دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

الماس آبی کشنده‌ترین و گران قیمت ترین جواهر نفرین شده در دنیا! این جواهر زیبا همه را بدبخت کرد+عکس 

سه شنبه، 14 آذر 1402
کد خبر: 365291
ساعد نیوز: الماس امید در طول تاریخ اسامی فراوانی داشته است: الماس آبی پادشاهی، آبی فرانسوی، آبی تاورنیر و در نهایت نام الماس امید که در سال 1824 برای این جواهر ارزشمند انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، شاید بتوان گفت الماس امید مشهورترین الماس دنیاست. این الماس آبی 52/45 قیراطی در فاصله سال‌های 1660-1650 میلادی از معدنی در هندوستان استخراج شد. البته در ابتدا این الماس بخشی از الماسی بزرگ‌تر به وزن 115 قیراط بود.

این الماس زیبا در طول تاریخ اسامی فراوانی داشته است: الماس آبی پادشاهی، آبی فرانسوی، آبی تاورنیر و در نهایت نام الماس امید که در سال 1824 برای این جواهر ارزشمند انتخاب شد. آخرین جواهرسازی که توانست با هنرمندی بر زیبایی‌های این جواهر بیفزاید هنری فیلیپ هوپ نام داشت و به همین دلیل این جواهر هوپ (امید) نام گرفت.

البته همیشه شایعاتی وجود داشته مبنی بر اینکه این الماس نفرین‌شده است و سرنوشت سیاهی برای صاحبانش رقم می‌زند. اولین اتفاق سیاه مربوط به مردی فرانسوی به نام تاورنیر است که در سفری به هندوستان این سنگ قیمتی را از پیشانی مجسمه سیتا جدا کرد و ربود.

او پس از فروش این الماس آبی در فرانسه، یک شب مورد حمله سگ‌های وحشی قرار گرفت و تکه‌تکه شد! یکی دیگر از صاحبان سابق این الماس، لویی هفدهم، شاهزاده فرانسه بود که این سنگ ارزشمند را به همسرش ماری آنتوانت هدیه کرد.

این دو شاهزاده هم در خلال درگیری‌های انقلاب فرانسه دستگیر شدند و سر خود را از دست دادند؛ باز هم نفرین الماس! به علاوه این الماس تا به حال سه مرتبه دزدیده شده است! به هرحال در سال 1949 این الماس به دست هری وینستون رسید مردی که همیشه خریدار الماس‌های مشهور و گران‌قیمت آن دوران بود.

این الماس 40سال بخشی از جواهرات خانوادگی وینستون بود و در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش درآمد. در سال 1958 هری وینستون این جواهر زیبا را به موسسه اسمیت‌سونیان هدیه کرد. بیشتر جواهرشناسان این الماس زیبا را بهترین و کامل‌ترین جواهر دنیا می‌دانند و تخمین می‌زنند قیمت کنونی آن، 250میلیون دلار باشد!

  برچسب ها: الماس جواهر

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
(ویدئو) پروژه‌ای به عظمت تاریخ؛ یک شاهکار مهندسی در آمریکا رقم خورد! / ساخت کشتی نوح با ابعاد باورنکردنی و واقعی انجیل در کنتاکی