بی طرفی می کند. دانشگاه زوریخ یکی از معروفترین دانشگاه ها در سرتاسر اروپا بوده و با دانشگاه های بزرگ دیگر در ارتباط است. انیشتن نیز در این دانشگاه تحصیل کرده است. میزان مالیات شهروندان زوریخی از میانگین اروپایی بسیار کمتر است.

ادینبرگ اسکاتلند

تصویر

یکی از دلایل محبوبیت و معروف بودن ادینبرگ زیبایی آن است. اقتصاد این شهر رشد سریع صعودی در پیش دارد. تنها در سال گذشته 23000 فرصت شغلی در بخش خصوصی ایجاد شده. با وجود جمعیت بسیار کم این شهر ادینبرگ ارتباطات اقتصادی زیادی با دیگر شهرها داشته و صنعت توریسم قوی نیز دارد. جدیدترین مطالعات نشان داده است که مردم ادینبرگ شادترین مردم در اروپا هستند.

پاریس فرانسه

تصویر

میدان های وسیع، کلیساهای تاریخی، بلوارهای مشهور، پل های رمانتیک، کاخ های باشکوه و خیابان های سنگفرش شده پاریس را بیش از هر شهری در دنیا زیبا و فریبنده می کند. “شهر نور” الهام بخش نقاشان، مجسمه سازان، نویسندگان، شاعران و آهنگسازان است. با قایق سواری روی رودخانه سن و یا با تماشای آن از تراس یک کافه به راحتی متوجه می شوید چرا مردم به پاریس عشق می ورزند.

کیپ تاون آفریقای جنوبی

تصویر

کیپ تاون در آفریقای جنوبی که از آن به عنوان شهری آفریقایی با چشم اندازی بین المللی یاد می شود، تلاش های زیادی کرده تا علاوه بر زیبایی طبیعی از لحاظ فرهنگی و سنن مختلف نیز برای مسافران خارجی جذابیت داشته باشد.

این شهر محبوب ترین مقصد جهانگردان در قاره آفریقا است و پس از ژوهانسبورگ، پرجمعیت ترین شهر قاره سیاه محسوب می شود. همچنین قرار است موزه هنرهای مدرن آفریقا نیز از ماه سپتامبر امسال به عنوان بزرگترین موزه هنر های معاصر در کل آفریقا آغاز به کار کند.

لس آنجلس آمریکا

تصویر

لس آنجلس که پیش از این بیشتر به عنوان شهر سلبریتی ها شناخته می شد، حالا به یک مقصد گردشگری فرهنگی مهم تبدیل شده و از قبل نیز خیلی در دسترس تر است. هم اکنون ۵۰ هتل نیز در این شهر توریستی در حال ساخت است.

از ابتدای سال ۲۰۱۶ نیز تاکنون بالغ بر ۵.۶ میلیون گردشگر خارجیِ از لس آنجلس دیدن کرده اند تا این شهر پس از نیویورک پربازدیدترین شهر در آمریکای شمالی باشد. گردشگری لس آنجلس میزبان طیف متنوعی از گردشگران است و به ترتیب لندن ، ونکوور، شانگهای ، توکیو و پاریس پنج منبع اصلی تغذیه گردشگران خارجی آن محسوب می شوند.

شهر سنگاپور

تصویر

دلایل اصلی برای اینکه عاشق شهر سنگاپور شوید:
  • Marina Bay Sands، گرانترین هتل و مجموعه تفریحی جهان در این شهر قرار دارد. هزینه ساخت این تفرجگاه ۵.۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است این هتل از سه برج تشکیل شده و در مجموع ۲۵۶۰ اتاق دارد. تعداد زیادی مغازه، موزه و رستوران، توریست ها و مردم محلی بسیاری را جذب خود می کند.
  • «استخر بی نهایت» در طبقه ۵۷ هتل Marina Bay Sands سنگاپور، بزرگترین استخر در جهان است.
  • شهر سنگاپور دارای فضا های سبز الهام بخش فراوانی است. «باغ خلیج» در مرکز شهر سنگاپور بهترین نمونه است. این پارک خارق العاده مساحتی ۱۰۱ هکتاری دارد و بیش از ۱ میلیون گیاه در آن نگه داری می شود. «باغ گیاه شناسی سنگاپور»، «پارک ساحل شرقی» و پارک MacRitchie از دیگر پارک های معروف سنگاپور هستند.
  • سنگاپور یکی از پاکیزه ترین شهر های جهان است.

بروژ

تصویر

بروژ شهری کوچک در کشور بلژیک بوده و به سختی می توان از آن به عنوان یک کلان شهر یاد کرد، اما زیبایی های آن بی شمار هستند. این شهر یکی از حفاظت شده ترین شهرهای قرون وسطایی جهان بوده و سرشار از یادمان های گوتیکی و باروکی است که توسط کانال های باریک و بیضی شکل احاطه شده اند. تعجبی ندارد که این شهر یکی از پربازدید ترین شهرهای اروپا باشد؛ زیرا به لحاظ جغرافیایی نیز موقعیت خوبی در این قاره دارد. این شهر دسترسی خوبی از اکثر نقاط مرکزی اروپا به ویژه بروکسل دارد. ترکیب معماری خیره کننده بروژ در کنار کانال های جذابش باعث شده این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان محسوب شود.

سن پترزبورگ در روسیه

تصویر

شهر سن پترزبورگ حتما شایسته قرار گرفتن در فهرست زیباترین شهرهای جهان است. این شهر با خانه ها و ساختمان های گنبدی شکل خود که با نظمی خاص در کنار همدیگر قرار گرفته اند، چشم هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کند. سن پترزبورگ شاهد وقوع انقلاب سال 1917 روسیه علیه تزارها و همچنین صحنه دفاع سرسختانه روس ها علیه آلمان نازی بوده است. ویژگی جالب این شهر آن است که هر سال در اول تابستان شب های سفید را تجربه می کند.

در واقع به دلیل این که سن پترزبورگ شمالی ترین شهر پرجمعیت کره زمین است، در اوایل تابستان که روزها بلند است، تقریبا شب ندارد. اگر می خواهید یک شبانه روز بدون شب را تجربه کنید، بهترین راه سفر به سن پترزبورگ در اوایل تابستان است. در نظر برخی از افراد این شهر به دلیل سرمای زیادی که دارد و به خاطر قندیل های برف و خانه های یخی آن به زیباترین شهر جهان در روزهای زمستانی تبدیل می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (317 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس