دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

جواهرات بی همتای خاندان سلطنتی انگلیس را بشناسید 

چهارشنبه، 22 شهریور 1402
در این بخش از ساعدنیوز با خاص ترین جواهرات خاندان سلطنتی آشنا خواهید شد با ساعدنیوز همراه باشید.

الماس کولینان بزرگترین الماس با “کیفیت گوهری” است که تاکنون پیدا شده است. این کشف در 26 ژانویه سال 1905 در معدن پریمیر (Premier)، واقع در نزدیکی شهر کولینان ، مستعمره ترانسفال، آفریقای جنوبی کشف شد.

بعد از کشف الماس کولیان در آفریقای جنوبی در سال 1905 ( که درآن زمان مستعمره بریتانیا بود ) دو قطعه الماس به نامه‌ای کولیان 3 و 4 با وزنی معادل 94 و 64 قیراط از این سنگ برش خورد و به عنوان هدیه به شاه ادوارد چهارم رسید. سپس ملکه ماری آن‌ها را به شکل گل سینه درآورد و به ملکه الیزابت دوم هدیه داد. این دو قطعه الماس با ارزش 50 میلیون پوند جزو گران‌قیمت‌ترین جواهرات سلطنتی ملکه به شمار می‌آید.

تاج گل استرامروسکی

این تاج جواهر صورتی رنگ، به پدر کنت استراثمور تعلق داشت، وی در مراسم ازدواجش با الیزابت بوئر این الماس را به همسر خود اهدا کرد. این تاج بعدها از سوی الیزابت بوئر به دخترش ملکه الیزابت دوم هدیه شد. این تاج عروسی قدمتی بسیار طولانی داشته و برای اولین بار به دستور ملکه ماری ساخته شد و نگین‌های جواهری آن از شرکت کالینگوود توسط ملکه ویکتوریا تهیه شده بود.

تاج الماس جرج چهارم

در گذشته از گل‌های متنوع به عنوان نماد انگلستان، اسکاتلند و ایرلند استفاده می‌شد. لذا این تاج با استفاده از بوته وگل‌های شبدر تزئین شده است. تصویر این تاج برروی سر ملکه موجود بر نقش سکه‌ها و تمبرها قابل مشاهده می‌باشد. این تاج در قرن 18 میلادی و به دستور پادشاه جرج چهارم ساخته و با استفاده از 1333 عدد الماس تزئین شده است. بزرگ‌ترین این الماس‌ها به رنگ زرد کم رنگ بوده و در قیمت صلیب بالای پیشانی قرار گرفته است.

بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز یک پلتفرم برای افزایش آگاهی و اطلاعات شما در زمینه مد و فشن است ما در کنار شما هستیم تا بهترین ها را با یکدیگر تجربه کنیم. برای پیگیری جدید ترین اخبار، ترند های مد و فشن و تحلیل استایل سلبریتی ها با بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز همراه باشید.


2 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ویراستاری تخصصی مقاله