دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم و نشانه های خرابی سنسور جریان هوای ماشین 

شنبه، 01 مهر 1402
در ادامه این مطلب از ساعدنیوز، با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره علائم خرابی سنسور هوای خودرو در اختیارتان قرار دهیم.

سنسور جریان هوا در اتومبیل از جمله حسگرهای پر شمار بوده که به منظور جلوگیری از افزایش مصرف سوخت باید عملکرد خود را به خوبی انجام دهد. سنسور هوا که آن را با نام MAF نیز می شناسند، نقش کلیدی ایفا می کند. این قطعه موظف است که جریان ورودی هوا به محفظه احتراق را بتواند در حد متعادل و نرمال حفظ کند. با انجام این کار کارایی خودرو به خوبی مشاهده خواهد شد.

6 علامت خرابی سنسور جریان هوا

داده های سنسور جریان هوا(MAF) برای کنترل میزان سوخت حیاتی خواهد بود. مقدار هوای ورودی به موتور از طریق فیلتر هوا بسته به سرعت کار موتور در نوسان است.اگر پدال گاز را به سمت پایین فشار دهید، برای افزایش سرعت حرکت پیستون ها در موتور به سوخت بیشتری نیاز دارد. در مجموع برای افزایش سرعت به سوخت و هوای بیشتری نیاز است.

از دلایلی مهم بودن سنسور جریان هوای جرمی این است که مقدار سوخت باید متناسب با مقدار هوای ورودی باشد.این سنسور باید بتواند جریان هوا را به دقت اندازه گیری و اطلاعات را به صورت بلادرنگ به ECU ارسال کند.بنابراین رایج‌ترین نشانه‌های حسگر جریان هوای بد معمولاً منجر به عملکرد بد خودرو خواهد شد.

1.بررسی چراغ چک موتور

یک سنسور جریان هوای بد معمولاً موجب روشن شدن چراغ چک موتور می شود. به این دلیل که ECU مقدار خارج از محدوده رااز سنسور MAF تشخیص می‌دهد و چراغ چک موتور راهی است که به شما اطلاع می‌دهد که مشکلی وجود دارد.

2.راه اندازی دشوار موتور

از آنجایی که ECU نمی تواند جرم هوای ورودی را اندازه گیری کند، باید این کمبود اطلاعات را با استفاده از بقیه سنسورهای موتور جبران کند.بسته به پیچیدگی برنامه ECU و سنسورهای نصب شده، استارت خودرو می تواند بسیار سخت شود. حتی ممکن است در خودرو های قدیمی تر، موتور اصلا روشن نمی شود.

3.مصرف سوخت ضعیف

بدون اطلاعات مناسب از MAF، ECU نمی تواند به طور موثر کار کند و بنابراین، کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت مشهود خواهد بود.اکثر ECU ها به محدوده مقدار توده هوای پیش فرض برمی گردند تا موتور را روشن نگه دارند. این مقدار باعث می شود که سوخت بیش از حد مورد نیاز به موتور وارد شود.

4.عملکرد بد موتور

بسته به سال تولید خودرو و شرکت سازنده، این خرابی ناشی از پایین بودن ECU ممکن است باعث شود که موتور در هنگام دور آرام از کار افتد و خودرو خاموش شود.

5.کاهش شتاب خودرو

یک سنسور جریان هوای جرمی خراب، میزان هوای ورودی از فیلتر هوا را به طور دقیق اندازه گیری نمی کندو در نتیجه باعث تاخیر در تحویل سوخت در هنگام شتاب گیری ناگهانی و کمبود موقت شتاب می شود.در چنین حالتی، ECU ابتدا افت خلاء موتور را حس می کند و سپس با استفاده از سنسورهای دیگر تصمیم می گیرد که آیا سوخت بیشتری نیاز است یا خیر.این فرآیند می تواند نیم ثانیه تا یک ثانیه طول بکشد و در شتاب ماشین اثر بدی دارد.

6.بوی گاز از لوله اگزوز

عدم سوخت رسانی درست به موتور، بر نسبت سوخت به هوا در محفظه‌های احتراق تأثیر می‌گذارد.اگر سوخت بیش از حد به موتور وارد شود، می تواند به دود اگزوز ختم شود و باعث ایجاد بوی قابل توجه گاز از لوله اگزوز شما شودخواهد شد.همچنین در صورت تعمیر نشدن می تواند باعث خرابی زودرس مبدل کاتالیزوری شود.

سخن پایانی

اگر به خودروی خود اهمیت می‌دهید و حداقل هر 2 ماه یک بار، بازدید دوره‌ای کامل را برای سلامتی خودرو انجام می‌دهید، جای نگرانی نیست، زیرا در زمان چکاپ یا بازدید دوره‌ای، قطعا متوجه خرابی و یا کثیف شدن سنسور خرابی هوا خواهید شد. اما برای کسانی که دیر به دیر از خودرو بازدید می‌کنند و تا زمانی که خودرو خراب می‌شود، نگاهی به آن نمی‌اندازند، قطعا اوضاع خوبی در انتظار آن‌ها نخواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که به خوبی خودروی خود را در بازه‌های زمانی کوتاه بررسی کنید تا هزینه زیادی برای خودرو مثل هزینه خرید فیلتر هوا محتمل نشوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با فیلم سینمایی «شیرشاه»/ همراه با زیرنویس فارسی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله
صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌
(عکس) ترکیب رنگ مسحورکننده‌ی مانتوی بلوچ‌دوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ میدونین چی باعث شده این مانتو اینقدر خاص باشه؟
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی