علائم و نشانه های آپاندیسیت در نوزادان

  دوشنبه، 19 اسفند 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
علائم و نشانه های آپاندیسیت در نوزادان
آپاندیسیت در نوزادان نادر و تشخیص آن نیز دشوار است. در ابتدا، ممکن است شبیه آنفولانزای معده باشد. اگر به نوزاد خود مشکوک هستید که آپاندیسیت دارد, ابتدا باید بیماری هیرشپرونگ را در او تشخیص دهید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا،آیا کودک شما بد خلق است؟ آیا متوجه التهاب در سمت راست شکم می شوید؟ خوب، اگر متوجه باشید، ممکن است کودک درد معده داشته باشد. اما اگر درد معده بیش از یک روز شدت بگیرد یا دوام بیاورد، می تواند نشانه ای از آپاندیسیت در نوزاد باشد. کودکان بزرگتر به راحتی می توانند علائم برجسته درد شکم را توصیف کنند. اما کودک می تواند کاری انجام دهد تا بفهمید چه چیزی او را آزار می دهد. بنابراین چگونه می توانید آپاندیسیت را در نوزادان تشخیص دهید؟ خوب، برای شروع، پست ما را بخوانید.

آپاندیسیت چیست؟

آپاندیسیت التهاب عفونت آپاندیس است. آپاندیس زائده ای کوچک و انگشتی شکل است که درست در بالای روده بزرگ قرار دارد. التهاب هنگامی اتفاق می افتد که باکتری ها توسط غدد لنفاوی بزرگ یا مدفوع سفت که سبب مسدود شدن دهانه مجرای آپاندیس می شود در آپاندیس مسدود می شود. پس از آلوده شدن، لازم است آپاندیسیت را در آورید تا از ترکیدن یا گسترش آن در شکم جلوگیری شود. آپاندیسیت یکی از شایع ترین دلایل جراحی شکم است. افرادی که سابقه خانوادگی آپاندیسیت دارند بیشتر مستعد ابتلا به آپاندیس هستند و مردان نسبت به زنان بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند. اوج سن بروز آپاندیسیت بین 10 تا 30 سال است. اما خبر خوب این است که تعداد موارد آپاندیسیت در حال کاهش است. به این دلیل است که مردم اکنون غذاهای پر فیبر بیشتری را در رژیم غذایی خود نسبت به گذشته قرار می دهند.

آپاندیسیت در نوزادان

آپاندیسیت در نوزادان نادر و تشخیص آن نیز دشوار است. در ابتدا، ممکن است شبیه آنفولانزای معده باشد. اگر به نوزاد خود مشکوک هستید که آپاندیسیت دارد, ابتدا باید بیماری هیرشپرونگ را در او تشخیص دهید.

علل آپاندیسیت در نوزادان

مشخص کردن علت ایجاد آپاندیسیت دشوار است. پزشکان بر سر علت ایجاد آن تقسیم بندی می شوند. ممکن است که آپاندیس با مدفوع و باکتری ها مسدود شود. مخاط تولید شده توسط آپاندیس می تواند ضخیم شود و انسداد ایجاد کند. باکتری های داخل آن می توانند تکثیر و باعث بروز آپاندیسیت شوند.

علائم آپاندیس در نوزادان

در صورت مشاهده هر یک از این علائم آپاندیسیت نوزاد، فوراً با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید:

تب

استفراغ

از دست دادن اشتها

حالت تهوع

درد شکم

اسهال

شکم کودک به لمس شما حساس خواهد بود.

تشخیص آپاندیسیت در نوزادان

علائم آپاندیسیت مشابه با سنگ کلیه، عفونت مجرای ادراری و ذات الریه است. پس این برای پزشکان یک چالش خواهد بود که آن را تشخیص دهند. پزشک متخصص اطفال به شما خواهد گفت که آیا باید کودک خود را به اورژانس بیاورید یا خیر. در بیمارستان ممکن است پزشک برای تعیین علت دقیق، سونوگرافی، رادیوگرافی یا سی تی اسکن انجام دهد. این روش های بدون درد به او کمک می کند تا تصویر بهتری از زائده کودک شما داشته باشد. او همچنین ممکن است آزمایش خون و آزمایش ادرار را انجام دهد تا مطمئن شود که عفونت مجاری ادراری مسبب علائم کودک شما نیست. او همچنین با یک جراح که تصمیم می گیرد فرزند شما به جراحی نیاز دارد یا نه، مشورت خواهد کرد.

درمان آپاندیسیت در نوزادان

آپاندکتومی یک درمان استاندارد برای آپاندیسیت است. جراح ممکن است برش را در شکم ایجاد کند یا ممکن است از یک وسیله جراحی برای ایجاد شکاف کوچک استفاده کند. آپاندکتومی کودک شما را مجبور به ماندن 2 تا 3 روز در بیمارستان می کند. قبل و بعد از عمل جراحی، آنتی بیوتیک ها و مایعات داخل وریدی از بروز عوارض جلوگیری کرده و خطر عفونت را کاهش می دهند. در صورت لزوم، پزشک ممکن است مسکن هم تجویز کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (541 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (517 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (126 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (24 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (13 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...