دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

علل سردی پاها در بارداری 

دوشنبه، 16 آبان 1401
احساس سردی پا در بارداری به این معنی نیست که مشکلی در سلامتی شما یا فرزندتان وجود دارد. عواملی مختلفی موجب ایجاد احساس سرما در دوران بارداری می شود که در این مطلب به همگی آنها اشاره شده است. با ما همراه باشید.

واژه سردی پاها فقط به استرس قبل از وقایع مهم زندگی مثل عروسی گفته نمی شود. بعضی افراد به معنی واقعی کلمه پاهای سردی دارند که حتی در لمس کردن هم سردی آن احساس می شود. بسیاری از افرادی سردی پاها را در دوره ای از زندگی تجربه کرده اند برخی دلایل موقتی و بی ضرر هستند ولی در برخی موارد مشکل جدی تر بوده و تهدیدی برای سلامتی محسوب می شود.

آیا فکر می کنید که سرد شدن پاها نشانه بارداری است؟ جدیدا علائم عجیب و غریب به سرغتان آمده و حس می کنید که باردار شده اید؟ در دوران بارداری تغییرات زیادی در درون بدن اتفاق می افتد و احساس سرد شدن پاها یکی از این نشانه ها است. بدن تمام خانم های باردار با یک دیگر متفاوت است و بنابراین، طبیعی است که دما در بدن یک مادر افزایش یافته و در بدن دیگری کاهش بیاید. البته باید درباره علائم و نشانه هایی که در خود مشاهده می کنید با پزشک صحبت کرده تا دلایل بررسی شوند.

دلایل سردی پاها در بارداری

در طول دوران حاملگی سردی پاها و بدن دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه سعی کرده ایم به شرح کامل این دلایل بپردازیم.

  • بیخوابی:داشتن خوابی راحت و آسوده در دوران بارداری بسیار سخت و دشوار می باشد. چون که سوزش معده، احتیاج مبرم به تخلیه مثانه و کمر درد شما را بسیار آزار می دهد. از آن جایی که میزان تغییرات هورمون ها در اوایل بارداری شدیدتر می باشد، بیشتر روزهای اول احساس بی خوابی می کنید. البته در نظر داشته باشید نشانه ها و علائمی که در ادامه بارداری تجربه می کنید هم آزاردهنده هستند.
  • اضطراب:نوزاد، زندگی شما را دگرگون می کند و این کاملا طبیعی می باشد که شما مضطرب شوید ولی به هیچ وجه نباید آرامش خود را از دست بدهید. زمانی که بدن شما مشغول آماده سازی خود برای نوزاد است، خون را از اندام هایی که از اهمیت کمتری برخوردار می باشند مانند پوست به قسمت های مهم تر مانند قلب ارسال می کند و در این مواقع احساس می کنید که پاهای شما سرد شده اند. به خاطر داشته باشید که حالت تهوع و تعریق هم نقش قابل توجهی در کم کردن دمای بدن دارند.
  • کم کاری تیروئید:هورمون هایی که به واسطه غده تیروئید ایجاد می شود برای مغز جنین و رشد سیستم عصبی لازم می باشد. زمانی که میزان هورمون ها پایین می آید، احساس افسردگی، یبوست، خستگی و سردی را تجربه می کنید.
  • کم خونی:نوعی کم خونی به نام کم خونی کمبود آهن است که در خانم های باردار بیشتر رایج می باشد. در زمان بارداری بدن به تعداد زیادی گلبول قرمز برای تولید اکسیژن احتیاج دارد. رژیم غذایی باید از مواد معدنی و مواد مغذی غنی باشد؛ در غیر اینصورت با کم خونی مواجه می شود. احساس سردی پاها از شایع ترین علائم کم خونی می باشد. رنگ پریدگی پوست و خستگی مفرط هم از علائم رایج دیگر می باشند.
  • پایین بودن فشار خون:فشار خون پایین در خانم های باردار علائم خاصی ندارد ولی احساس سردی پاها را همراه با ضعف، حالت تهوع، تار شدن دید و سرگیجه را تجربه می کند. اگر شما هر کدام از علائم بالا را در خود مشاهده کردید حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

سخن نهایی

به یاد داشته باشید که داشتن احساس سرمای بیش از حد معمول، به معنای وجود مشکل در سلامتی شما یا جنین نیست. اما اگر نگران این موضوع هستید یا فکر می کنید که این مسئله به دلیل هر یک از موارد مذکور اتفاق می افتد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایشات لازم، علت این وضعیت را تشخیص دهد و درمان مناسب را در پیش بگیرد.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی متن
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی کتاب
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم