عجیب‌ترین شهرهای متروکه جهان

  دوشنبه، 28 شهریور 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
عجیب‌ترین شهرهای متروکه جهان
ساعدنیوز: از قرن‌ها پیش تا به امروز شهرهای بسیاری روی کره زمین وجود داشته است. در این مطلب قصد داریم عجیب ترین شهرهای متروکه جهان را معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از گجت نیوز، از قرن ها پیش تا به امروز شهرهای بسیاری روی کره زمین وجود داشته است. در این مطلب قصد داریم عجیب ترین شهرهای متروکه جهان را معرفی کنیم.

در طول تاریخ شهرهای زیادی روی کره زمین به وجود آمده و برخی از آنها به دلایل مختلفی نابود شده و از بین رفته اند. تعدادی از شهرهای جهان را بلایای طبیعی از بین برده و برخی دیگر را خود انسان ها تبدیل به ویرانه کرده اند. گاهی وقوع جنگ های خانمان سوز باعث شده شهری به کلی فراموش شود و ساکنان آن به کلی از بین بروند.

عجیب ترین شهرهای متروکه جهان را بشناسید

شهرها و کشورها و اصولا هر نقطه ای از کره زمین در نبود انسان ها سرسبز می شود و اصولا وقتی آدمی پایش روی کره زمین نباشد، طبیعت به تنهایی از پس حفاظت از شهر برخواهد آمد. بدین ترتیب ساختمان ها و خانه ها لباسی از خزه و شاخ و برگ درختان به تن می کنند و…

اگر انسان ها همچنان روی کره زمین نباشند، آن وقت تپه های شنی بلندقامت تر از قبل می شوند و حیوانات از مکان های خود بیرون می آیند و در شهر و خیابان های آن پرسه می زنند چون دیگر خطری آنها را تهدید نمی کند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به شهرهای جادویی جهان بیندازیم که هم اکنون متروکه و بلااستفاده شده اند. همچنین می توانید با بدترین و بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ برای زندگی آشنا شوید.

۱.جزیره رس در هندوستان

تصویر

چندین دهه پیش کشور بزرگ و پهناور هندوستان تبدیل به مستعمره بریتانیا شده بود و انگلیسی ها بر حاکمان آن ناحیه تسلط داشتند. در آن زمان از جزیره رس برای تبعید جنایتکاران استفاده می شد و مجرمان به این منطقه می رفتند. در سال ۱۸۵۸ میلادی بود که عده ای از هندوستانی ها علیه دولت بریتانیا شورش به راه انداختند، اما این شورش راه به جایی نبرد و باعث شد دولت بریتانیا جنایتکاران و آشوبگران به را این جزیره تبعید کند. این منطقه به هیچ وجه مناسب زندگی کردن نبود و به همین خاطر تبعیدی ها را راهی آنجا می کردند.

تنها کاربرد این جزیره مکانی برای تبعیدی ها نبود، بلکه در آن زمان ساختمان هایی برای انگلیسی هایی ساختند که به جزیره رس آمده بودند. در اثنای جنگ دوم جهانی و همزمان با خروج ارتش بریتانیا از خاک جزیره رس، درهای آن به کلی بسته شد و این جزیره متروکه و خالی از سکنه گردید. هم اکنون این جنگل است که کنترل جزیره رس را بر عهده دارد.

۲. انگکور وات در کامبوج

تصویر

در قرن دوازدهم میلادی کامبوجی های قسمت شمالی برای عبادت خدای خود، معبدی در منطقه انگکور وات ساختند. این ناحیه متروکه و جادویی ساختمان هایی به مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع را در خود جای داده و از جمله مهم ترین مکان های باستان شناسی در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود.

ساختمان های این شهر عجیب و غریب هم اکنون با گونه های مختلف گیاهی پوشانده شده و زمام امور آنجا به دست گیاهان افتاده است. اگرچه انگکور وات خالی از سکنه شده، اما همچنان مردمان بومی آن قسمت برای کشت برنج و انجام مراسم های مذهبی خود به آنجا می روند.

۳. هوتووان در چین

تصویر

چین نیز تمدن های باستانی زیادی داشته و یکی از آنها شهر هوتووان واقع در جزیره شنگشان است. این مکان محلی برای زندگی هزاران ماهی گیر بوده و به دلایلی از کشور چین جدا افتاده است. به علت جدایی هوتووان از خود چین، نتوانست توسعه و گسترش یابد و جمعیت آن روز به روز کاهش یافت.

در سال ۲۰۰۲ میلادی بود که هوتووان رسماً خالی از سکنه شد و ساکنان آن تصمیم گرفتند به مناطق توسعه یافته چین مهاجرت کنند. چند سالی از ترک مردمان هوتووان نمی گذرد، اما هم اکنون گیاهان سرسبز تقریبا سازه های منطقه را پوشانده و باعث شده اند منظره ای جذاب و دیدنی به وجود آید. در حال حاضر این ناحیه تبدیل به منطقه ای برای بازدیدکنندگان شده است.

۴. کولمانسکوپ در نامیبیا

تصویر

وجود معادن با ارزش در هر منطقه ای باعث افزایش جمعیت می شود. در سال ۱۹۰۸ میلادی بود که یکی از کارگران راه آهن هنگام عبور از صحرای نامیبیا و در میان ماسه ها به شیء درخشانی بر می خورد. پس از مدتی کاوش تازه متوجه می شود به الماس رسیده است.

دولت تصمیم می گیرد برای استخراج الماس و راه اندازی این صنعت شهر کولمانسکوپ را تأسیس کند. شوربختانه مردم برای دست یافتن به الماس های این ناحیه به شهر هجوم می آورند و از آنجا که دستیابی به این سنگ های قیمتی دشوار می شود، موجی از ناامنی و درگیری و آشوب در شهر به راه می افتد.

کشف معادن جدید الماس به آشوب ها و ناامنی ها دامن می زند تا این که مردم رفته رفته شهر کولمانسکوپ را ترک می کنند. این شهر در سال ۱۹۰۸ از میان تپه های شنی سر در آورد و سال ها بعد در میان همان ماسه ها آرام خفت.

۵. سن جوان پارانگاریکوتیرو در مکزیک

تصویر

شهرهایی که پای آتشفشان ایجاد می شوند برای ساکنان بسیار ناامن محسوب می شوند. در سال ۱۹۴۳ میلادی بود که یکی از شهرهای مکزیک به نام سن جوان پارانگاریکوتیرو دچار یکی از بلایای طبیعی شد و ساکنان مجبور شدند خانه های خود را ترک کنند.

در یک چشم به هم زدن لرزش شدیدی در این شهر کوچک حس شد و پس از آن هوا تاریک شد. وقتی ناقوس کلیسا به صدا درآمد ساکنان سن جوان دریافتند که وقت ترک شهرک فرا رسیده است. خوشبختانه گدازه های آتشفشانی نتوانستند به مردمان این ناحیه آسیب برسانند.

آتشفشان پاریکوتین داشت فوران می کرد و گدازه ها از هر طرف به آسمان پرتاب می شدند. شهر متاسفانه با وقوع این حادثه از بین رفت، ولی مردم موفق شدند بدون کوچک ترین آسیبی آنجا را ترک کنند. تنها چیزی که از آن شهرک باقی ماند، کلیسا بود که هم اکنون تبدیل به مکانی برای گردشگران شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان