دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... 

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
کد خبر: 385886
ساعدنیوز: هر از گاهی از گوشه و کنار در مورد مهریه های عجیب و غریب چیزهایی میشنویم. مهریه‌هایی که اگر به دادگاه و شکایت کشیده نشود، شاید هرگز به گوش کسی نرسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از شرق، هر از گاهی از گوشه و کنار در مورد مهریه های عجیب و غریب چیزهایی میشنویم. مهریه‌هایی که اگر به دادگاه و شکایت کشیده نشود، شاید هرگز به گوش کسی نرسد.

با این حال، خیلی از کسانی که در گوشه و کنار این کشور ازدواج می‌کنند، با هزار و یک دلیل سراغ این مهریه‌ها می‌روند؛ ترس از آینده، خلاقیت یا حتی علاقه های عجیب شخصی!

ازدواج سوم با مهریه بال مگس

یکی از عجیب ترین مهریه های تاریخ ایران در شعبه 264 دادگاه خانواده به اجرا گذاشته شد. یک کیلو بال مگس! سال 86 زنی با مراجعه به دادگاه خانواده به قاضی گفت تنها در صورتی حاضر به طلاق می‌شود که همسرش یک کیلو بال مگس مهریه او را بپردازد! او که سومین ازدواج خود را شکست خورده می‌دید، دلیل جدایی از همسرش را فریبکاری او عنوان کرد و گفت: «همسرم علی رغم متاهل بودن، با من ازدواج کرده و حالا من تا مهریه‌ام را نگیرم از زندگی اش بیرون نمیروم.»

از چشم هایش کوتاه نمی‌آیم

پرونده دیگر در مورد زنی است که چشم های شوهرش را به عنوان مهریه انتخاب کرده. این پرونده در شعبه 279 مجتمع قضائی عدالت رسیدگی شد. در واقع مهریه این خانم 5هزار سکه طلا بود که بخشیده شد اما او برای داشتن چشمان همسرش کوتاه نیامد و در نهایت چون طبق قانون شرع اعضای اصلی بدن قابل جدا کردن نیست و تعهد مالی ایجاد نمی‌کند داماد فقط محکوم به پرداخت پنج هزار سکه طلا شد.

مهریه‌ای با ارزش معنوی

یکی دیگر از مهریه‌های عجیبی که در عقدنامه یکی از دختران ایرانی به ثبت رسیده است 1000 سفر پیاده به کربلاست. این مهریه ارزش مالی ندارد، اما کاری است که طبق تقاضای عروس‌خانم، داماد باید آن را انجام دهد تا حکم طلاق صادر شود.

دست و پای من مهریه عروسم

اما مهریه های عجیب و غریب به اینجا ختم نمیشود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این بار پدر داماد، علاوه بر هزار سکه طلا و 100 میلیون تومان پول نقد، دست و پای خودش را به عنوان مهریه به عروس تقدیم کرده است.

آشنایی کنار دریا

یکی دیگر از مهریه های عجیب و غریب دیگر، 5هزار مرجان دریایی است. دلیل انتخاب این مهریه آشنایی در کنار دریاست. به گفته خانم 5 هزار مرجان دریایی، حق من است و می‌خواهم بعد از دریافت مهریه‌ام به این زندگی پایان دهم. این درحالی است که قاضی پرونده به دو طرف وقت داده تا بر سر تعیین مهریه به یک نتیجه برسند.

  برچسب ها: مهریه عجایب

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 31 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید