دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

آخرین پیام غم انگیزی که شهید صارمی قبل شهادت جگرسوزش از مزار شریف مخابره کرد+ویدیو 

سه شنبه، 17 مرداد 1402
ساعدنیوز: 17 مرداد یادآور شهادت غم انگیز محمود صارمی خبرنگار جوان ایران است که جانش را در راه رسالت بزرگش فدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، «محمود صارمی» سال 1347 در شهرستان بروجرد متولد شد پس از اخذ دیپلم در سال 1367 و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته «جغرافیا» دانشگاه به تهران مهاجرت کرد و دوران تحصیل در مقطع کارشناسی، خود را در سخت‌ترین شرایط زندگی، با کار کردن جهت امرار و معاش تأمین هزینه‌های تحصیل طی کرد. او همراه با تحصیل به دلیل علاقه شدید به ورزش «کاراته» داشت و در مدت کوتاهی با گذراندن دوره‌های مختلف این رشته موفق به کسب کمربند مشکی و کارت مربی‌گری شد و در مسابقات شهرستان و استان شرکت می‌کرد که موفقیت‌هایی را نیز در این زمینه به دست آورد.

روز 17 مرداد 1377 تعداد 8 دیپلمات ایرانی و یک خبرنگار به نام محمود صارمی در کنسولگری ایران در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسیدند. بعد از آن شورای فرهنگ عمومی کشور در همان اولین سالگرد این رخداد روز هفده مرداد را به پاس قدردانی از مقام خبرنگاران به نام «روز خبرنگار» نامگذار کرد.

شهید صارمی 21 سال پیش در آخرین لحظات زندگی اش پیامی را به ایران مخابره کرد که به این شرح است: «مزار شریف سقوط کرد. هفدهم مرداد ماه 1377، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند. خبر فوری، فوری. مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای....»

سکانسی از فیلم مزار شریف

مزار شریف، داستان کشتار دیپلمات های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال حمله نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 تن از کارکنان کنسولگری ایران شد.در این قتل عام یک خبرنگار جوان به نام محمود صارمی نیز به شهادت رسید.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 13 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
خاطره نوستالژیک بهرام افشاری در برنامه خندوانه رامبد جوان درباره دعوتش به سریال پایتخت برای بازی در نقش بهتاش فریبا دروازه بان سوم تیم نساجی مازندران +فیلم
دعوای لاتی امیر جعفری بوکسور با امین حیایی در فیلم سینمایی هاوایی بر سر رابطه عاشقانه با خواهرش +فیلم
ترجمه تخصصی کتاب
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
ویراستاری تخصصی مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن