ساعدنیوز
ساعدنیوز

علل اصلی طلاق در دوران میانسالی و راه های پیشگیری از آن

  شنبه، 23 بهمن 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
علل اصلی طلاق در دوران میانسالی و راه های پیشگیری از آن
اگرچه انتظار می‌رود که با گذشت سال‌ها از زندگی مشترک، زوجین به درک متقابل و تفاهم نسبی برسند ولی بارها مشاهده می‌شود که مقایسه و انتظارات زیاده از حد توسط یکی از طرفین و یا گاهی هر دو طرف باعث می‌شود این زوج‌های میانسال درصدد طلاق و جدایی برآیند. در این بخش به بررسی طلاق در میانسالی خواهیم پرداخت ما را در ساعدنیوز همراهی فرمائید.

طلاق در میانسالی

زن و مرد در اوایل جوانی، ۲۰سالگی یا شاید حتی ۳۰سالگی، تصمیم می گیرند ازدواج کنند. آنها تحصیلات تکمیلی را می گذرانند، شغلی را که می خواهند پیدا می کنند، بچه دار می شوند و پس از سال ها ناگهان یکی از این دو نفر احساس می کند که این زندگی آن چیزی نیست که می خواهد.

چه چیزی باعث می شود فرد تصمیم بگیرد خانواده ای خوب، قوی و موفق را از بین ببرد که سال ها برای رساندنش به این جایگاه تلاش کرده اند؟

خب انتظارات ما در طول زمان تغییر کرده اند. اکنون زوج ها چنین سؤالاتی را از خودشان می پرسند:

  • این ازدواج باعث خوشحالی من می شود؟
  • آیا ازدواج من به شکوفایی ام کمک می کند؟

اگر هم پاسخ منفی باشد، ممکن است طلاق برایشان راه حلی قابل قبول تلقی شود.

علت طلاق در میانسالی ممکن است هر چیزی باشد، از جمله:

  1. خیانت
  2. کنارنیامدن با تغییرات عادی زندگی مانند یائسگی
  3. خروج بچه ها از خانه
  4. بازنشستگی

همه اینها ممکن است برای خانواده ها اتفاق بیفتند و شاید تمایل یکی از این دو نفر به ادامه زندگی مشترک را از بین ببرند. این مسائل عادی که در میان سالی اتفاق می افتند می توانند باعث شوند فرد در زندگی خود تجدیدنظر کند.

شاید مسئولیت های تربیت فرزندان در حال کاهش باشند و فرد تصمیم بگیرد زندگی اش را تغییر بدهد و بخواهد مستقل تر باشد. وقتی بچه ها بزرگ و از خانواده جدا می شوند، چسبی که بسیاری از زوج ها را کنار هم نگه داشته است هم از بین می رود. در ضمن چون بیشتر زنان کار می کنند و از نظر مالی مستقل می شوند، الزامات مالی کمتری هم برای با هم ماندن وجود دارند.

طلاق در میانسالی

آمار طلاق در میانسالی

در سال های گذشته پدیده طلاق در دوران میانسالی تا این حد رواج نداشت، اما اکنون حسابی همه گیر شده است. اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا خودتان یا اطرافیانتان در حال تجربه این موضوع هستید. یا ازدواج بلندمدت شما در حال فروپاشی است یا شاید یکی از دوستان یا همکارانتان اعتراف کرده که ازدواجش با مشکل مواجه شده است یا شاید پدر و مادر خودتان در این شرایط قرار دارند.

اگر خودتان در این شرایط هستید و پس از چندین سال زندگی مشترک، همسرتان خواسته از هم جدا شوید، احتمالا احساساتی دارید که حتی نمی توانید توصیفشان کنید. به احتمال زیاد شوکه هستید و مدام به این فکر می کنید که چگونه به عنوان فردی مطلقه و میانسال به زندگی تان ادامه بدهید.

می دانم این حرف چندان تسلی بخش نیست، اما شما تنها نیستید. بر اساس تحقیقات اخیر، نرخ طلاق برای بزرگ سالان ۵۰ساله و بالاتر در ۲۵ سال گذشته دو برابر شده است. می توانیم بگوییم که این اتفاق یک سونامی اجتماعی است. این اعداد حیرت انگیز و ویرانگر هستند و نشان می دهند نه تنها ازدواج های اول شکست می خورند، بلکه احتمال وقوع طلاق در ازدواج های دوم و سوم نیز بیشتر شده است.

آمار طلاق در میانسالی

دلایل طلاق در میانسالی

زوج های میانسال که برای طلاق راهی دادگاه خانواده می شوند، همان زوج های دیروزی هستند که خود را ملزم به حفظ رابطه شان کرده بودند.

سوختن و ساختن بخاطر بچه ها

تاخیر این جدایی ها در بسیاری از مواقع به خاطر فرهنگ نادرست ما ناشی از وجود فرزندان است. گاهی یکی از طرفین به این نتیجه می رسد که این زندگی زناشویی را دوست ندارد و می خواهد از این زندگی بیرون بیاید. زمانی که این امر را با کسی یا اعضای خانواده اش مطرح می کند، آنها عموما این جمله را می گویند «به خاطر بچه ات بساز». این افراد به خاطر فرزندان شان از هم جدا نمی شوند و فرزند را در یک خانواده پر تنش نگه می دارند، فقط به خاطر حرف اطرافیان، با این شیوه این زندگی را تحمل می کنند. اما وقتی بچه ها به از آب و گل در می آیند، تصمیم به جدایی می گیرند چرا که با خود فکر می کنند دیگر فرزندان شان آسیب های دوره کودکی را نخواهند دید و حالا می توانند بهترین تصمیم را بگیرند. زوج های میانسال که برای طلاق راهی دادگاه خانواده می شوند، همان زوج های دیروزی ای هستند که خود را ملزم به حفظ رابطه شان کرده بودند.

اختلاف فکری زن وشوهر

گاهی زن ومرد به مروز زمان به دلیل تعاملات اجتماعی سطح فکر و نگرشش شان تغییر می کند. اختلاف فکری بین نگرش زوجین باعث می شود که طرفین احساس کنند همدیگر را درک نمی کنند . خصوصا فردی که رشد اجتماعی، فکری و افق دید گسترده تری پیدا کرده و اینجاست که احساس می کند همراه و همسرش گزینه مناسبی نیست و در نهایت تصمیم می گیرد در این انتخاب تجدید نظر کند.

فقدان آموزش های لازم

گاهی بزرگان علاوه بر اینکه خودشان تمایل به طلاق پیدا می کنند، یادشان می روند به فرزندان شان آموزش دهند، زندگی مشترک و ازدواج کردن شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد. به بیان دیگر که بدون آن توانایی ازدواج صورت بگیرد، منتهی به آسیب می شود. دو طرف در ابتدا همدیگر را تحمل می کنند به خاطر اینکه فکر می کنند به یکدیگر تعلق خاطر دارند، در یا اجباری احساس می کنند و مجبورند ادامه دهند و راه گریزی دیگر وجود ندارد. به تدریج دوست داشتن های زندگی خرج نداشته ها می شود این فرآیند به جایی می رسد که سپرده حساب دوست داشتن خالی می شود و بعد از این دوره فرد از رابطه احساس خستگی و انزجار می کند. وقتی این احساس انزجار به وجود می آید که سالیان سال از زندگی مشترک گذشته و تنها در شرایطی که فرد احساس می کند توانایی لازم را برای جدا شدن دارد تصمیم می گیرد از این زندگی بیرون بیاید که شاید در آن زمان یک خانم یا آقای ۵۰ ساله باشد ولی تفاوتی ندارد چرا که این فرد آنقدر خسته است که تحمل ماندن در زندگی مشترک را ندارد.

عادی شدن طلاق

روزگارانی نه چندان دور چیزی به نام جدایی از همسر به هیچ وجه مرسوم نبود و زن باید با پیراهن سفید به خانه بخت می رفت و با کفن سفید هم از آنجا خارج می شد. اما امروزه آمار طلاق افزایش یافته و به همین دلیل قبح طلاق هم برای خانواده ها ریخته است، متاسفانه امروزه در هر فامیلی تعدادی دختر و پسر طلاق گرفته دیده می شوند و این یعنی این که باید هر روز شاهد افزایش این رخداد تلخ در زندگی زوج ها باشیم.

تأثیر طلاق میانسالی روی زنان چیست؟

زنانی که در میانسالی طلاق می گیرند تقریبا همه چیز زندگی شان تغییر می کند، به خصوص اگر مادری خانه دار و بدون شغل باشند، طلاق می تواند از نظر مالی فاجعه بار باشد. آمار نشان می دهد زنان پس از طلاق از نظر مالی اوضاع بدتری دارند و مردان پس از یک مرحله سازگاری پس از طلاق، وضعیت بهتری دارند.

یکی از دلایلی که طلاق برای زنان در میانسالی را چالش برانگیزتر می کند، اغلب نداشتن شغلی برای ادامه دادن زندگی و درنتیجه نداشتن استقلال مالی است. مردان هنوز هم در حین و بعد از طلاق هر روز به محل کاری می روند که بخش عمده ای از هویت آنهاست. آنها همچنان همان فعالیت های بعد از کار را مانند قبل انجام می دهند و به احتمال زیاد ارتباطات اجتماعی شان مختل نمی شود.

از سوی دیگر، زنان مجبورند شغلی برای گذران زندگی خود پیدا کنند و اگر مدتی طولانی از فضای کار دور بوده باشند، مجبورند دوباره آموزش ببینند. به علاوه زنان مسئولیت بیشتری در قبال بچه ها احساس می کنند که این خود می تواند به معنی مراقبت اضافی از کودک و زمان و درآمد کمتر باشد.

تأثیر طلاق میانسالی روی زنان

تأثیر طلاق میانسالی روی مردان چیست؟

اغلب مردان دچار «بحران میانسالی» می شوند و نگران پیرشدن هستند و احساس می کنند زندگی در حال سبقت گرفتن از آنهاست. آنها حاضرند زندگی چندین و چندساله شان را تمام کنند تا چیزی را بازیابند که فکر می کنند گم کرده اند. علاوه بر این، مردان میانسال مطلقه معمولا برای بسیاری از زنان که دنبال کسی هستند تا از نظر مالی آنها را حمایت کند شکاری عالی محسوب می شوند. مردان میانسال در بیشتر موارد با کسی ازدواج می کنند که از نظر سنی به فرزندانشان نزدیک تر هستند تا به خودشان.

تأثیر طلاق میانسالی روی مردان

روش های پیشگیری از طلاق میانسالی

روش‌های پیشگیری از طلاق میانسالی

  • به یاد بیاورید چه چیزی باعث شد عاشق همسرتان شوید: وقتی سال های طولانی با کسی زندگی می کنید، ممکن است ویژگی های خوب او را از یاد ببرید و در عوض روی تمام کارهای آزاردهنده یا ناامیدکننده او تمرکز کنید. به این فکر کنید که اولین بار چه چیزی در وجود یکدیگر دیدید که عاشق هم شدید. یادآوری اینکه آن شخص چه کسی بوده و چه احساسی در شما ایجاد کرده می تواند به برانگیختن مجدد میل و هیجان در وجود شما کمک کند.

  • همیشه درباره همسرتان کنجکاو باشید: دکتر هارویل هندریکس، نویسنده و زوج درمانگر، می گوید: «وقتی برای اولین بار عاشق شخصی می شوید، درباره اینکه چه دغدغه هایی دارد، چه چیزهایی برایش مهم هستند و چه خط قرمزهایی دارد کنجکاو هستید، اما زوج هایی که مدت طولانی در کنار هم هستند، ممکن است اهمیت دادن به یکدیگر را فراموش کنند.» وقتی شریک زندگی تان با شما صحبت می کند، به جای اینکه فکر کنید چه زمانی حرف هایش تمام می شود، تمام حواستان را به او بدهید و شنونده ای خوب باشید. وقتی شما تمام توجه خود را به همسرتان می دهید، احساس ارزشمندی می کند و این باعث تقویت پیوند شما می شود.
  • برای چیزهای جدید برنامه ریزی کنید: رابطه طولانی می تواند به معنی سال ها تجربه مشترک باشد که شما را به هم نزدیک تر کرده است، اما این خطر نیز وجود دارد که ناگهان به بن بست برسید. اگر همیشه با دوستان تکراری قرار می گذارید یا سال هاست برای تفریح به مکان های تکراری می روید، تغییر اوضاع می تواند رابطه شما را بهبود بخشد. شاید تعجب کنید؛ تحقیقاتی وجود دارند که نشان می دهند تجربه ای جدید می تواند به بهبود رابطه دو نفر کمک کند. وقتی عاشق می شوید، افکار و هیجان های مداوم درباره این فرد می تواند مغز شما را با دوپامین و نوراپی نفرین پر کند، اینها همان مواد شیمیایی مغز هستند که هنگام امتحان کردن فعالیت های جدید ترشح می شوند.

  • اگر از نظر جنسی از رابطه تان راضی نیستید، درباره آن صحبت کنید: اگر یکی از طرفین به اندازه دیگری به رابطه جنسی علاقه مند نیست، اگر احساس می کنید میل شما با خواسته های او مطابقت ندارد یا اگر در رابطه جنسی به اندازه همسرتان احساس رضایت نمی کنید، حتما در این باره با هم صحبت کنید. بیایید قبول کنیم که ازدواج بدون رابطه جنسی راضی کننده خیلی زود به انتها خواهد رسید.

آیا طلاق در میانسالی از همه جهت بد است؟

با وجود همه مواردی که در بالا گفته شد، اما در روابط بین انسان ها هیچ چیز مطلقی وجود ندارد. طلاق، از برخی افراد انسان های شادتری می سازد. آنها سال ها صبر کرده اند تا بچه ها مستقل شوند و حالا می خواهند در عین اینکه دوست خوبی برای همسر سابق خود می مانند اما در چند دهه باقی مانده از عمرشان راحت تر و شادتر زندگی کنند. این افراد ممکن است بتوانند علایق و روابط جدیدتری در طول مسیر پیدا کنند و احساس ارزش و احترام بیشتری داشته باشند. احساس آزادی، قدرت تصمیم گیری و خوش بینی نسبت به آینده منافعی است که می تواند از ختم یک رابطه سمی به دست آید.

تمامی منافع فوق بدین معنی نیست که طلاق در میانسالی تاثیری بر سلامت چنین فردی نخواهد داشت. به هر حال، طلاق برای هر کسی و در هر شرایطی یک حادثه استرس زاست. گاهی می توان با کاهش توقعات، یادگیری مهارت های ارتباط با همسر، صرف زمان بیشتر با همسر و داشتن لحظات شاد بیشتر از تمام شدن یک رابطه جلوگیری کرد.

پیشگیری همواره بهترین راه است. برای جلوگیری از بروز این مشکل در میانسالی، بهتر است از همان ابتدای جوانی زوجین با شناخت بهتر یکدیگر را انتخاب کنند و در طول زندگی از انباشت مشکلات و سرکوب نارضایتی ها خودداری کنند.

سخن پایانی

اگر در شرف طلاق میانسالی قرار دارید و نمی توانید برای تغییر اوضاع کاری بکنید، بهتر است از مشاور کمک بگیرید. با این کار می توانید این روزهای سخت را با آرامش بیشتری پشت سر بگذارید و زندگی ای را بسازید که آرزویش را دارید و سزاوار آن هستید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (139 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (39 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مزایای مدرک فنی حرفه ای وشرایط اخذ این مدرک نگاهی به کیک تولد 3 سالگی دختر بهداد سلیمی با طراحی خاص کیک با گربه/مبارکا باشه + عکس چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ شباهت بی نظیر و باورنکردنی پسر بزرگ شهاب حسینی در این عکس به عروسک/ با دیدنش شوکه میشین (تصاویر) طرح های کمد خاص و ترسناک یک نجار خارجی همه را انگشت به دهان گذاشت/ حاضری یکی از اینا رو بذاری تو اتاقت؟ داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه نرگس محمدی، بازیگر نقش ستایش+عکس/ عاشقانه های نرگس و علی اوجی ارزش صد بار دیدن رو داره👌 اقدام تحسین‌برانگیز رامین رضاییان برای هموطنان سیستان و بلوچستانی/ دمت گرم +عکس ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 نگاهی به کیک تولد 68 سالگی زهره حمیدی بازیگر مبتلا به سرطان/ با آرزوی سلامتی+ عکس ذوق و استرس نعیمه نظام دوست از پیشگویی ازدواجش+ویدیو/ گوله نمک که میگن ایشونه، خوشبخت بشه ایشالا😍 سلفی دو نفره پراحساس سانیا سالاری، ارغوان سریال دلدادگان با مادرش+عکس لحظه وداع فوتبالیست ها با پیکر علی انصاریان، از حضور علی دایی تا پروین و دخترش/ روحش شاد و یادش گرامی+ عکس پای سیب درست کردن ماهرانه رضا داوودنژاد در خانه دلنشین و باسلیقه اش+ویدیو/ چه آشپزخونه مرتب و دلبازی👌 عرض تسلیت چهره های سرشناس ورزشی و حضورشان برای قوت قلب امیرخان قلعه نویی در مراسم ختم خواهرش/از علی دایی تا علیرضا دبیر+ عکس سکانس فراموش نشدنی از سریال متهم گریخت/ مریم امیر جلالی جلو خواستگارا خورد زمین!!😂+ فیلم پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران عروس شد! رونمایی از حلقه ازدواج ظریف و زیبای پریناز ایزدیار +عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! شب نشینی عاشقانه و جذاب فریبا نادری، پریسیمای سریال ستایش در رستوران لاکچری شوهرش+عکس واکنش محمد مسلمی به گله و شکایت مجید قناد از عمو های فیتیله ای؛ ما بی حرمتی نکردیم+ویدئو (عکس) رونمایی مهران غفوریان، مجری برنامه "شب خوش"، از ماشین میلیاردی و شیکش/ عجب تانکی! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! (ویدئو) روسی حرف زدن تحسین برانگیز نعیمه نظام دوست/ اما تاریخ این لحظات ذوق زدگی نعیمه رو فراموش نمیکنه 🤣 (تصاویر) چیدمان اتاق میهمان خانه شاهرخ استخری در بلژیک/ بابا! دمشون گرم! امکاناتشون از بهترین هتل ها هم بیشتره (ویدئو) عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که به عمرتون دیدید! / هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (عکس) کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان خلاقیت منحصربفرد سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در ثبت عکس هنری با الهام از بال فرشته/هنر نزد ایرانیان است و بس... عکس یادگاریِ نوستالژی و دلنشین رهبر معظم انقلاب در کنار اولین فرزندشان آقا مصطفی/ فرزند رهبری اینجا 4 ساله بودند شوخ طبعی یک راننده هموطن در طعنه زدن به بی پولی مورد تشویق و تحسین همه قرار گرفت/ بهترین انشای یک خطی برای موضوع علم بهتراست یا ثروت (ویدئو) شیطنت های حامد آهنگی و پسرش در جشن تولد 10 سالگی آراد جدیدترین عکس بهرام رادان با استایل متفاوت و عاشقانه منحصربفرد مینا مختاری به مناسبت تولد همسرش (عکس) صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا (ویدئو) خاطرات و دلخوری سلمان سریال "نون خ" از شهرتش / همسرم دیگه حاضر نیست با من بیرون بره خلاقیت یک راننده خوش فکر سنندجی در محافظت از ماشینش باعث وحشت و متواری شدن سارق خودرو شد🤣/ قابل توجه ماشینهایی که دزدگیر ندارند تصویری از ملاقات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان
تیتر امروز   
چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!!
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده