دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

عکسی که دلمان را لرزاند ولی دنیا را بیدار نکرد! 

چهارشنبه، 02 آبان 1403
کد خبر: 414531
ساعدنیوز: انتشار فیلم و عکس از یک دختر بچه خردسال فلسطینی در حال حمل خواهر مجروحش اگرچه دل آزادگان را به درد آورد اما دنیای خفته را بیدار نکرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، جنگ غزه نماد جنایت رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و شرکای دیگر در حالی ادامه دارد که ماشین جنگی صهیونیستها هیچ مانعی را برای تداوم جنایتهای خود نمی بینند.

دختر بچه آواره فلسطینی خواهر مجروح خود را حمل می‌کند و بیش از 2 کیلومتر با او راه می‌رود تا او را به بیمارستان ببرد.

این در حالی بود که بیمارستان ویران شده و در فیلم صدای پهپاد اسرائیلی در آسمان شنیده می‌شود. هیچ کس نمی‌داند این دو کودک چه شدند.

فیلم و عکس این دختر بچه فلسطینی در فضای مجازی دست به دست می چرخد و دلها را به درد می آورد. اما جنایتکاران رژیم صهیونیستی با همدستی آمریکا و سایر کشورها به جنایت ادامه می دهند.

بر اساس بیانیه‌های منتشر شده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین، در جنگ غزه تا اول اکتبر و در یکسالگی این جنگ، 41788 نفر شهید شده اند که در میان آنها 16 هزار کودک وجود دارد.

بر اساس این آمار، 60 درصد شهدا و زخمی‌ها را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می‌دهند.

این عکس با عکسی از پسر بچه ژاپنی در جنگ جهانی دوم مورد مقایسه قرار گرفته است. پسری که خبردار ایستاده و لبش رابا دندان فشرده است؛ با چشمانی که انگار تمام روح یک ملت شکست خورده را در خود خلاصه کرده است.

«جو اودانل» (Joe O’Donnell)، عکاس این عکس در ناکازاکی، از سوی ارتش ایالات متحده به آنجا فرستاده شد تا آسیب‌های واردشده به ژاپن توسط حملات هوایی بمب‌های آتش‌زا و اتمی آمریکا را مستند کند.

او در طول هفت ماهی که از سپتامبر 1945 آغاز شد، به سراسر غرب ژاپن سفر کرد، ویرانی‌ها را ثبت کرد و وضعیت اسفبار قربانیان بمباران از جمله کشته‌شدگان، مجروحان، بی‌خانمان‌ها و یتیمان را فاش کرد. تصاویر رنج انسان‌ها، هم بر نگاتیوهای او و هم بر قلبش نقش بستند.

به گفته جو اودونل، این تصویر کودکی را نشان می دهد که برادر مرده خود را حمل می کند. او در صفی ایستاده که ژاپنی ها عزیزان خود را که از دنیا رفته اند برای تدفین سنتی(سوزاندن و خاکستر شدن) تحویل می دهند. به گفته اودونل وقتی نوبت این پسر رسید، مردانی که در ماسک های سفید آماده بودند ، بی سر و صدا بدن برادر مرده او را گرفتند و آن را آتش زدند. پسر کوچک سعی می کرد با گاز گرفتن لب زیرین خود، گریه را مهار کرده و قوی به نظر برسد.


4 پسندیدم 8 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه ها
مژگان
5 روز پیش

خدایا صلح‌وارامش را برای همه برقرار کن
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
(فیلم+ تصاویر) مرغ خیاط/ پرنده‌ی حیرت‌انگیزی که زیباترین آشیانه ها را میدوزد/ اینجاست باید گفت "فتبارک الله احسن الخالقین"
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(ویدئو) تراپی؟ نه ممنون، پشت صحنه خنده‌دار «درحاشیه» هست/ «جواد رضویان»: 8 درصد هم مالیات ارزش افزوده کم میشِداا/ مهران غفوریان: دکتر هومن چجوری کم میشد